Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Prednádražie s Coburgovou prepojili. Zatiaľ iba na papieri

Štúdia existuje už dva roky, mala overiť, či je vôbec možné takéto riešenie dopravy zrealizovať.

Súčasný železničný nadchod na Prednádraží v parku J. Kráľa.Súčasný železničný nadchod na Prednádraží v parku J. Kráľa. (Zdroj: (LEN))

Pôvodne sa uvažovalo iba nad lávkou pre peších a cyklistov, ktorá by nahradila existujúci železničný nadchod.

TRNAVA. Už roky sa hovorí o alternatívnom dopravnom preklenutí železničnej trate. Podjazd na Dohnányho nestačí, pre viaceré semafory a hustú premávku tam vzniká lievik. V rannej zápche sa spravidla ocitnete od siedmej do pol deviatej, tie poobedné sa začínajú po tretej hodine. Výnimkou sú prázdniny, keď je v Trnave celkovo menej áut.

Alternatívne prepojenie

Mesto spracovalo ešte pred dvomi rokmi štúdiu, ktorej úlohou bolo prepojiť Coburgovu s Ulicou B. Smetanu na Prednádraží. V miestach, kde už desiatky rokov funguje lávka pre peších- železničný nadchod.

Skryť Vypnúť reklamu

„Cieľom bolo vytvorenie alternatívneho prepojenia územia rozdeleného železničnou traťou a areálom železničnej stanice Trnava, podporiť prepravu do zamestnania a odľahčiť existujúce dopravné ťahy,“ spresnil Miroslav Kadlíček z mestského odboru územného rozvoja a koncepcií.

Technická štúdia preverila možnosti takéhoto cestného prepojenia pre vozidlá. Okrem iných by v prípade realizácie zaistila aj zrýchlenie dopravy za prácou z mestskej časti Trnava – západ do priemyselnej lokality bývalých Trnavských automobilových závodov.

Táto odvážna štúdia má ďalej slúžiť aj ako podklad pri spracovaní ďalších stupňov dokumentácie. Podľa našich informácií, obe ulice by mal spojiť nový most nad železničnou traťou.

Na stavbu treba získať povolenie aj od Železníc Slovenskej republiky (ŽSR). Radnica s nimi zatiaľ o tom nerokovala, pretože štúdiu spracovali iba za účelom overenia možnosti realizácie takéhoto prepojenia.

Skryť Vypnúť reklamu

„Skôr ako ŽSR oslovíme, by najskôr muselo dôjsť zo strany mestského zastupiteľstva k rozhodnutiu o pokračovaní a o aktualizácii územného plánu mesta, ktorý v dotknutom mieste v súčasnosti uvažuje iba s peším a cyklistickým prepojením,“ vysvetlil Kadlíček.

p8071070_r2141.jpg

foto: (LEN)

Dva oblúky v parku

Prepojenie je navrhnuté ako pokračovanie Ulice J. G. Tajovského v križovatke s Ulicou B. Smetanu, ďalej dvoma oblúkmi v parku sa priblíži zhruba k miestu súčasnej lávky pre peších, následne premostí železničnú trať a napojí sa na Coburgovu ulicu.

Pri spracovaní štúdie využili aj informácie zo sčítacích zariadení, ktoré sú umiestnené na viacerých dopravných ťahoch v rámci celej Trnavy. Autá rátali na Dohnányho, Ulici 9. mája, Bratislavskej a Stromovej.

Skryť Vypnúť reklamu

„Pre potreby takto podrobnej dopravno-inžinierskej dokumentácie však boli spracované samostatné križovatkové prieskumy, ktoré poskytli podrobnejšie informácie najmä o smerovaní vozidiel v riešenej lokalite,“ spresnil Kadlíček.

Ako sme už vyššie spomínali, štúdia je zatiaľ len akýmsi overením, či je takéto dopravné riešenie možné realizovať, za akých podmienok, aký to bude mať vplyv na dopravu v okolí a koľko bude približne samotná realizácia stáť.

Uviesť rok, v ktorom by sa výstavba mohla rozbehnúť, je zatiaľ predčasné. Najskôr sa musí predmetná štúdia premietnuť do územného plánu mesta, doriešiť bude potrebné aj vlastnícke pomery.

Pozemky pod zamýšľaným mostom či cestou sú vo vlastníctve rôznych subjektov, mesto má iba tie v parku Janka Kráľa a v miestach pri napojení na Coburgovu ulicu. Zvyšok vlastnia ŽSR, Železničná preprava a Trnavské automobilové závody.

„Harmonogram výstavby vrátane rozpočtu bude vychádzať z rozsahu prác, ktoré zadefinuje až realizačná projektová dokumentácia,“ uzavrel Kadlíček.

Kladne by sa musel vyjadriť aj dopravný inšpektorát, ktorý sa vyjadruje k akejkoľvek zmene riadenia dopravy či umiestnenia dopravných značiek.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  4. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  5. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  6. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  7. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  8. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  9. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  10. Pomáhajte čítaním
  1. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  2. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  3. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  4. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  5. Aplikácia, kde z pohodlia domova zlikvidujete škodovú udalosť?
  6. Škola môže vyzerať aj inak!
  7. UNIQA preberá na Slovensku aj dôchodkové fondy AXA
  8. Využite dovoz tovaru do 24 hodín a zadarmo
  9. Dopad krízy na firmu zmierni strednodobý prenájom vozidla
  10. V Košickom kraji máme more aj neviditeľnú izbu: Objavte ich!
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 34 150
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 690
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 22 698
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 431
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 14 256
  6. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 11 878
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 11 861
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 427
  9. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 579
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 558
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

V niektorých obciach v okolí Trnavy testovanie nebude

Pôvodne začali v okrese Trnava s prípravami na testovanie všetky obce.

Komora vyzýva vládu, aby zvážila celoplošné testovanie

Za legitímne považuje rozhodnutie lekárov, ktorí sa rozhodnú nepridať sa k pomoci.

Divoká jazda, nehoda i výstrely. Muž už čelí obvineniam

Pri policajnej naháňačke sa nikto nezranil, vodič sa dal po nehode na útek.

Virológ Klempa: Najbližšie týždne budú pre nás veľmi ťažké

Boris Klempa tvrdí, že celoplošné testovanie je teoreticky skvelá vec. Treba však brať do úvahy všetky okolnosti či riziká.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Na štyroch miestach v Trenčíne budú testovať z auta. Odberné miesto je aj na futbalovom štadióne

Na celoplošné testovanie bude Trenčanom k dispozícii počas dvoch najbližších víkendov 50 odberných miest. Pozrite si, kde ich nájdete.

Pacientov a pokút v Trnave pribúda

Celoplošné testovanie čaká Trnavu už tento víkend.

Virológ Klempa: Najbližšie týždne budú pre nás veľmi ťažké

Boris Klempa tvrdí, že celoplošné testovanie je teoreticky skvelá vec. Treba však brať do úvahy všetky okolnosti či riziká.

Už ste čítali?