HLOHOVEC. Všetky študijné a učebné odbory má v súčasnosti zamerané na chlapcov a ich uplatnenie sa na trhu práce. V tomto školskom roku ich navštevuje spolu 230. Podľa slov riaditeľky SOŠT Oľgy Kropelovej na tomto počte sa držia s malými výkyvmi už niekoľko rokov.
Počet študentov na SOŠT kopíruje stavy deviatakov na základných školách v regióne. "Chodia k nám chlapci z Hlohovca i jeho širšieho okolia aj z časti Nitrianskeho kraja, s ktorým susedíme," povedala Kropelová pre TASR. Aktuálne SOŠT zabezpečuje vzdelávanie vo štvorročných študijných odboroch s maturitou a výučným listom mechanik strojov a zariadení a mechanik elektrotechnik. Učebné odbory autoopravár mechanik, mechanik opravár - stroje a zariadenia a elekromechanik - úžitková technika sa končia záverečnými skúškami a získaním výučného listu. Rovnako to je aj so stolármi, hoci v tomto školskom roku 1. ročník neotvorili. K tomu je možnosť študovať nadstavbovou formou v odboroch elektrotechnika - výroba a prevádzka strojov a zariadení alebo strojárstvo - podnikanie a služby.
SOŠT vznikla v septembri 2008 premenovaním Stredného odborného učilišťa strojárskeho. História učilišťa sa však začala písať už v roku 1978, keď bývalý národný podnik Drôtovňa Hlohovec zriadil svoje Stredisko praktického vyučovania. Bolo postavené priamo v areáli podniku a po zmene vlastníckych pomerov škola spolupracuje s nástupcom Drôtovne - spoločnosťou Bekaert Hlohovec, a. s. "My máme tri objekty. Staršie sú dva, kde sú odborné dielne. Ako sa postupne škola rozširovala, vyrástla "cez cestu" v roku 1984 terajšia hlavná školská budova. Súčasným zriaďovateľom školy je Trnavský samosprávny kraj," informovala riaditeľka.
O vzdelávanie žiakov sa v SOŠT stará 28 pedagogických pracovníkov, z toho je desať majstrov odbornej výchovy. A muži sú znovu v prevahe. Je to dané charakterom školy. Ale je to dobrá a súdržná konštelácia, nemáme veľkú fluktuáciu, dodala Kropelová. Vrásky na čele jej skôr robia blízke odchody niektorých kolegov do dôchodku, lebo je problém nájsť nástupcov za majstrov i učiteľov odborných predmetov. Veľmi ťažko sa mi nových ľudí motivuje, dodala Kropelová. Preto sa rozhodli ísť aj cestou výchovy vlastných kádrov. Traja z bývalých žiakov už teraz stoja za katedrami.