Aj fakultná nemocnica chce pokračovať so svojím zámerom výstavby parkoviska pri železničnom podjazde na Žarnovovej.
TRNAVA. Problém so statickou dopravou má okrem centra aj blízke okolie fakultnej nemocnice. Už viackrát sme informovali, že bezplatné státie na Žarnovovej ulici a niekoľkých menších parkoviskách pri novom pavilóne chirurgických disciplín, využívajú hlavne ľudia dochádzajúci za prácou vlakom. Stanica je totiž hneď vedľa.
Samotní pacienti často nemajú kde parkovať. Hoci sa za parkovanie v areáli nemocnice platí, počet áut sa rapídne zvýšil aj tam.
Mestský pozemok zarastá burinou
Radnica už dlhšie zvažuje, čo s pozemkom, ktorý zostal nevyužitý po dokončení nového chirurgického pavilónu. Nachádza sa vedľa ochranného valu železnice, už niekoľko rokov zarastá burinou.
Spracovaná štúdia parkoviska sa doteraz nedostala do rozpočtu mesta. Čakalo sa vraj na výhodnejšiu ponuku, ktorá by daný priestor zužitkovala efektívnejšie. V preklade na niekoho, kto by tam postavil viacpodlažný parkovací dom. Mesto sa totiž doteraz do stavieb tohto typu nikdy nepustilo.
Odbor územného rozvoja a koncepcií (OÚRK) má už niekoľko rokov spracovanú štúdiu parkoviska na teréne s 99 miestami. Vedúci OÚRK Milan Horák tvrdí, že problémy s parkovaním to síce nevyrieši, situácii to aspoň čiastočne pomôže. Parkovisko si nevyžaduje náročné úpravy, hotové by mohlo byť v relatívne krátkom čase. Otázne je, či je dobré investovať tie peniaze do terénu. Vzhľadom na množstvo áut ide iba o dočasné riešenie.
Pre tento prípad parkovisko navrhli tak, aby v prípade potenciálnej výstavby parkovacieho domu v budúcnosti bolo akousi jeho predprípravou.
O pozemok už prejavili záujem
Podľa neoficiálnych zdrojov prejavila o pozemok záujem istá nemenovaná spoločnosť so svojim zámerom parkovacieho domu. Pre prebiehajúce rokovania s mestom nechce autor projektu medializovať žiadne informácie. Nám sa podarilo zistiť, že zrejme pôjde o viacpodlažný parkovací dom s občianskou vybavenosťou s kapacitou asi 270 krytých miest.
Horák taktiež nechcel nič ohľadne jeho výstavby pre rokovania konkretizovať, všetko je vraj otázne. „Neviem, či by sa mesto pustilo do výstavby viacpodlažného parkovacieho domu. Ale myslím, že vzhľadom na rastúci trend tržieb za parkovanie, sme solídnym partnerom pre banky na získanie úveru na jeho financovanie,“ konštatuje.
A vzhľadom na flexibilnosť parkovacieho systému v Trnave by ho vedeli začleniť do spoplatneného parkovania. Napríklad ako zónu H, písmen v abecede je ešte dosť.
Aj nemocnica chce stavať parkovisko
Ešte minulý rok v novembri avizovalo vedenie fakultnej nemocnice (FN), že do jari plánuje vybudovať nové parkovisko vo svojom areáli. V tesnej blízkosti železničného podjazdu na Žarnovovej by malo pribudnúť 43 nových miest. V decembri však odvolali riaditeľa Martina Tabačeka, zisťovali sme preto, či je parkovisko stále reálne. „Zmena vo vedení FN sa nijakým spôsobom nedotkne plánovaných realizácií projektov, ktoré majú zlepšiť poskytovanie zdravotnej starostlivosti, prípadne súvisiacich a pre pacienta prospešných služieb. Vo všetkých prípadoch má nemocnica snahu dodržiavať plánované termíny,“ napísal Matúš Stračiak, hvorca FN Trnava.
Podľa jeho slov FN aktívne komunikuje s dotknutými organizáciami, ktoré sa vyjadrujú k plánovaným stavebným prácam. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR), ktoré musia s výstavbou súhlasiť, ešte neoslovili. „Oslovíme ich pravdepodobne v priebehu tohto týždňa,“ napísal ešte predminulý pondelok Stračiak.
Po všetkých potrebných úkonoch začnú vraj verejné obstarávanie na dodávateľa stavebných prác. Parkovisko má byť zadarmo. Ak by sa oba projekty zrealizovali, pri nemocnici môže vzniknúť až 142 miest na parkovanie. Situáciu pri nemocnici by to určite aspoň na čas vyriešilo.