Pondelok, 28. november, 2022 | Meniny má Henrieta

Na letisku v Piešťanoch sa hlavne trénuje a zabáva

Na piešťanské letisko nelietajú žiadne pravidelné linky. Minuloročné náklady ešte nevyčíslili, no už teraz vedia, že sú v strate.

Ruský Tupolev pred letiskom už nenájdete. Ešte pred dvomi rokmi ho previezli do leteckého múzea v Dubnici nad Váhom. Po kompletnej obnove ho dnes tam vystavujú.Ruský Tupolev pred letiskom už nenájdete. Ešte pred dvomi rokmi ho previezli do leteckého múzea v Dubnici nad Váhom. Po kompletnej obnove ho dnes tam vystavujú. (Zdroj: (PB))

PIEŠŤANY. V minulom roku zaevidovali na piešťanskom letisku 1989 vzletov a pristáti lietadiel. Až 1449 z nich bolo výcvikových. Uskutočnili sa tam aj tri veľké festivaly, dva hudobné a jeden automobilový, za ktoré zinkasovali viac ako 37-tisíc eur bez DPH.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Náklady sú však podstatne vyššie. Tie minuloročné ešte nezrátali, no už teraz vedia, že sú v strate.

Bez pravidelných liniek

Na letisko stále nelieta žiadna pravidelná linka. Ešte pred rokom sa pre náš týždenník vyjadril skúsený kapitán Boeingu 747, Michal Ličko, že v dnešnej dobe nie je jednoduché, aby si letisko na seba zarobilo. Žiadne výcvikové lety pre pilotov vrtuľníkov či festivaly ho nezachránia. „Letisko neuživí, ani keby tam trikrát do týždňa lietali nejaké aerolinky. Rádionavigácia, navádzacie lúče, jednoducho potrebná technika, ktorá sa musí udržiavať a pravidelne meniť, dispečeri, údržba, bezpečnostné kontroly, RTG zariadenia, to sú všetko obrovské peniaze," popísal Ličko.

SkryťVypnúť reklamu

Letisko už roky zápasí s viacerými problémami. Tento rok neočakávajú žiadny výrazný posun dopredu.

„Čo sa týka letov, dúfame, že sa nám podarí udržať trend z roku 2014. Bohužiaľ, súčasná medzinárodná situácia nie je priaznivo naklonená tomu, aby sme boli úspešní v niektorých už rozpracovaných projektoch, najmä v smere na východ," popísal František Varga, výkonný riaditeľ letiska Piešťany, a. s. Letisku chýba vízia rozvoja do budúcnosti. Všetko by podľa Vargu mohli zmeniť charterové lety a možnosti otvorenia pravidelných liniek či carga. Zatiaľ zostáva iba pri slovách.

Podnikateľský plán ešte len pripravujú, hovoriť o nejakých zásadných zmenách na letisku v tomto roku je podľa Vargu predčasné. „Podnikateľský plán je v štádiu prípravy. Takisto aj finančný plán. Rozhodujúce bude stanovisko akcionárov na existenciu a ďalší rozvoj letiska," zhrnul.

SkryťVypnúť reklamu

letisko--1-.jpg

Na piešťanskom letisku. foto: (PB)

Nemožno stavať iba na kúpeľoch

Atraktivitu Piešťan, respektíve prilákať záujem leteckých prepravcov, nie je úlohou letiska. „Letisko nikdy nie je ten subjekt, kvôli ktorému budú zákazníci do Piešťan lietať. Sme v pozícii sprostredkovateľa v reťazci cestovných kancelárií, dopravnej infraštruktúry a ponuky regiónu," vysvetlil Varga s tým, že jediným riešením je užšia spolupráca letiska s jeho tromi akcionármi - mesto Piešťany, Trnavský samosprávny kraj a štát, so subjektmi pôsobiacimi v sfére cestovného ruchu.

Aj Ličko sa pred rokom vyjadril, že filozofiu piešťanského letiska nemožno stavať iba na kúpeľoch, treba zvýšiť atraktivitu celého regiónu. Ak by bola, aerolinky by sa nanominovali už dávno.

SkryťVypnúť reklamu

V médiách sa už viackrát objavili informácie, že letisko v Piešťanoch nemá dostatočnú spádovú oblasť, vzhľadom na neďaleké letisko v Bratislave. Varga s tým nesúhlasí.

„Môžem iba konštatovať, že každé letisko má svoju spádovú oblasť, ktorá je vymedzená spravidla dopravnou dostupnosťou do 60 minút. Samozrejme, že Bratislava bez problémov vie pokryť požiadavky cestujúcej verejnosti spádovej oblasti Piešťan. Ale tvrdiť, že letisko Piešťany nemá spádovú oblasť, pretože všetko dokáže vykryť neďaleké letisko Bratislava, je však rovnaký nezmysel, ako tvrdiť, že letisko Bratislava nemá spádovú oblasť, pretože všetko dokáže vykryť neďaleké letisko Viedeň -Schwechat," uzavrel s tým, že letisko Piešťany bude mať takú perspektívu, aký bude záujem jeho troch akcionárov.

Od 1. januára 2005 je letisko Piešťany akciová spoločnosť. V súčasnosti ju vlastnia traja akcionári, TTSK má 56 percent, ministerstvo dopravy (MD) a mesto Piešťany zhruba po 22 percent.

Najčítanejšie na My Trnava

Inzercia - Tlačové správy

  1. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť
  2. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  3. Máš rád výzvy? Zmeň svet a urob veci inak, teraz.
  4. Zažívali domáce násilie a nikdy nepracovali. Ako dlho trvá naučiť ich to?
  5. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  6. Univerzita Komenského v Bratislave: Výzva prijatá!
  7. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  8. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  1. Získajte sériu retro keramických hrnčekov
  2. Aby ste si pri príprave vianočných dobrôt spievali od radosti
  3. Hľadá sa nástupca slávneho pekára
  4. Statute of limitations in consumer relations
  5. As prices rise, purchasing the right office is essential
  6. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  7. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  8. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 28 040
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 8 375
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 866
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 4 434
  5. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 688
  6. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 2 492
  7. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 039
  8. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 1 828

Blogy SME

  1. Irena Šimuneková: Šášov
  2. Marek Mačuha: O dorovnávaní platov
  3. Soňa Bulbeck: O kultúre i nekultúre v prvý adventný víkend...
  4. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  5. Štefan Vidlár: Neschválíme rozpočet
  6. Vladimír Krátky: Peťuš, Peťuš, toto Ti Fico len tak neodpustí .
  7. Anna Miľanová: Sen...
  8. Café Európa: Čo sa môžeme naučiť od starších demokracií v právach LGBTI+ komunity?
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 25 153
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 456
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 091
  4. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 4 699
  5. Jana Melišová: V závoji hmly 4 263
  6. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 131
  7. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 986
  8. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 671
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Peter Bročka.

Až 23 poslancov pokračuje v práci z doterajšieho volebného obdobia.


TASR 18m

Policajti už zadržali 31 ročného Trnavčana.


3 h
Križovatka Zavarskej ulice s obchvatom Trnavy.

Problémový úsek je častým miestom dopravných nehôd.


7 h

Mladému mužovi zadržali vodičský preukaz.


7 h

Blogy SME

  1. Irena Šimuneková: Šášov
  2. Marek Mačuha: O dorovnávaní platov
  3. Soňa Bulbeck: O kultúre i nekultúre v prvý adventný víkend...
  4. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  5. Štefan Vidlár: Neschválíme rozpočet
  6. Vladimír Krátky: Peťuš, Peťuš, toto Ti Fico len tak neodpustí .
  7. Anna Miľanová: Sen...
  8. Café Európa: Čo sa môžeme naučiť od starších demokracií v právach LGBTI+ komunity?
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 25 153
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 456
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 091
  4. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 4 699
  5. Jana Melišová: V závoji hmly 4 263
  6. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 131
  7. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 986
  8. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 671
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu