Už roky chodia ľudia priamo cez koľajisko na vlastné riziko. Radnica plánuje prepojiť park Janka Kráľa s cestou okolo depa smerom do Kamenného mlyna. Otázne je, ako sa k tomu postavia železnice.
TRNAVA. Už viackrát sme informovali o tom, že ľudia, ktorí idú do Kamenného mlyna cez Park Janka Kráľa, musia prejsť cez koľajisko, ktoré sa iba „tvári", že sa nepoužíva. Nie sú tam žiadne značky, žiadne upozornenia.
Prepájací chodník tadiaľ nevedie, iba krížom prešliapaná cestička, ktorú využívajú takmer všetci už najmenej tridsať rokov. V časoch, keď fungovalo depo, tadiaľ chodila aj väčšina zamestnancov vrátane rušňovodičov. Dnes už iba ľudia smerujúci do Kamenáča.
Nejde o verejnú cestu, tvrdia železnice Železnice sa už dávnejšie vyjadrili, že prechod v uvedenom mieste nie je povolený, roky ho však tolerujú. Taktiež cesta okolo depa a záhradiek je podľa vyjadrení železníc iba služobnou prístupovou cestou.
„Nejde o verejnú komunikáciu. Ako prístupová komunikácia pre občanov Trnavy do lokality Kamenný mlyn slúži Kamenná cesta," vyjadrila sa dva roky dozadu Ivana Strmeňová z odboru komunikácie Generálneho riaditeľstva ŽSR.
Ľudia, ktorí daný prechod používajú, vstupujú do vyhradeného priestoru dráhy na vlastné riziko.
Ešte predchádzajúce vedenie mesta vyčlenilo na tento rok 3-tisíc eur na projektovú dokumentáciu legálneho prepojenia parku s asfaltkou okolo schátraného depa, otázne je, ako na to zareagujú železnice.
„O problematike v danej lokalite sa vie už dlhé roky. Mesto sa niekoľkokrát neúspešne snažilo vybaviť cestičku cez železničnú vlečku. Keďže už boli vyčerpané všetky možnosti priamej trasy, hľadalo sa riešenie, ako vlečku obísť," informoval Miroslav Kadlíček z mestského odboru územného rozvoja a koncepcií.
Trasa spoločnej cestičky pre chodcov a cyklistov by sa mala priamo napojiť na chodník na konci Parku Janka Kráľa. Pokračovať by mala okolo koľajníc, oblúkom sa napojiť na asfaltku vedúcu okolo depa. V zadaní pre projektovú dokumentáciu sa uvádza, že pôjde o štyri metre širokú cestičku z asfaltobetónu lemovaného záhonovými obrubníkmi s dĺžkou asi 200 metrov.
Mestský odbor územného rozvoja a koncepcií už spracoval jednoduchú štúdiu ako podklad pre zadanie na projektovú dokumentáciu. „Víťaz verejného obstarávania zabezpečí spracovanie projektovej dokumentácie s vyjadreniami všetkých dotknutých orgánov, ktorá bude slúžiť ako podklad pre usporiadanie pozemkov, ktoré mesto v dnešnej dobe nevlastní," dodal Kadlíček.
Prechod cez koľaje do parku. Na fungujúce koľajisko tu neupozorňuje žiadne značenie. Frekventovaný prechod denne využíva mnoho Trnavčanov. FOTO: 3X (PB)
Plánovaný cyklochodník by mal viesť cez tento pozemok. FOTO: (ŽAJA) Železnice sa zatiaľ nevyjadrili Finančné náklady na výstavbu zatiaľ nevyčíslili. Či k samotnej realizácii nakoniec dôjde, je zatiaľ otázne. Závisí to od viacerých faktorov.
Napríklad, koľko si vypýtajú za pozemky súkromní majitelia, potrebný bude zrejme aj súhlas železníc. Vzhľadom na to, že cesta okolo depa nie je oficiálne verejnou cestou. Ich predbežné stanovisko sme sa snažili zistiť na Generálnom riaditeľstve (GR) ŽSR. Ivana Popluhárová z GR ŽSR sa pre náš týždenník vyjadrila, že projektová dokumentácia nebola ŽSR doručená, preto sa k nej momentálne nemôžu vyjadriť.