Svoj podnet nám zaslali na redakčný mail jeho obyvatelia.
TRNAVA. Ľudia z Tamaškovičovej sa sťažujú na silnú žiaru reklamného zariadenia umiestneného na streche viacpodlažnej budovy, v ktorej sídli spoločnosť Dupos.
Okolie vraj osvetľuje v noci na bielo. „Stromy sú ešte bez listov, žiara je intenzívnejšia a preniká až do bytu," tvrdí nemenovaná čitateľka s tým, že nechápe, kto ju mohol povoliť. „Kompetentní asi nebývajú v danej lokalite, inak by reklamu nepovolili," myslí si.
Nočný záber z balkóna bytu. FOTO: (MH)
Podľa jej názoru je reklama na danom mieste bezpredmetná. „Osadili ju príliš vysoko a z cesty nie je dobre vidieť. Namiesto toho svieti ľuďom do okien," uzatvára svoj podnet.
Reklamu povolilo mesto
Na mestskom úrade sme zistili, že osadená reklama je riadne povolená. Stojí tam už sedem rokov, doteraz sa na intenzitu jej žiarenia nikto nesťažoval. Ani oficiálne, ani telefonicky.
Gabriela Bučányová zo stavebného odboru mesta Trnava nám vysvetlila, že v prípade akýchkoľvek otázok môže každý občan na príslušnom úrade požiadať o vykonanie štátneho stavebného dohľadu, ktorý vec prešetrí.
Mesto môže reklamu zrušiť iba v prípade, ak bude dokázané, že má negatívny dosah na okolie. Napríklad, ak sa polícia vyjadrí, že na danom úseku vzrástla nehodovosť.
Ak svieti do okien, postup je odlišný. „V takomto prípade treba dokázať, komu to svieti, akou intenzitou, že to zle vplýva na zdravotný stav a podobne," spresnila Bučányová.
A niekedy stačí iba zatelefonovať a veci sa dajú riešiť obratom. „Už som kontaktovala vlastníka reklamy a poprosila ho o zníženie intenzity svietivosti," ubezpečila.
Nikto ich ohľadne reklamy nekontaktoval
Ohľadne svetelnej reklamy sme sa pýtali aj priamo v spoločnosti Dupos. Peter Babka, predseda predstavenstva Dupos, nám ochotne všetko vysvetlil. Počas predchádzajúcich rokov ich nikto ohľadne reklamy nekontaktoval.
„Samozrejme, ak niekoho obmedzujeme alebo obťažujeme, tak zvážime možnosti zmeny, len považujem za veľmi zvláštne a neštandardné, aby podnetom na naše konanie bola hrozba medializácie namiesto toho, aby sa dotyčná osoba najskôr obrátila priamo na nás, prípadne na úrad. A až v prípade neúspechu na médiá," zhrnul Babka. Ak by sa vraj niekto ozval skôr, prípad by riešili.