Porucha nákladnej lode neohrozuje vodnú dopravu

Z maďarskej lode nahlásili v noci poruchu na hlavnom strom pohone.

GABČÍKOVO. Maďarská nákladná loď s poruchou motora neohrozuje riadnu premávku na prívodnom kanáli Vodného diela Gabčíkovo (VDG). Informoval o tom hovorca Slovenského vodohospodárskeho podniku, Ľuboš Krno.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
0 seconds of 0 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako uviedol, dnes v noci o 1.00 nahlásila maďarská nákladná loď HERSO 1, ktorá sa plavila od VDG v smere na Bratislavu, poruchu na hlavnom strojnom pohone. Loď sa nachádzala v prívodnom kanáli VDG, 11 kilometrov od plavebných komôr a päť kilometrov od kompy spájajúcej obce Vojka nad Dunajom a Kyselica.

SkryťVypnúť reklamu

Vzhľadom na to, že v prívodnom kanáli je zakázané kotviť v dôsledku možného poškodenia vodohospodárskych objektov a v blízkosti sa nenachádzala žiadna iná loď, ktorá by mohla poškodené plavidlo odtiahnuť, požiadali o pomoc prievoznú loď BD Vojka, takzvanú kompu, priblížil udalosti Krno.

Dodal, že maďarskej lodi sa zhruba po dvoch hodinách manévrovania za pomoci druhého strojného zariadenia podarilo hlavný strojný pohon dočasne opraviť a preplávať ešte ďalších 15 kilometrov proti prúdu až do Šamorína. Loď zakotvila mimo plavebnej dráhy v mieste, kde už nie je tesniace dno, a tak nedošlo k poškodeniu vodohospodárskych objektov. Okamžitý priamy zásah kompy na odtiahnutie lode nebol potrebný, vysvetlil hovorca.

Podľa jeho ďalších slov hlavný strojný pohon je však pokazený a loď nemôže sama plávať. Dopravný úrad bude musieť požiadať nejaké plavidlo o ´odremorkovanie´ poruchovej lode z provizórneho kotviska pri Šamoríne do bezpečia, to znamená do Bratislavského prístavu, a to ešte dnes pred príchodom noci, aby nedošlo k prípadnej kolízii s ďalšími plavidlami, ozrejmil Krno. Dodal, že maďarská nákladná loď HERSO 1 s jedným tlačným člnom má naložených 1800 ton kukurice. Havária ekologického charakteru nehrozí, ani nedochádza k znečisteniu vôd.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trnava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 94 896
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 951
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 632
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 461
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 813
  6. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 5 308
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 262
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 702
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu