Pondelok, 1. marec, 2021 | Meniny má AlbínKrížovkyKrížovky

Pre cyklotrasu majú obetovať storočnú železnicu

Nevyužívaná železničná trať z roku 1906 má svojich zástancov, ktorí nechcú dopustiť jej likvidáciu. Starostovia dotknutých obcí by dali prednosť cyklotrase.

Nadšenci historickej železnice sa trate nechcú vzdať.Nadšenci historickej železnice sa trate nechcú vzdať. (Zdroj: OZ ČANGO)

PIEŠŤANY. Ak nebude cyklotrasa medzi mestami Piešťany a Vrbové vybudovaná na nevyužívanej železničnej trati, tak nebude vybudovaná vôbec. Na konferencii o budúcnosti historickej železnice v Piešťanoch to povedal starosta Trebatíc Juraj Valo.

Vedenie cyklotrasy popri trati by si vyžadovalo rokovanie so stovkami vlastníkov pozemkov, čo by bol podľa neho dlhoročný proces. Iná reálna alternatíva ako nahradenie železnice cyklotrasou podľa Vala nie je.

Železničná trať Piešťany – Krakovany – Trebatice – Vrbové z roku 1906 má svojich zástancov, ktorí nechcú dopustiť jej likvidáciu. Občianske združenie Čango má projekt na jej využitie na príležitostné jazdy historických vlakov a koľajových drezín.

Skryť Vypnúť reklamu

Dohoda je na obciach

Železnice podľa šéfa združenia Vladimíra Vaculu nedopustia nezvratnú likvidáciu trate. Na optimálnom riešení sa mali dohodnúť členské obce a mestá združené v Mikroregióne Zelená cesta, definitívne rozhodnutie však doteraz nepadlo.

Mesto Piešťany a obce Trebatice a Krakovany sa prikláňajú k nahradeniu železnice cyklochodníkom. Valo to vysvetľuje tým, že prednosť musí dostať bezpečnosť obyvateľov, ktorú vidí v ceste vyhradenej pre bicykle či korčuliarov.

Vybudovanie cyklotrasy na terajšej železnici by bolo jednoduchšie riešenie, pretože územie má len jediného vlastníka, ktorým je štát.

Cyklotrasa dlhá 6,5 kilometra by v tomto prípade podľa vypracovanej štúdie stála zhruba 630-tisíc eur. Ak by viedla popri železničnej trati, náklady by podľa tejto štúdie boli dvojnásobné, okrem toho by boli potrebné ďalšie peniaze na majetkovo-právne vyrovnanie s vlastníkmi pozemkov.

Skryť Vypnúť reklamu

Peniaze z projektu?

O optimálnom riešení sa v regióne diskutuje už najmenej šesť rokov, teraz diskusiu opätovne podnietila možnosť získať peniaze na bezpečnú a ekologickú dopravu v regiónoch prostredníctvom Integrovaného operačného programu na roky 2014 – 2020.

Železničnú trať z Piešťan do Vrbového otvorili 27. októbra 1906, v druhej polovici minulého storočia jej úlohu preberali autobusy. Osobná preprava na trati Piešťany – Trebatice – Krakovany - Vrbové definitívne skončila v roku 1978.

O záchranu trate ako historického dedičstva po predkoch sa už niekoľko rokov snažia nadšenci z občianskeho združenia Čango, ktoré presadzuje vybudovanie cyklotrasy popri nej. Samotnú trať navrhuje využívať na atraktívnu turistiku jazdami na rôznych druhoch drezín, prípadne na jazdy historických železničných vozidiel.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Buďte v najlepšej spoločnosti!
  2. FIIT – vedomosti, ktoré majú zmysel
  3. Štúdium, ktoré sadne
  4. Získaj náskok pred štartom
  5. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  6. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami
  7. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou
  8. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  9. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov
  10. Petit Press a RegioMedia rozbiehajú spoločný predaj v regiónoch
  1. 26 years of providing you with essential information
  2. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami
  3. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou
  4. Tieto farmy dávajú prácu domácim. A podporujú región
  5. Cirkevné gymnázium v Snine patrí medzi najlepšie v kraji
  6. O2: Mentálne zdravie zamestnancov je pre nás veľkou prioritou
  7. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  8. Varso Tower od HB Reavis je najvyššou budovou v EÚ
  9. Dáma s pávím pierkom
  10. Slovensko zasiahla vlna nárastu dopytu po produktoch na kĺby!
  1. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 22 576
  2. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 12 657
  3. Séria dvoch príloh: Angličtina nielen pre maturantov 10 215
  4. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto! 10 000
  5. V sobotu do bezpečného Ománu so zľavou 486 eur 8 318
  6. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 7 486
  7. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 6 866
  8. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov 5 931
  9. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 5 259
  10. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť 4 784
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Bicykle, bicyklovanie, cyklotrasy

Prečítajte si aj ďalšie články k téme

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Odberné miesto na Covid-19.

Otestovať sa prišlo 19.053 ľudí.

7 h

V automobilke Stellantis platia prísne opatrenia.

9 h
Gelária Jána Koniarka

Vidieť ich návštevníci môžu zatiaľ iba prostredníctvom fotografií a videí.

11 h
Ilustračné foto.

Mesto požiadalo Ministerstvo kultúry SR o dotáciu vo výške 45.000 eur na rekonštrukciu sochy barlolámača.

14 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Muž, ktorý sa stal maskotom mesta pod Urpínom, mal 63 rokov.

27. feb

Testovanie pokračuje aj v nedeľu.

27. feb

Stalo sa tak vo štvrtok 25. februára.

26. feb

Osadili dôležitý prvok, cyklomost.

12 h

Už ste čítali?