Utorok, 12. november, 2019 | Meniny má Svätopluk

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený
Táto diskusia je moderovaná. Nové príspevky sa zobrazujú až po schválení moderátorom diskusie. Viac informácií

Obete autobusovej nehody asi nemali pásy, chýbali aj zvodidlá (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

30 rocne hnile zvodila by neudrzali nic a bus by ich prerazil.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

uhol

narazu bol maly, udrzali by. minimalne musis vychadzat z toho, ze prve trafia zvodidla makke casti a to uz vodica preberie. 30 rocne hnile zvodida obcas vidim poskodene po trafeni asi len osobakom, sice prehnute ale neprerusene, mysim ze by vydrzali a som rad ze sa vyjadril aj znalec z oboru dopravy.

ked uz to nenapadlo sa opytat kalinaka ziadneho redaktora z televizie na mieste, ze ci si nemysli ze by zvodidla tragedii zabranili.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

nuz, neviem aky bol uhol narazu pri nedavnej nehode kamionu na D1, niekde v tych usekoch ale stredove zvodidla kamion nezadrzali a skoncil prevrateny cez obidva protismerne pruhy, nastastie v noci takze nikto protiiduci do neho nenabural.

paradoxom je ze zhruba dva tyzdne dozadu tu bola sprava ze NDS chysta sutaze na zvysenie bezpecnosti na najstarsich usekoch dialnic, vratane D1 v useku medzi krizovatkami Trnava az Luka, vymena a doplnenie zvodidiel, znacenie, atd..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

bolo to poobede, uhol narazu kamiona bol praveze velmi velky, zvodidla nemali sancu aj so zakladmi. pisal som o tom niekde na diskusii v piatok
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

pre takéto nešťastie by mal Kali

odstúpiť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

no neviem..autobus nesoferoval...sofer nebol zamestnancom MV a dialnice patria pod ministerstvo dopravy...som za zodpovednost politikov ale toto je prehnane...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Potom

tam Kali ani nemal čo pretŕčať na kamerách ak to ani len nepatrí pod jeho sektor.
Ak je teda za nehodu samotnú zodpovedný vodič ale skoro žiadne z detí nebolo pripútané ako to bude? Bude chcieť dokazovať niekto vinu za usmrtenie tých dievčat ak nedodržali predpis o bezpečnostných pásoch?
Je mi ľúto tých štyroch dievčat ale ani vodič to nebude mať ľahké teraz pretože nehoda z ktorej mohol vyliezť s podmienkou a peňažným trestom, má teraz na krku 4-násobné zabitie (predpokladáme, že z nedbalosti), pretože si nezapli cestujúci pásy....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ale keďže bol na mieste nešťastia spolu so Zvolenskou(u tej ale nechápem, čo tam robila) aj Kaliňák, je možné že cíti zodpovednosť za to, čo sa stalo. Že naše autobusy a diaľnice a cesty nie sú vo všeobecnosti bezpečné, za to môže najmä štát.

Dávať jednoznačnú vinu šoférovi, je najjednoduchšie, ale zamyslieť sa, ako takýmto nehodám predísť alebo aspoň ako predísť stratám na životoch, na to už naša vládna garnitúra proste nemá. Toto nebola prvá nehoda autobusu so smrteľnými následkami....a nikto nič nekoná a nikto sa nepoučí.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tiež sa desím, ked moje deti idú na výlet a nastupujú do busu kde šofér má nad 50. Myslím, že tí šašovia hore by si mali uvedomiť, že niektoré práce sa nedajú robiť do 100 rokov.
A pásy v autobuse...priznám sa, že v takom som ešte nesedela....a to mám vždy nutkanie sa pripútať aj v MHD.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

V zaostalom, korupčnom Grécku

som absolvoval dovolenky v rokoch 2004, 2005 a 2007. Všetky autobusy, ktoré nás prevážali, boli vybavené bezpečnostnými pásmi pre cestujúcich. A žiadny z týchto autobusov sa nepohol, pokiaľ neboli cestujúci pripútaní. Na pripútanie vyzýval sprievodca, potom to aj s vodičom skontrolovali, asi už poznali našu mentalitu a "úctu" k zákonom.

