TRNAVA. Novinky a zmeny v trnavskej automobilke PSA boli témou tlačovej konferencie, ktorú jej vedenie zvolalo uplynulý týždeň. Generálny riaditeľ PSA Trnava Rémi Girardon novinárom najprv predstavil vynovené modely Peugeot 206 a Citroen C3 Picasso Black Top, aby následne hovoril o príprave na výrobu tretieho, úplne nového modelu.
„Do dvoch rokov by sme chceli v našom závode spustiť výrobu nového modelu Citroen. Bude vyrábaný exkluzívne v Trnave, sem bude smerovať aj 80 miliónov z celkovej investície viac 300 miliónov eur,“ povedal Girardon.
Na otázku, či táto investícia bude znamenať aj prijímanie ďalších zamestnancov, však odpovedal vyhýbavo. „Ak si dnes urobíme bilanciu, tak v minulom roku sme mali tridsať nevýrobných dní. Výroba je nastavená na objednávky a nové pracovné tímy budú závislé od obchodného úspechu modelu. Zatiaľ lepšie vyťažíme závod a naše tri zmeny,“ povedal Girardon.
Stále sa nedohodli
Girardon sa vyjadril aj k aktuálnemu stavu rokovaní medzi vedením a odborármi. Situácia vo fabrike je už niekoľko týždňov napätá, zamestnanci zastúpení odborovým združením OZ Kovo žiadajú celoplošné zvýšenie miezd o deväť percent. To však podľa Girardona ekonomická situácia neumožňuje, vedenie navrhlo jednorazovú prémiu vo výške 320 eur.
„Už pred tromi rokmi sme boli na prahu krachu, doposiaľ skupina PSA stratila viac ako päť miliárd eur. Napriek tomu verím, že tento sociálny dialóg sa nám podarí úspešne dotiahnuť,“ povedal Girardon s tým, že odborári si vyžiadali mediátora a aktuálne sú vo fáze jeho určenia. „Verím, že rokovania budú čo najskôr pokračovať,“ dodal generálny riaditeľ.
Novinky na linke
Okrem nového modelu sa chystajú aj novinky vo výrobe. Od apríla spúšťa PSA v prevádzke moderný systém logistiky pod pomenovaním Full Kitting, s celkovou investíciou 4,5 milióna eur.
„Je to systém, pri ktorom je na pracovné posty operátorov dotiahnuté kompletné balenie komponentov. Zníži sa tak ich pohyb po výrobe,“ vysvetlil Girardon
Po dôkladnej úprave pracovných postov sa tak od mája zvýši aj celková kadencia výroby z 57 na 60 vozidiel za hodinu. Na montáži by tak malo pribudnúť pätnásť nových pracovných miest.