Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Stanicu v Trnave opravili za milióny, parkovisko zostalo pôvodné

Železnice to doposiaľ neriešili, najnovšie hovoria o parkovacom dome. Iniciatívu vyvíjal aj magistrát.

ŽSR vraj oslovil záujemca o výstavbu parkovacieho domu. V súčasnosti prebieha interné posudzovanie takejto možnosti.ŽSR vraj oslovil záujemca o výstavbu parkovacieho domu. V súčasnosti prebieha interné posudzovanie takejto možnosti. (Zdroj: (PB))

Súčasné možnosti parkovania v okolí vlakovej stanice nestačia. Železnice to doposiaľ neriešili, najnovšie hovoria o parkovacom dome. Iniciatívu vyvíjal aj magistrát, železnice sa však k jeho projektu ani po roku nevyjadrili.

TRNAVA. Celková obnova železničnej stanice v Trnave pokračuje, v súčasnosti sa pracuje na nástupišti číslo II.

Rekonštrukcia bude pokračovať aj v budúcom roku, zmien by sa mal dočkať aj vstup do podchodu v smere od pošty.

Parkovisko bez zmien

Do kompletnej obnovy investovali Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) desiatky miliónov eur.

Skryť Vypnúť reklamu

Zmien sa dočkali aj hlavná budova stanice, vrátane výškovej administratívnej budovy, i veľká časť predstaničného priestoru. Až na jestvujúce parkovisko. Väčšiu časť pozemkov pod ním vlastnia práve železnice, zvyšok mesto.

Odvtedy čo ho postavili, sa tam príliš nezmenilo. A v rámci celkovej obnovy stanice sa vraj ani nechystá.

„ŽSR neplánujú rozšírenie ani úpravu parkoviska,“ tvrdí Ivana Popluhárová z odboru komunikácie Generálneho riaditeľstva ŽSR.

Podľa jej slov boli predmetom rekonštrukcie budovy. „Železnica je inštitúcia, ktorá buduje a modernizuje železničnú infraštruktúru, nie parkoviská,“ konštatuje Popluhárová.

Zložitú situáciu s parkovaním pri stanici sa snaží riešiť radnica. Jej okolie považuje Milan Horák z mestského odboru územného rozvoja a koncepcií za jedno z najzaťaženejších území z pohľadu statickej a dynamickej dopravy.

Skryť Vypnúť reklamu

Železničný podjazd, viaceré križovatky, hlavné autobusové nástupište a samotná vlaková stanica sú hlavnými dôvodmi dopravných zápch počas špičky v tejto časti Trnavy.

Parkujú pri nemocnici

Už viackrát sme informovali, že ľudia dochádzajúci za prácou vlakom, sa dovezú vlastným autom iba po stanicu, kde ho v rámci možností odstavia.

Asi sedemdesiat miest pre parkovanie pred hlavnou budovou stanice je permanentne obsadených. Šoféri často využívajú bezplatné státie pred nemocnicou.

Cez zadný vchod stanice pri pošte sú na nástupišti do päť minút. Pacienti potom nemajú kde parkovať.

Problémy so statickou dopravou už od skorých ranných hodín evidujú aj na opačnom konci, v okolí obchodného centra Max. Samotný Max vstup na parkovisko mimo otváracích hodín už dávnejšie blokuje práve pre problémy s plným parkoviskom už od skorých ranných hodín.

Skryť Vypnúť reklamu

Z Maxu na stanicu je to tiež pomerne blízko. Šoféri teraz „okupujú“ okolité ulice.

Radnica oslovila železnice

„Nárast počtu cestujúcich absolútne nereflektuje potreby parkovania pred stanicou,“ hovorí Horák.

Ešte pred rokom sa primátor mesta Vladimír Butko obrátil na železnice s projektom rozšírenia kapacity parkoviska. Vzhľadom na to, že niektoré novovytvorené miesta sa mali nachádzať aj na pozemkoch ŽSR, potrebovali od nich súhlas. Doteraz však radnica napriek urgencii nedostala žiadnu odpoveď.

Najviac miest malo podľa projektu vzniknúť práve na vonkajšom okruhu parkoviska, kde v súčasnosti parkujú autobusy. „Autobusové nástupište sa kompletne zrekonštruovalo za približne milión eur. Vrátane odstavných plôch pre autobusy. Nechápem, prečo by mali parkovať pred stanicou?“ pýta sa Horák.

V prípade schválenia projektu by ich odtiaľ „legálne vykázali“. V prehľadnom nákrese sú naznačené ďalšie, dohromady malo pred stanicou pribudnúť 53 nových parkovacích miest.

Projekt rátal aj s čiastočným odľahčením autobusovej dopravy po prístupovej ceste na parkovisko, ktorá by sa napojila priamo na Dohnányho pred železničným podjazdom. Autobusy idúce smerom na Linčiansku či D1 by sa tak vyhli frekventovanej svetelnej križovatke ulíc Dohnányho a Kollárova. Asi pred dvomi mesiacmi ŽSR kontaktovali radnicu, že sa im ozvala nemenovaná spoločnosť s vlastným projektom parkovania pred hlavnou budovou stanice. To nám potvrdila aj hovorkyňa ŽSR.

„V rámci zlepšenia parkovania v predstaničnom priestore boli ŽSR oslovené potenciálnymi záujemcami o výstavbu parkovacieho domu. V súčasnosti prebieha interný proces vyjadrovania k zámeru jeho vybudovania,“ pokračuje Popluhárová.

Podľa jej slov po zadefinovaní podmienok železnice vypíšu ponukové konanie na výber uchádzača o prenájom pozemku s vyššie uvedeným zámerom.

Projekt parkovacieho domu mesto podporuje

Mesto projekt parkovacieho domu pred stanicou podporuje, na jeho výstavbu však nikdy neašpirovalo aj vzhľadom na to, že väčšina pozemkov pod parkoviskom patrí železniciam.

Podľa Horáka, „mestský“ projekt čiastočného rozšírenia parkovacích kapacít pred stanicou by nijako nenabúral zatiaľ neistú výstavbu parkovacieho domu. Viac ako päťdesiat nových miest malo vzniknúť v rámci jestvujúcej infraštruktúry bez veľkých zásahov do terénu a bez vysokých finančných nákladov.

jed.jpg

dva.jpg

foto: 2x (PB)

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Hygge ako životný štýl
  2. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  5. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  6. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  7. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  8. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  9. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  10. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 33 611
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 32 457
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 891
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 245
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 10 220
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 653
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 940
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 829
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 651
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 657
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Pre aplikáciu je potrebné zaregistrovať svojej osobné údaje, administrátori na odberovom mieste ich potom načítajú priamo cez QR kód.

6 h

Od 5. januára zaočkovali vo Fakultnej nemocnici Trnava približne 3 500 osôb.

6 h

V priebehu týždňa urobili policajti v Trnavskom kraji viac ako 3400 dychových skúšok.

9 h

Celkový počet doteraz ukončených laboratórnych PCR testov na Slovensku je viac ako 1,6 milióna.

10 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Hudečková je hlavnou odborníčkou na epidemiológiu ministerstva zdravotníctva.

12 h

Nahnevaní bežkári sa už obrátili listom aj na vedenie obce Králiky, aby začalo konať.

10 h

Muža našli už bez známok života.

17 h

Už teraz je neskoro, vie tréner Nitry po vyhorení so Šamorínom.

20. jan

Už ste čítali?