Ešte začiatkom 1990.-ich rokov žiaci strednej školy z NZ absolvovali autobusový výlet do Francúzska s autobusom ČSAD NZ. Stala sa nehoda a študenti sa pozabíjali a utrpeli poranenia aj tak, že cez rozbité okná povypadali na cestu, kde ich zrazil nejaký kamión. Ten zájazdový autobus ale ešte nemal pásy. Ale práve aj po skúsenostiach z tejto, aj z iných podobných nehôd sa do nových zájazdových autobusov pásy montujú, ich používanie je v mnohých štátoch povinné a aj tam, kde ešte povinné nie sú, iba hlupák si ich nezapne. Je tu vynikajúca možnosť poučiť sa vo svoj prospech na škode/smrti iných a my hlupáci tie pásy v autobusoch ignorujeme a vystavujeme sa rovnakému riziku smrti.

Rovnaký hlupák bol aj ten vodič, použitie pásov si od cestujúcich nevynútil, tak teraz sa nebude zodpovedať iba za pokrčené plechy, ale až za štyri usmrtené osoby. Ale komu niet rady, tomu niet pomoci.

Stačí sa v Bratislavskej špičke postaviť na kraj cesty a rátať nepripútaných vodičov a spolucestujúcich v osobných autách. O dodávkach, nákladných autách ani nehovoriac. Sme národom, kde značná časť pásy ignoruje, dokonca malé nepripútané deti vozíme na predných sedadlách, často vystavené aj smrtiacim účinkom airbagu.

Čo robiť? Odborníci a politici to už podľa článku naznačili. Terajšie nehody a skúsenosti z nich na slovenských a zahraničných cestách ich nepresvedčili, teda budeme diskutovať, pričom do zájazdových autobusov už desiatky rokov štandardne montované pásy používané nebudú. Ono totiž z politických dôvodov zrejme nie je na škodu, ak z času na čas nejaký zájazdový autobus zhavaruje s vysokým počtom obetí. Veď takto sa dá pobežať na miesto nehody, tváriť sa dôležito, hovoriť na kamery a dávať komerčne dobre poisteným cestujúcim a ich pozostalým milodary, bezplatný náhradný autobus a pod. z verejných zdrojov.
Každá takáto nehoda je pre politikov výbornou volebnou agitáciou na náklady štátu, tak si to hádam nepokazia tak, aby sa zvýšili policajné kontroly na používanie pásov. Bez nehôd s veľkým počtom usmrtených ako by sa robila volebná agitácia na náklady štátu?

Teda ryba smrdí od hlavy. Politici si zákony nectia, tak aj občanom tolerujú nejaké to porušovanie zákonov, čo po tom, že ten hlupák občan tak hlúpo porušuje, že pri tom aj o život prichádza?

A ak ešte o pásoch budeme roky diskutovať na náklady štátu, tak pre politicky spriaznené poradenské firmy to budú obrovské zisky z organizovania diskusií na tému: Používať pásy, alebo nie?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Myslím, že pred tridsiatimi rokmi boli už zvodidlá žiarovo pozinkované, takže by dnes ani zďaleka neboli hnilé. Nehovoriac o tom, že je pravdepodobnejšie aj keď nie isté, že ak by tam zvodidlá boli, boli by aj patrične udržované. Je totiž nutné povedať, že napr. osadené značenie na našich diaľniciach je slušne udržované, otázka jeho dostatočnosti a zmysluplnosti je už ale iná vec.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Diaľnice samotné ešte dajme tomu, no ak sa človek pohne čo len 200 metrov dole z diaľnice, už je to katastrofa. Hrdzavé zvodidlá neopravované po kolíziách, bordel na miestach cesty, kde sa nejazdí (ostrovčeky, krajnica...), vodorovné značenie takmer neexistujúce, prípadne poriešené iba stredovou čiarou raz za čas, zvyšok netreba, zriedkavé kosenie pri ceste, poškodené zvislé značenie neopravované, častokrát značenie nezmyselné, niekedy dokonca protirečivé...

Poznám úsek cesty II. triedy, kde bol (a je) katastrofálny povrch, tak časť vyfrézovali a vymenili, a viac než pol roka tam neboli žiadne čiary namaľované. Je to v strede lužného lesa, prudká zákruta, neoznačená samozrejme, takže jazda v noci (keď cez stromy ani mesiac nesvieti a vidíte iba čiernu cestu a tmavý porast okolo) je adrenalínový zážitok. Úzka cesta mimo obce, zákruta tak na 50-60 km/h max. neoznačená, bez čiar, okolo nepokosené, v strede hustého lesa. Paradoxne, práve v obci sa dá v noci jazdiť rýchlejšie vďaka osvetleniu a značeniu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Stav dialnic je katastrofický

nevysporiadané pozemky, pred 5 rokmi bolo v predčasnom užívaní teda bez finálneho schválenia na SK cca 40% dialnic! A to nikoho nepáli, starostlivost nula, ak sa niečo stavalo pred 30 rokmi dnes už dávno nevyhovuje, ak sa stavalo posledných 25 rokov tak napr. nájazydy a ich polomery zákrut sú mimo napr. Žarnovica z BA, a dnešný VP pre velké projekty navrhuje zúženie stavaných profilov dialnic vraj na to nemáme- tak ich treba stavat medzi Kinom, Výbohom a Ficom a 6 prúdové. Starostlivost , zmyslu plnost značenia šuvix... RIP rodičom, na ich mieste by som žaloval štát za nevyhovujúi technický stav D1, iná vec je , že dnes šoféru bus hocikto,kedysi boli dost tvrdé predpisy...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Stav sloven ských diaľnic je veľmi dobrý

Absolútne na európskej úrovni. Aj údržba je veľmi dobrá aj značenie.
Konkrétne v čom nevyhovuje D1?
Pri Žarnovici nie je žiadna diaľnica.
Deduško vy len tak nadávate :))
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

...

A tie zvodidlá tam neboli, pretože všetko rozkrádate a potom nie je na základné veci. Príde deň, keď vám to doklepne, milí súdruhovia, červení alebo modrí...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nepride.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

jak doklepne... za to mozu ti druhi predsa :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

zvodidla

Ak by tam zvodidlá boli, nič by sa nestalo. Ak by boli správne namontované, autobus by udržali bez najmenších problémov. Išiel pod malým uhlom a po zvodidlách by sa zošuchol a škoda na ňom by bola možno tisíc eur

Bohuzial sme na slovensku takze odskace si to len vodic (!)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

s tou vetou: 'nic by sa nestalo' nesuhlasim! este v clanku pisu ze islo o prudky pohyb, co by znamenalo ping-pong medzi busom a zvodidlami, nedajboze premavka v druhom pruhu (k tomu kamiony) a este vacsia tragedia na svete

pokial nie su zvodidla, byvaju kriky pripadne protisvah...cize auto vyleti, a skonci na poli/v svahu a nie medzi zvodidlami v retazovke...nevola sa to 'unikova zona'? Vsak sudruhovia to tak projektovali nie?

A ano pasy zachranuju no opakujem sa, tie dvojbodove su tak na dve veci ked je bus na boku :(

...mysim ze je na case aby si NCAP posvietilo na zubky i busom...smutne ze musi dojst k tragediam, ale dajaky spustac treba
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

z clanku: Autobus podľa záberov z kamery očitého svedka nezišiel z cesty po prudkom manévri či po kolízii s iným vozidlom.

Takze neslo o prudky pohyb a odhadujem, ze by to bolo suchanie plechu o plech a vodic by to strehol skor, nez ked uz mal koleso na sikmom svahu. To uz autobus nevytiahol von a zletel bokom dolu. Mozno by bol lepsie urobil, ak by to zbehol priamo ale to je tazke posudit, lebo ak bol svah moc prudky tak by to bol skor celny naraz.
Zasadny problem pre tolko obeti su fakt tie pasy, boli by zraneni, niektori mozno aj tazsie, ale asi by to bolo bez obeti.
 

1 2 3 4 5 6 7 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Už ste čítali?