Vrbovčania sa majú vyjadriť,či chcú koľajnice obetovať cyklotrase

Ministerstvo dopravy pripravuje pravidlá, čo s neprevádzkovanými traťami.

VRBOVÉ. Obyvatelia Vrbového sa môžu v ankete vyjadriť, či plánovaný cyklistický chodník do Piešťan má nahradiť nevyužívanú železničnú trať, alebo má viesť popri nej. Vyše storočná železničná trať má svojich zástancov, ktorí v nej vidia turistický potenciál. Starostovia dotknutých obcí by dali prednosť cyklotrase pred koľajnicami. Primátorka Vrbového Ema Maggiová sa preto pýta na názor obyvateľov svojho mesta.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vybudovanie cyklotrasy na terajšej železnici by bolo jednoduchšie riešenie, pretože územie má len jediného vlastníka, ktorým je štát. Cyklotrasa dlhá 6,5 kilometra by v tomto prípade podľa vypracovanej štúdie stála zhruba 630-tisíc eur. Ak by viedla popri železničnej trati, náklady by podľa tejto štúdie boli dvojnásobné, okrem toho by boli potrebné ďalšie peniaze na majetkovo-právne vyrovnanie s vlastníkmi pozemkov.

SkryťVypnúť reklamu

Dlhoročnú diskusiu o cyklistickom spojení Vrbového a Piešťan oživila možnosť získať peniaze na bezpečnú a ekologickú dopravu v regiónoch prostredníctvom Integrovaného operačného programu na roky 2014 – 2020 (IROP).

Železničná trať je majetkom štátu, rezort dopravy sa k jej budúcnosti vyjadruje opatrne. ,,Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja aktuálne pripravuje všeobecné pravidlá, ktoré jasne definujú všeobecný postup pre narábanie s neprevádzkovanými alebo neperspektívnymi traťami. Až po ich vytvorení bude možné definitívne rozhodnúť o prípadnom prevode tejto trate na ďalšie subjekty,“ uviedol hovorca rezortu Martin Kóňa.

Ministerstvo podľa neho vie o tom, že na trati sa už niekoľko rokov organizujú preteky koľajových drezín, čo dáva koľajovej doprave do budúcna určitý potenciál na rozvoj. Starosta obce Trebatice Juraj Valo na nedávnej konferencii o budúcnosti nevyužívanej trate povedal, že cyklotrasa medzi mestami Piešťany a Vrbové môže byť vybudovaná len na telese terajšej železničnej trasy. Jej vedenie popri železnici by si vyžadovalo rokovanie so stovkami vlastníkov pozemkov, čo by bol proces na dlhé roky.

SkryťVypnúť reklamu

Železničnú trať z Piešťan do Vrbového otvorili 27. októbra 1906, v druhej polovici minulého storočia jej úlohu preberali autobusy. Osobná preprava na trati Piešťany – Trebatice – Krakovany - Vrbové definitívne skončila v roku 1978. O záchranu trate ako historického dedičstva po predkoch sa už niekoľko rokov snažia nadšenci z občianskeho združenia Čango, ktoré presadzuje vybudovanie cyklotrasy popri nej.

Samotnú trať navrhuje využívať na atraktívnu turistiku jazdami na rôznych druhoch drezín, prípadne na jazdy historických železničných vozidiel.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trnava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 14 362
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 12 319
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 395
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 327
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 3 517
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 793
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 2 637
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 129
  1. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  2. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  3. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  4. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  5. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  6. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  7. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  8. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 600
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 246
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 68 317
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 602
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 604
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 707
  7. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 9 293
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 551
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Ilustračné foto.

Neriešený problém môže pretrvávať roky.


Ilustračné foto.

V minulom roku zaevidovali v Trnavskom kraji desiatky prípadov.


Hasiči sú stále na mieste.


Aktuálne vydanie je už od dnes v predaji.


  1. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  2. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  3. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  4. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  5. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  6. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  7. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  8. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 600
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 246
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 68 317
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 602
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 604
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 707
  7. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 9 293
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 551
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu