Mesto vytláča bilbordy na okraj

Radnica sa snaží eliminovať vizuálny smog, nové veľkoplošné reklamy v centre už nepovoľuje.

Počet bilbordov v centre klesá. Povoľovanie reklamných zariadení, po novom reklamných stavieb, sa riadi koncepciou mesta, ktorú naposledy aktualizovali pred šiestimi rokmi.Počet bilbordov v centre klesá. Povoľovanie reklamných zariadení, po novom reklamných stavieb, sa riadi koncepciou mesta, ktorú naposledy aktualizovali pred šiestimi rokmi. (Zdroj: (PB))

Novela stavebného zákona sa dotkla aj reklamných zariadení.

TRNAVA. Mestský úrad v Trnave eviduje na svojom území 53 veľkoplošných reklám. Radnica sa už roky snaží tieto zariadenia z centra vytlačiť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nové nepovoľuje, akceptuje iba osadené a riadne schválené. Väčšina bilbordov je z logických dôvodov situovaných pri nákupných centrách a na prístupových komunikáciách do Trnavy.

Na území mesta evidujú iba jeden nepovolený bilbord na Dohnányho ulici. Stavebný úrad ho momentálne rieši, hoci je už od minulého novembra dávno preč. Jeho majiteľovi vymeral pokutu, voči ktorej sa odvolal. „Preto stavebný úrad toto konanie vedie ako neskončené. Teda tento spis je evidovaný, že je v riešení,“ informovala Gabriela Bučányová zo stavebného odboru MsÚ Trnava.

SkryťVypnúť reklamu

Reklamná stavba

Podľa novely stavebného zákona, ktorá platí od 2. januára tohto roka, sa bilbordy, teda informačno-reklamné a propagačné zariadenia nahradili termínom- reklamná stavba. Tie rozdelili do 3 skupín podľa veľkosti. „Konkrétne bilbordy sa začlenili do druhej skupiny. Ide o reklamné stavby, na ktorých najväčšia informačná plocha má veľkosť od 3 do20 metrovštvorcových a je potrebné ich povoliť procesom stavebného konania,“ spresnila Bučányová.

Novinkou je, že vlastník bilbordu je povinný do 31. júla 2015 reklamnú stavbu označiť. Za nesplnenie tejto povinnosti hrozí pokuta do 50 eur. Novela stanovila aj pevnú sadzbu pre pokuty za uskutočnenie a užívanie nepovolenej reklamnej stavby. Za ilegálny bilbord zaplatí majiteľ 250 eur.

Nelegálne reklamné zariadenia už nebude možné podľa novely dodatočne povoliť. „Dodatočne povoliť zariadenie bude možné len do 31. júla. Vtedy vlastník môže sám požiadať o dodatočnú legalizáciu. Je to tzv. šesťmesačné prechodné obdobie na usporiadanie vzťahov,“ dodala Bučányová. Osobne si vraj nemyslí, že by pre novelu mali vzniknúť nejaké väčšie administratívne problémy v procese povoľovania či odstraňovania bilbordov v Trnave.

SkryťVypnúť reklamu

Mestu robia najväčší problém reklamy, okrem iných aj bilbordy, ktoré sa tvária, že nie sú reklamnými stavbami. V takom prípade nepotrebujú povolenie v zmysle platnej legislatívy.

„Sú to všetky reklamy, ktoré nemajú pevné spojenie s pozemkom či objektom, a teda nespadajú do stavebného zákona v znení noviel. Za reklamnú stavbu sa považuje len taká stavba, ktorá kumulatívne spĺňa všetky požiadavky uvedeného paragrafu,“ skonštatovala Bučányová. Ak teda nejaké reklamné zariadenie nespĺňa všetky definície, nie je reklamou. Takých je v meste viacero, ich presné počty nevedú.

Koncepcia mesta

Čo sa týka povoľovania reklamných, informačných a propagačných zariadení, mesto sa riadi koncepciou, ktorú naposledy aktualizovalo ešte v roku 2009. Nevhodné lokality pre umiestnenie bilbordu sú centrum (mestská pamiatková rezervácia a jej ochranné pásmo), nehodové úseky ciest I. a II. triedy, ochranné pásmo D1 a R1 a územia s oddychovo relaxačným potenciálom.

SkryťVypnúť reklamu

Bilboardy, ktoré nájdete v centre, osadili ešte pred dátumom účinnosti predmetnej koncepcie. V prípade ich odstránenia sa však nové už nepovoľujú. „Uvediem len jeden príklad, a to oplotenie oproti amfiteátru, kde sa realizuje City Arena,“ zhrnul Peter Purdeš z mestského odboru územného rozvoja a koncepcií. Reklamné zariadenia povoľuje mesto v extraviláne i intraviláne. V extraviláne je to možné pri cestách, mimo ochranného pásma a s podmienkou, že medzi jednotlivými reklamnými stavbami musí byť minimálne dvesto metrov.

„Posudzujú sa aj konkrétne zámery výstavby v zmysle platného ÚPN mesta Trnava v jednotlivých lokalitách,“ vysvetlil Purdeš. V intraviláne je možné osadiť reklamné zariadenie na viacerých miestach. Napríklad pri obchodných reťazcoch, prípadne na plochách určených pre výrobu, obchod a služby.

„Vo výnimočných prípadoch sa môžu povoliť ako súčasť architektonického riešenia objektov, na oplotení pozemkov, areálov a podobne na základe posúdenia,“ doplnil Purdeš.

Čo sa týka štatistík reklamných zariadení, miest, kde stoja a ďalších, mesto má k dispozícii informačný a grafický systém, z ktorého je možné získať informácie o reklamných stavbách.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trnava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 504
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 264
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 5 756
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 899
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 487
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 179
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 970
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 064
  1. Tomas Hlavaty: "Váš čas sa radikálne kráti". Fico už začal predvolebnú kampaň.
  2. Otilia Horrocks: Breaking News : Nemecko versus Slovensko a jeho suverénne ceny tovarov v roku 2025 !
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (23. - 29.5.1925)
  5. Vladimír Bojničan: Čo mi chýbalo v článku od Michala Havrana: „Spoločnosť rozvrátená politikou“
  6. Branislav Hláčik: Superpozícia 4
  7. Marek Namešpetra: Mokrý svet
  8. Viktor Pamula: Markíza a Vlny
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 083
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 054
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 128
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 078
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 642
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 236
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 879
  8. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 201
  1. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  2. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  3. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  4. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  5. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  6. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  7. Tupou Ceruzou: Pandemická
  8. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Medzinárodný deň detí je tu a s ním prichádza deň plný smiechu, hier a milých prekvapení. Pripravili sme pre vás prehľad zaujímavých podujatí a tipy na darčeky, ktoré zaručene potešia malých oslávencov.


Za vyše dve hodiny fúkalo v Trnavskom kraji viac ako 2500 šoférov.


1

Dychové skúsky u oboch dopadli negatívne.


Vzorky vody odobral aj správca toku- Slovenský vodohospodársky podnik.


  1. Tomas Hlavaty: "Váš čas sa radikálne kráti". Fico už začal predvolebnú kampaň.
  2. Otilia Horrocks: Breaking News : Nemecko versus Slovensko a jeho suverénne ceny tovarov v roku 2025 !
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (23. - 29.5.1925)
  5. Vladimír Bojničan: Čo mi chýbalo v článku od Michala Havrana: „Spoločnosť rozvrátená politikou“
  6. Branislav Hláčik: Superpozícia 4
  7. Marek Namešpetra: Mokrý svet
  8. Viktor Pamula: Markíza a Vlny
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 083
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 054
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 128
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 078
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 642
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 236
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 879
  8. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 201
  1. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  2. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  3. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  4. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  5. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  6. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  7. Tupou Ceruzou: Pandemická
  8. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu