Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Za loď zaplatili vyše šesťtisíc, zvyšok ihriska nechali tak

Náhrada zhorenej pirátskej lode je chránená autorskými právami s exkluzívnym dodávateľom. Mesto Piešťany za ňu zaplatilo veľa, myslí si majiteľ drevárskej firmy.

Hrací prvok Pirátska loď v piešťanskom parku.Hrací prvok Pirátska loď v piešťanskom parku. (Zdroj: (PB))

PIEŠŤANY. Prednedávnom mesto informovalo aj na svojej webovej stránke, že zabezpečilo výmenu hracieho prvku v piešťanskom parku. Išlo o pirátsku loď, ktorá zhorela ešte v apríli.

Ihrisko na okraji parku okupovali v minulosti najmä neprispôsobivé osoby, mamičiek tam preto veľa nechodilo. V súčasnosti ho častejšie monitorujú hliadky mestskej polície, uvažuje sa aj nad jeho oplotením.

Náklady na loď

Kompletná obnova pirátskej lode vyšla na 6372 eur. Hradili ju z nevyčerpaných dotácií Služieb mesta Piešťany (SMP) za rok 2014, ktoré sú príspevkovou organizáciou mesta. SMP oslovili spoločnosť Elbas, tá je zmluvným partnerom výrobcu originálnych detských ihrísk T-Parky. Podľa Evy Bereczovej, hovorkyne Piešťan, v cene je zahrnutá demontáž zhorenej časti lode, jej odvoz, úprava povrchu ihriska a dovoz a montáž novej časti lode.

Skryť Vypnúť reklamu

Dodávateľ vyfakturoval mestu nasledovné položky: zhorená časť zostavy Koráb vyšla na 5 337,60 eura, demontáž zhorenej časti na 96 eur, montáž zostavy na 501,84 eura. Za dovoz dielov naúčtovali 302,40 eura a za dovoz pracovníkov 134,40 eura. Všetky ceny sú už s DPH.

Súťaž nebola. A ani nemusela byť

Súťaž na obnovu pirátskej lode nebola. „Rokovanie prebiehalo medzi mestom a spoločnosťou T-Parky ako dodávateľom detských ihrísk, pretože pôvodné ihrisko Pirátska loď vykonala práve táto spoločnosť," spresnila Bereczová. Od Gabriela Šípoša z Transparency International Slovensko (TIS) sme sa dozvedeli, že náhrada súčasti pôvodného ihriska môže byť chránená autorskými právami s exkluzívnym dodávateľom. „Preto tu dodávku rovnakého typu lode mohol dostať po priamom rokovacom konaní rovnaký dodávateľ ako predtým," vysvetlil Šípoš.

Skryť Vypnúť reklamu

Ak by vraj šlo o tovar bez autorských práv či exkluzivity, mesto by malo vykonať prieskum trhu podľa vopred daných kritérií. „Zákazky s hodnotou od 1000 eur a do 20 000 eur sa väčšinou realizujú metódou prieskumu trhu, kedy by mal obstarávate! nájsť aspoň 3 ponuky na obstarávaný tovar či službu a z nich vyberie najvýhodnejšiu," pokračuje Martin Turček z TIS.

Podľa jeho slov zákazky pod 20 tisíc eur upravuje zákon o verejnom obstarávaní len minimálne. Stačí dodržať princípy rovnakého zaobchádzania s uchádzačmi, transparentnosti, hospodárnosti a efektívnosti. Prieskum trhu teda priamo zákon neprikazuje, iba ho odporúča.

„Minimálne pri položke nad 5000 eur by bolo na mieste, aby prebehla súťaž aspoň formou prieskumu trhu a nie len priamy výber dodávateľa," dodal Turček.

Skryť Vypnúť reklamu

Robotu príliš nechválil

Hracie ihrisko sme navštívili spolu s Dušanom Michalkom z nemenovanej drevárskej firmy, kde sa od jej vzniku špecializujú iba na masív. Cenu, za ktorú zničenú loď nanovo postavili, sme mu zámerne neprezradili. Po krátkej obhliadke Michalka povedal, že loď je z agátu, ktorý je vhodný na exteriérové zostavy. Musí byť však dobre vysušený. Robotu príliš nechválil, použité dosky neboli ohobľované, myslí si, že ich „prebehli" brúskou priamo na mieste.

