Pondelok, 18. november, 2019 | Meniny má Eugen

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Gaulieder sa chcel pýtať Mikuša, nedostal príležitosť (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

ODKAZ PRE HOVORCU TRNAVSKEHO VUC ...

Kedze v nizsie uvedenom clanku / http://trnava.sme.sk/c/7093385... / v denniku SME, zo dna 7.2. 2014, boli zo strany hovorcu VUC Trnava poskytnute aj nepravdive informacie, k clanku davam nasledovne vyjadrenie:

Dňa 5.2.2014 spolu s mojím známym p. J. Stojanom sme sa chceli zúčastniť zasadnutia zastupiteľstva VÚC v Trnave a tam verejne predniesť svoje pripomienky a otázky (viď. nižšie) ku skutočnostiam týkajúcich sa NsP sv. Lukáša v Galante, ktoré zaujímajú aj iných občanov Galanty. V budove VÚC, kde sa konalo samotné zasadnutie sme zažili nehorázny škandál. Pracovníkmi VÚC nám bolo zabránené zúčastniť sa zasadnutia zastupiteľstva tým, že nám neumožnili vstup do rokovacej sály. Ako dôvod uviedli, že tam občania nemajú prístup, s tym, ze ak niečo chceme, tak jedine prostredníctvom poslancov a že zasadnutie zastupiteľstva môžeme pozerať len cez TV obrazovku vo vyhradenej miestnosti, este pred vratnicou VUC (čiže zasadnutie zastupiteľstva v tomto prípade muselo byť verejné). Pracovnicka VUC nam oznamila, ze nemozeme ist do rokovacej saly a ze nase otazky moze predniest len poslanec VUC, co je v rozpore s Rokovacim poriadkom zastupitelstva TTSK /VUC/, resp. ze mame nase otazky pisomne zaslat na VUC 3 dni pred rokovanim zastupitelstva TTSK / a tuto hlupost som ani povodne nechcel napisat/.
Vid. Rokovaci poriadok cast VI.:
VI.
ROKOVANIE ZASTUPITEĽSTVA

1. Rokovania zastupiteľstva sú zásadne verejné. Zástupcovia verejnosti, hromadných
informačných prostriedkov alebo iné osoby, ktoré sú na zasadnutí zastupiteľstva
prítomné, nesmú rušiť priebeh rokovania....

21. Slovo sa môže udeliť aj inej osobe prítomnej na rokovaní, o čom rozhodujú poslanci
zastupiteľstva hlasovaním.

22. Účastníci sa môžu hlásiť o slovo do doby, kým poslanci nerozhodnú o ukončení diskusie.
Dĺžka vystúpenia v rámci diskusie sa limituje na päť minút.

K samotnym vyjadreniam hovorcu VUC Patrika Velsica :

1. Odkial hovorca VUC Trnava P. Velsic vie, kedy sme prisli na zasadnutie VUC? To predsa Rokovaci poriadok neupravuje!!!!! Podotykam, ze sme neprisli v zavere rokovania zastupitelstva na co su svedkovia. Zavádzate pan Velsic....

2. Pan Velsic, kde je napisane v Rokovacom poriadku, ze obcan musi dopredu avizovat, ze sa chce zucastnit a vyjadrit svoj nazor na zasadnuti zastupitelstva VUC v Trnave? Mam na to automaticky pravo z Ustavy SR...

3. Rokovaci poriadok v casti VI sice uvadza :

21. Slovo sa môže udeliť aj inej osobe prítomnej na rokovaní, o čom rozhodujú poslanci
zastupiteľstva hlasovaním.

Pan Velsic, skuste mi vysvetlit, ako som mohol poziadat o moznost vystupenia na zastupitelstve, ked sme neboli pusteni ani cez vratnicu? To som mal poziadat o moznost vystupit prostrednictvom TV obrazovky pred vratnicou? To si pletiete Narodnu radu s VUC v Trnave?!! Uvedomte si, ze rozdiel je v tom, ze NR SR je zakonodarny zbor, a zastupitelstvo TTSK je samosprava....len taka malickost. Ale mozno v Trnave je iny level...
Pan Velsic, akym pravom uz dopredu spochybnujete skutocnost, ci by mi poslanci odhlasovali moznost vystupenia na zastupitelstve TTSK? Ved to v ziadnej slusnej obci na Slovensku obecni poslanci neurobia, aby obcanovi neudelili slovo . / Aj to len v Galante si dovolili urobit len raz/... P. Velsic a k Vasmu vyjadreniu :
"S ohľadom na jej obmedzenú kapacitu, zachovanie bezpečnostných hľadísk, rovnako aj spoločenský charakter rokovania boli záujemcovia o účasť usadení tak, aby boli splnené uvedené požiadavky. V priebehu rokovania nebolo možné zvyšovať počet návštevníkov,“ tvrdí Velšic.....Chcem uviest,
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ODKAZ PRE HOVORCU... POKRACOVANIE 2

Chcem uviest, ze z pohladu bezpecnosti, ako uvadzate, na zasadnutie zastupitelstva TTSK sme neprisli ani ako "ozbrojeni teroristi" a dokonca tiez ani ako "karatisti", ale ako slusni radovi obcania, ktori maju zaujem zucastnovat sa na sprave veci verejnych, co obcanom umoznuje chvalabohu Ustava SR!

Pan Velsic, odporucam Vam dokladnejsie si nastudovat Rokovaci poriadok zastupitelstva TTSK a tiez Ustavu SR. Vase argumenty pre media su chabe a v mnohom zavadzajuce a usmevne...

Pre uplnost uvadzam aj svoje otazky, ktore som mal v umysle predniest verejne na zasadnuti zastupitelstva TTSK dna 5.2.2014

"V súlade so zákonom č. 211/2000 Z.z. o slobodnom prístupe k informáciám žiadam štatutárneho zástupcu VÚC Trnava, Tibora Mikuša, o odpovede na moje nasledujúce otázky. Vzhľadom k tomu, na niektoré otázky v Galante by som nedostal uspokojivú odpoveď, preto ich kladiem tu aj z toho dôvodu, že Galantská nemocnica patrí pod VÚC Trnava (i napriek tomu, že predseda Dozornej rady nemocnice je tiež aj Hlavný kontrolór mesta Galanta, avšak on podľa vlastného vyjadrenia „mení názor podľa toho, ako práve vyšlo slnko“, alebo uráža občanov, ktorí sa pýtajú, že sú 4 percentná menšina – „buzerantami“, atď. Preto sa pýtam tu a kladiem nasledovné otázky predsedovi VÚC a zároveň aj predsedovi predstavenstva NsP Sv. Lukáša v Galante a.s.:

1. Nemocnica v Galante zmenila svoju právnu formu na a.s. v roku 2008. Moja otázka znie, či bol uskutočnený v tomto čase t.j. 2008-2013 tender na upratovacie služby v súlade so zákonom o verejnom obstarávaní? Na základe čoho upratovacia firma v nemocnici v Galante vykonávala upratovacie služby do roku 2013?

2. Kto rozhodol o odpredaji tzv. „nadbytočného majetku“ akými boli: garáže, technické priestory, pozemky, ktoré už boli odpredané? Žiadam predložiť úplný zoznam „nadbytočného majetku“ NsP v Galante. V tejto súvislosti žiadam o odpoveď, kto vypracoval znalecké posudky, akou formou sa tieto nehnuteľnosti predávali? Ďalej chcem vedieť, či nehnuteľnosti boli predané v cene podľa znaleckého posudku, v trhovej cene, resp. „pod cenu“?

3. Nechápem filozofiu, prečo dochádza k rozpredávaniu majetku nemocnice po častiach tzv. „salámovou metódou“, ak sa tu už verejne hovorí o vstupe strategického investora? Pokiaľ mi je známe, tak v súčasnosti sa predáva tzv. „Detský pavilón“ a údajne aj nemocničný park o rozlohe niekoľkých desiatok tisíc metrov2. Vy považujete nemocničný park za nadbytočný? Prečo nepovažuje nemocničný park za nadbytočný aj FN v Trnave? Prečo sa predáva park, ktorý si až také veľké prevádzkové náklady nevyžaduje a môže slúžiť ako relaxačná zóna pre pacientov? Nehovoriac o tom, či po odpredaji parku zostanú rešpektované technické a aj hygienické predpisy pre odstupové vzdialenosti?! Ak ste sa rozhodli likvidovať v okolí nemocnice zeleň, možno ste opomenuli na skutočnosť, že v areáli nemocnice je nedostatok parkovacích miest. A to nielen pre zamestnancov, ale aj pre pacientov a návštevníkov nemocnice. Aj na to by ste mali pri predaji nehnuteľností myslieť. Platené parkovisko je pre radových občanov veľmi drahá záležitosť, ak ich návšteva a vyšetrenie v nemocnici trvá niekedy až 5 – 6 hod. A to už nechcem vypočítať, že z minimálnej mzdy počas práceneschopnosti má platiť aj parkovné v nemocnici. Ak má takýto pacient počas PN na deň cca. 6 EUR tak z toho takmer polovicu má zaplatiť za parkovanie? A títo ľudia naozaj nemajú zvyšné peniaze na poplatok za prednostné ošetrenie. Na základe týchto skutočností budem osobne iniciovať „Petíciu“ proti platenému parkovaniu v nemocnici v Galante.

4. Na základe akého predpisu bolo
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ODKAZ PRE HOVORCU... POKRACOVANIE 3

4. Na základe akého predpisu bolo rozhodnuté v že v monobloku nemocnice z 10. poschodí na 7. poschodiach bolo vykonané zamrežovanie balkónov na jednotlivých oddeleniach? Ešte som takéto opatrenia v nemocniciach nevidel. Chápem zamrežovanie na detskom, psychiatrickom a taktiež na geriatrickom oddelení. Daný monoblok týmto pádom vyzerá ako tzv. „Galantská väznica“. Moja otázka znie: Bolo uskutočnené verejné obstarávanie na zamrežovanie všetkých 7. poschodí, alebo sa to uskutočnilo vyššie spomínanou „salámovou metódou“, aby sa obišiel zákon o verejnom obstarávaní? Kto vyhodnocoval v tomto prípade verejné obstarávanie? Podľa mojich informácií cena údajného zamrežovania jedného podlažia je cca. 17.000 – 19.000 EUR bez DPH. Pre 7 podlaží vychádza celková suma na 119.000 – 133.000 EUR bez DPH. Takú istú otázku mám aj v súvislosti s opravou striech na objektoch nemocnice. Bolo aj v tomto prípade zabezpečené verejné obstarávanie? Akým spôsobom sa realizovalo izolovanie striech? Komplexne, či „salámovou metódou“? Kto realizoval tieto práce?

5. Čo bolo dôvodom hromadného výrubu cca. 18 – 20 ks. asi 35 ročných
listnatých stromov v areáli nemocnice? Kto požadoval tento hromadný výrub? Žiadam predložiť všetky dokumenty týkajúceho sa tohto výrubu, včítane toho, kto dal samotný súhlas, kto uskutočnil tento výrub, kto uhradil všetky náklady s tým spojené a ako bolo naložené s drevom? Podotýkam, že tieto stromy 35 rokov nikomu doposiaľ neprekážali. Myslím si, že k prírode by sme sa mali zodpovednejšie správať, nakoľko nás stromy k svojmu životu nepotrebujú , ale MY stromy k nášmu životu naopak áno.

Posledná otázka z mojej strany: Čo je pravdy na tom, že ešte pred vstupom strategického investora chystá vedenie nemocnice predaj tzv. spoločných vyšetrovacích zložiek - „zlaté vajce nemocnice“?"

P.S. Dna 7.2.2014 nasledoval realny predaj aj mnou uvedenych nehnutelnosti!!!!!
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Už ste čítali?