Utorok, 26. marec, 2019 | Meniny má Emanuel

Vrbovčania sa majú vyjadriť,či chcú koľajnice obetovať cyklotrase

Ministerstvo dopravy pripravuje pravidlá, čo s neprevádzkovanými traťami.

VRBOVÉ. Obyvatelia Vrbového sa môžu v ankete vyjadriť, či plánovaný cyklistický chodník do Piešťan má nahradiť nevyužívanú železničnú trať, alebo má viesť popri nej. Vyše storočná železničná trať má svojich zástancov, ktorí v nej vidia turistický potenciál. Starostovia dotknutých obcí by dali prednosť cyklotrase pred koľajnicami. Primátorka Vrbového Ema Maggiová sa preto pýta na názor obyvateľov svojho mesta.

Vybudovanie cyklotrasy na terajšej železnici by bolo jednoduchšie riešenie, pretože územie má len jediného vlastníka, ktorým je štát. Cyklotrasa dlhá 6,5 kilometra by v tomto prípade podľa vypracovanej štúdie stála zhruba 630-tisíc eur. Ak by viedla popri železničnej trati, náklady by podľa tejto štúdie boli dvojnásobné, okrem toho by boli potrebné ďalšie peniaze na majetkovo-právne vyrovnanie s vlastníkmi pozemkov.

Dlhoročnú diskusiu o cyklistickom spojení Vrbového a Piešťan oživila možnosť získať peniaze na bezpečnú a ekologickú dopravu v regiónoch prostredníctvom Integrovaného operačného programu na roky 2014 – 2020 (IROP).

Železničná trať je majetkom štátu, rezort dopravy sa k jej budúcnosti vyjadruje opatrne. ,,Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja aktuálne pripravuje všeobecné pravidlá, ktoré jasne definujú všeobecný postup pre narábanie s neprevádzkovanými alebo neperspektívnymi traťami. Až po ich vytvorení bude možné definitívne rozhodnúť o prípadnom prevode tejto trate na ďalšie subjekty,“ uviedol hovorca rezortu Martin Kóňa.

Ministerstvo podľa neho vie o tom, že na trati sa už niekoľko rokov organizujú preteky koľajových drezín, čo dáva koľajovej doprave do budúcna určitý potenciál na rozvoj. Starosta obce Trebatice Juraj Valo na nedávnej konferencii o budúcnosti nevyužívanej trate povedal, že cyklotrasa medzi mestami Piešťany a Vrbové môže byť vybudovaná len na telese terajšej železničnej trasy. Jej vedenie popri železnici by si vyžadovalo rokovanie so stovkami vlastníkov pozemkov, čo by bol proces na dlhé roky.

Železničnú trať z Piešťan do Vrbového otvorili 27. októbra 1906, v druhej polovici minulého storočia jej úlohu preberali autobusy. Osobná preprava na trati Piešťany – Trebatice – Krakovany - Vrbové definitívne skončila v roku 1978. O záchranu trate ako historického dedičstva po predkoch sa už niekoľko rokov snažia nadšenci z občianskeho združenia Čango, ktoré presadzuje vybudovanie cyklotrasy popri nej.

Samotnú trať navrhuje využívať na atraktívnu turistiku jazdami na rôznych druhoch drezín, prípadne na jazdy historických železničných vozidiel.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Konajte čo najskôr. Pri inkontinencii pomáha tento postup
  2. Gansberg: Každý deň v objatí komfortu
  3. Tatra banka otvorila pobočku budúcnosti
  4. Pomôžeme aj vašim deťom pochopiť hodnotu peňazí
  5. Pobyt na čerstvom vzduchu je skvelý liek. Skúste to vo vlastnom
  6. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  7. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  8. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  9. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  10. Investment Advisory Guide for Slovakia
  1. Kúpa spoločnosti, ktorá je platiteľom DPH
  2. Konajte čo najskôr. Pri inkontinencii pomáha tento postup
  3. Vaše šatstvo poputuje pre dobrú vec
  4. Ako ďalej s obnovou Balassovho paláca
  5. Prvé ocenenia A+ udelené
  6. Regionálne servisné centrum PwC
  7. Napredujeme vďaka zmenám
  8. Bezkonkurenčná rozmanitosť
  9. Rozvíjajte svoj potenciál s nami
  10. Staň sa súčasťou sveta pohybu
  1. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 30 825
  2. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov 27 895
  3. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci 25 112
  4. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky 20 283
  5. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 10 587
  6. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 7 300
  7. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou 7 152
  8. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross! 3 318
  9. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 3 074
  10. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 3 008

Téma: Bicykle, bicyklovanie, cyklotrasy


Hlavné správy z MY Trnava

Tip na aukciu: 15 objektov, kde sa dá rozbehnúť biznis

Spoločnosti Stredoslovenská energetika Holding, a. s., a Stredoslovenská distribučná, a. s., predávajú na strednom Slovensku niekoľko zaujímavých nehnuteľností.

Tradičné či extravagantné? V salóne White Rose si vyberie šaty snov každá nevesta

Nová kolekcia šiat SOFIA BIANCA, šaty značky MGNY priamo z New Yorku či šaty na mieru z krajčírskej dielne Natasha Azariy? V salóne White Rose na Radlinského ulici v Trnave si vyberie každá nevesta.

Pôjde tadiaľto aj Tour de France. Vo Val Thorens stále panuje zima

Aj napriek tomu, že francúzske stredisko Val Thorens je od Slovenska vzdialené takmer 1300 kilometrov, pätnásť hodín v aute sa oplatí presedieť.

Lesy sú plné medvedieho cesnaku. Pozrite si fotky

Zelený koberec sa rozprestrel v lesoch Malých Karpát, sezóna medvedieho cesnaku začala.

Lesy  sú plné medvedieho cesnaku.

Bankomaty nechali vybuchnúť Moldavci, už ich má polícia

Trnavská polícia objasnila prípady vykrádania bankomatov pomocou plynu v Trnavskom kraji.

Bankomaty nechali vybuchnúť.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Pozrite si najzaujímavejšie kaštiele na západnom Slovensku

Prinášame vám 1. diel najzaujímavejších kaštieľov na západnom Slovensku zhora.

Sudca prepustil jedného vodiča z tragickej jazdy na Orave na kauciu

Poľský vodič Ferari Adam Sz. nesmie opustiť Slovensko ani Žilinský kraj.

Primátor Fiabáne reagoval na vypadnutie MsHK Žilina z extraligy

Peter Fiabáne vníma nedávny neúspech aj ako príležitosť.

Vybrali SME

Už ste čítali?