„Medzi jednotlivými doskami chýba náter, podľa postekanej farby vidno, že to natreli iba raz, až keď už bolo všetko hotové," skonštatoval Michalka s tým, že to podstatne znižuje životnosť daného hracieho prvku.

Ihrisko má viacero kolíznych bodov. Napríklad, šmykľavka je umiestnená príliš blízko sedacej časti. Približne 1,2 metra. Ďalej medzi jednotlivými doskami na mostíku vedúcim na loď, sú až príliš veľké medzery. Malá detská noha tam ľahko uviazne.

Paluba je vo výške asi meter a pol, „riedke" zábrany sú iba z reťazí. Nie príliš vábne pôsobia aj vedľajšie hracie prvky, ktoré zostali v pôvodnom stave. Mamičky s malými deťmi sa tam objavujú iba sporadicky, využívajú skôr podstatne väčšie detské ihrisko taktiež v parku za kinom Fontána.

Michalka: Cena je riadne prestrelená

Podľa aktuálnych cien za meter štvorcový agátu odhadol Michalka nákup dreva na necelých 1000 eur. Pirátsku pannu ocenil na dvesto eur, prirátal spojovací materiál, náter, šmykľavku. Nákup použitého materiálu vrátane dreva vyčíslil na 1600 eur. Bez roboty.

Celková cena, za ktorú mesto loď obstaralo, považuje za riadne prestrelenú. „Za tú cenu by sa dalo spraviť celé ihrisko s kompletnou loďou, nielen jej tretinu," skonštatoval na záver Michalka.

imag1268_r3256.jpg

imag1282_r7578.jpg

imag1288_r2006.jpg

Obnovili iba loď, zvyšok nechali v pôvodnom stave.

imag1286_r5222.jpg

Zábrana z reťazí, má chrániť deti, aby nespadli z takmer 1,5 metrovej výšky.

imag1283_r2539.jpg

Prístupový mostík na loď. Dosky držia reťaze, most sa pohybuje.

imag1289_r2352.jpg

imag1290_r7841.jpg

Šmykľavka pre malé deti, podľa jej rozmerov, asi pre dvojročné. Medzi ňou a sedacou časťou je asi 1,2 metra.

imag1293_r7901.jpg

Náter medzi jednotlivými časťami, takýchto miest sme našli viacero. foto:(8xPB)

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Magazín SME Ženy už v predaji
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Magazín SME Ženy už v predaji
  2. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  5. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  6. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 372
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 665
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 730
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 319
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 16 174
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 13 277
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 282
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 327
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 321
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 497
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Trnavská automobilka sa aktívne zapojí do testovania zamestnancov

Štát umožnil firmám nad 4 000 zamestnancov, aby urobili testovanie v rámci celoplošného testovania vo vlastnej réžii.

Produkcia áut v trnavskej automobilke Groupe PSA Slovakia

FOTO: Jesenná atmosféra v Dolnej Krupej

Pozrite si pekné fotografie z prostredia parku pri miestnom kaštieli.

V Trnave bude pre testovanie na COVID-19 pripravených 55 odberových miest

Mestský úrad v Trnave zverejnil okrem zoznamu odberových miest aj zoznam ulíc, ktoré k týmto miestam pričlenil. Primátor Peter Bročka ľudí prosí, aby prišli na pričlenené odberové miesto.

Ilustračné foto.

V Trnave sa za administrátorov a dobrovoľníkov prihlásilo 763 ľudí

Za dobrovoľníkov a administratívnych pracovníkov pri celoplošnom testovaní na COVID-19 sa formou online dotazníka v Trnave za menej než jeden a pol dňa prihlásilo 763 ľudí.

Trnava

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

V niektorých obciach v okolí Trnavy testovanie nebude

Pôvodne začali v okrese Trnava s prípravami na testovanie všetky obce, niektoré však dostali informáciu o pričlenení ich odberových miest k susedným obciam.

Vodič autobusu náraz neprežil. Cesta je neprejazdná

Dôvody, pre ktoré vodič náhle zmenil smer jazdy, polícia preveruje.

Zoznam odberných miest v liptovských mestách

Pozrite si, na akých miestach sa bude konať celoplošné testovanie v liptovských mestách.

Situácia na Liptove sa zhoršuje, oba okresy zaznamenali rekord v počte pozitívne testovaných

Za jediný deň pribudlo na Liptove 254 ľudí, ktorým potvrdili nákazu koronavírusom.

Už ste čítali?