Veľa možností ako sa dostať do Trnavy totiž nemajú.
TRNAVA. Ak sa chcú ľudia z miestnej časti Modranka dostať do Trnavy autom, majú viacero možností. Dá sa ísť po Nitrianskej, po obchvate alebo okolo bývalých mraziarní smerom na Zeleneč a potom cez sídlisko Linčianska.
Chodci a cyklisti majú iba jednu „normálnu“ možnosť. Chodníkom popri Trnávke. Je úzky a navyše bez osvetlenia. V tomto „režime“ funguje už desaťročia.
„Otázne je, do akej miery ho opravia, lebo asi pred dvomi rokmi to riešili tak, že starý rozbitý chodník zaliali asfaltom. Ak má byť táto rekonštrukcia rovnaká, tak to nemá zmysel,“ zhrnul Milan z Modranky.
Podnety od ľudí
Mesto už dlhšie eviduje problémy od tamojších obyvateľov, ktorí sa vzhľadom k tomu, že sú miestnou časťou Trnavy, dožadujú riadneho prepojenia aj s osvetlením.
Väčšina z nich denne dochádza do škôl, za prácou či nákupmi a inými službami. „Evidujeme mnohé podnety nielen zo strany občanov, ale aj poslancov, na rozšírenie jestvujúceho chodníka a najmä zriadenie verejného osvetlenia,“ informoval Miroslav Kadlíček z odboru územného rozvoja a koncepcií.
Chodník je v súčasnosti v relatívne dobrom stave, prednedávnom ho čiastočne opravili. Má to byť akási dočasná záplata v podobe novej obrúsenej vrstvy do plánovanej kompletnej rekonštrukcie.
Mesto pôvodne vyčlenilo na spracovanie projektovej dokumentácie (PD) 4-tisíc eur, vysúťažená cena sa nakoniec zdvihla na 5900 eur. Najskôr treba spracovať projekt pre územné rozhodnutie a následne by malo mesto začať oslovovať majiteľov pozemkov pre ich odkúpenie.
FOTO: (PŠ)
Vlastníkov je viacero
To, že nie sú mestské, môžu samotnú realizáciu nového chodníka s cyklochodníkom zbrzdiť. Do kariet radnici nehrá ani ďalší fakt. „Parcelácia pozemku je, žiaľ, v smere kolmo na chodník, a tak vlastníkov je niekoľko desiatok. Chodník mesto eviduje vo svojom majetku, doteraz mohlo zabezpečovať aspoň opravné práce bez stavebného povolenia a nutnosti usporiadavania pozemkov,“ vysvetlil Kadlíček.
Komplexná rekonštrukcia vrátane osadenia nového osvetlenia si však už usporiadanie pozemkov vyžaduje v rámci stavebného zákona.
„Na základe odporučenia mestskej majetkovej komisie bude vlastníkom pozemkov ponúknutá možnosť usporiadať vzťah k pozemkom. Za neznámych vlastníkov štyroch pozemkov budeme rokovať so Slovenským pozemkovým fondom o prenájme,“ dodal Kadlíček s tým, že realizácia chodníka je priamo závislá od výsledku rokovaní s vlastníkmi. Môže to vraj trvať aj niekoľko rokov.
Južný obchvat
Plánovaná cestička pre chodcov a cyklistov bude asi tri metre široká a z asfaltobetónu. Celý úsek od Mikovíniho po Hraničnú v Modranke má necelý kilometer a je riadne zahrnutý do projektu južného obchvatu Trnavy. Z toho dôvodu, sa nebude musieť do neho v prípade realizácie obchvatu zasahovať.
Slovenská správa ciest (SSC) ešte pred dvomi rokmi avizovala, že začiatok výstavby južného obchvatu Trnavy sa mal začať v roku 2016. V súčasnosti s týmto termínom už nerátajú. „K tejto stavbe musíme mať najprv štúdiu realizovateľnosti, na ktorú spravíme v tomto mesiaci súťaž a ak tá potvrdí opodstatnenosť, môžeme pokračovať v príprave stavby,“ zhrnula Zuzana Hromcová, hovorkyňa SSC. Vykupovanie pozemkov sa ešte ani nezačalo, takže budúci rok je nereálny.