TRNAVA. V rámci celkovej obnovy železničnej stanice v Trnave sa ráta aj s kompletnou obnovou druhého nástupišťa, kde zastavujú vlaky smerujúce do Leopoldova či Galanty.
Koncom minulého roka dokončili Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) prvý perón. Prerobilo sa úplne všetko, z toho pôvodného zachovali iba jeho polohu. Náročné úpravy vyšli na 6,25 milióna eur. Po ňom malo identickými zmenami prejsť aj vedľajšie druhé nástupište. Ťažké mechanizmy by sa v tom prípade presunuli iba o pár metrov. ŽSR plánovali rekonštrukciu rozbehnúť ešte 10. novembra.
Druhý perón zostal pôvodný
Bagre a nákladiaky zmizli, druhý perón je stále pôvodný. A tento rok asi aj zostane. „Uvedená stavba zatiaľ nie je zaradená v investičnom pláne ŽSR pre rok 2015 a z toho dôvodu sa v realizácii zatiaľ nepokračuje," stručné uviedla Martina Pavlíková, hovorkyňa ŽSR.
Ďalšie otázky v súvislosti s pokračovaním obnovy nielen 2. nástupišťa, ale i ďalších priestorov nechcela komentovať. Ivana Popluhárová z odboru komunikácie Generálneho riaditeľstva ŽSR nám potvrdila, že uvedené stanovisko platí. „Sú to všetky informácie, ktoré vieme teraz poskytnúť. Ostatné otázky sú momentálne predčasné," dodala Popluhárová.
Okrem kompletnej obnovy 2. nástupišťa, ktorú chceli stihnúť do tohto júna, plánovali vybudovať aj nový zadný vchod do podchodu (pri pošte). Teraz je otázne, kedy a do akej miery sa bude pôvodný zámer realizovať.
Nové nástupište
Vynovené nástupište číslo 1. je o dvadsaťpäť centimetrov vyššie, čo vyriešilo diskomfort pri nastupovaní či vystupovaní z vlaku. Pribudli informačné tabule, nová dlažba, zastrešenie s osvetlením, kamerový systém, nové lavičky, koše, fontánka, výťah či nový domček pre výpravcu. Nanovo zasklili schodište a v strede nástupišťa vybudovali prístrešok na nakladaciu rampu pre imobilných cestujúcich.
Trnavská stanica patrí medzi tie mladšie na Slovensku. Aj napriek tomu, že ju dokončili koncom osemdesiatych rokov minulého storočia, po krátkom čase fungovania ju zaradili do plánu opráv.
Dôvodom bol nebezpečný azbest, ktorý použili pri výstavbe na zateplenie. Zmien sa dočkali hlavná budova stanice, výšková administratívna i veľká časť predstaničného priestoru, vrátane nástupíšť 1.,3. a 4.
Nástupište č. 1- smer Bratislava
Nástupište č. 2- smer Žilina