Bratislavu a Trnavu by mohla spojiť vinohradnícka cyklocesta

Štúdia ukáže, či sa dá 50-kilometrová cesta uskutočniť. Stavebný inžinier ju má vypracovať do konca februára.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ PRE SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Bratislavu a Trnavu by mohla v budúcnosti spojiť cyklotrasa. Približne 45- až 50-kilometrová cesta by mala čiastočne viesť po jestvujúcich miestnych komunikáciách, čiastočne medzi vinicami a pozdĺž potokov. Cyklistom má ukázať nielen rôzne pamiatky, ale aj doviesť ľudí na železnicu. Hotová by mohla byť v roku 2018.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Trasa by mala ukázať zaujímavé miesta, aj krajinársky zaujímavé, aj vinohradnícke a kultúrno-historické, aby sa ľudia mohli bezpečne niekam dostať, zastaviť a niečo pekné vidieť," povedal stavebný inžinier Peter Rakšányi, ktorý má za úlohu do konca februára vypracovať štúdiu uskutočniteľnosti vinohradníckej cyklocesty.

SkryťVypnúť reklamu

Cyklocesta má tak posilniť cestovný ruch a priviesť návštevníkov do obcí pod Malými Karpatmi, avšak majú byť na nej i väzby na železničnú dopravu. "A to v takých obciach, kde železničná doprava nie je, aby sa ľudia dostali zo svojich dedín pomocou tejto trasy na stanicu," dodal Rakšányi.

Cyklotrasa má viesť z hlavného mesta do Svätého Jura, Pezinka, potom do Vinosadov, Modry, Dubovej, Častej a Dolian. V trnavskom okrese sa predpokladalo riešenie cesty v dvoch variantoch. Prvý by viedol po trase Smolenice, Boleráz, Bohdanovce do Trnavy, druhý z Orešian, do Suchej nad Parnou a do Trnavy.

Definitívna trasa sa však ešte tvorí a posudzuje z rôznych hľadísk. "Napríklad starostka Trstína mi povedala, že by chceli ťahať trasu až k nim, pretože tam je zrušená historická železnička a tadiaľ plánujú väzby na iné svoje cyklotrasy. Takže to budeme asi projektovať až po Trstín," povedal Rakšányi.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa stavebného inžiniera môže byť cyklotrasa hotová za dva roky. V mestách využije jestvujúce miestne komunikácie, niekde sa povrchy opravia, pozdĺž potokov alebo medzi vinicami sa vytvorí nová konštrukcia. Trasa by mala využiť i existujúce poľné či hospodárske cesty. "Z 50-kilometrovej dĺžky sa bude investovať možno do polovice. A ak nebudú problémy, v roku 2018 môže byť postavená," dodal Rakšányi. Projekt majú finančne pokryť hlavne prostriedky štátneho rozpočtu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trnava

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 57 905
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 081
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 655
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 441
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 920
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 147
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 900
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 142
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 94 665
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 982
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 493
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 815
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 215
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 847
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 179
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Tupou Ceruzou: Businessman
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Veľkonočné sviatky sa nezadržateľne blížia a s nimi aj túžba po typických pokrmoch cez sladkého baránka, koláčiky, až po slané pochutiny.


Takto sa čaká na magické oko. V pozadí sa už vynára.

Skialpovú sezónu sme aj napriek chudobnej zime neodpískali.


Z miesta nehody.

Vážna nehoda sa stala priamo v Dunajskej Strede.


Martin Škrtel je novým športovým riaditeľom Spartaka Trnava.Vedľa neho je prezident klubu Peter Macho.

Jozef Antošík bol dlho fanúšikom Trnavy.


2
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 94 665
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 982
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 493
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 815
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 215
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 847
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 179
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Tupou Ceruzou: Businessman
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu