TRNAVA. V týchto dňoch radnica dokončila rekonštrukciu tranzitných ulíc Golianova a Nerudova na sídlisku Linčianska.
Ľudia žijúci v tesnej blízkosti cesty sa sťažovali na sústavný hluk, ktorý spôsobovali hlavne kamióny na hrboľatej a vyjazdenej ceste. Pôvodne mesto rátalo s kompletnou rekonštrukciou, neskôr sa magistrát uspokojil iba zaplátaním dier. Nakoniec však pristúpili ku kompletnej výmene povrchov.
Asfalt vymenili na oboch uliciach
Starý asfalt vybrúsili a od čerpacej stanice Slovnaft až po okružnú križovatku na Zeleneč je už natiahnutý nový koberec. Do kanalizácie vraj nezasahovali. „Na oboch uliciach bol kompletne vymenený povrch s dvomi skladbami asfaltu. Zároveň bol upravený smerový oblúk pre výjazd autobusov,“ spresnil Pavol Tomašovič, hovorca radnice. Na celú rekonštrukciu oboch ulíc v rozpočte vyčlenili 200-tisíc eur. Presná suma bude vraj známa až po vyfakturovaní vykonaných prác.
Situácia je po rekonštrukcii o niečo lepšia, čo nám potvrdili viacerí domáci. „Určite to pomohlo. Pokiaľ to je nové bez vybehaných koľají od nákladiakov, je tu o niečo tichšie. No až po lete sa ukáže, aké je to pevné,“ myslí si obyvateľka z Golianovej.
Čiastočné úpravy vníma ako predvolebný ťah, cesta by si zaslúžila kompletnú opravu, nielen povrchovú. Marián z Nerudovej je spokojný s tým, že sa namiesto plátania vozovky vymenil celý asfalt. „Myslím, že to bude o 90 percent lepšie,“ s úsmevom dodáva. Mário z Golianovej si myslí, že pokiaľ nebude hotový južný obchvat, ceste vzhľadom na jej súčasnú zaťaženosť nič nepomôže. Denne tadiaľ prejdú stovky kamiónov a nie všetci vraj dodržiavajú povolenú rýchlosť.
Prísľub od vlády
Mesto sa do komplexnej rekonštrukcie vrátane kanalizácie, výmeny obrubníkov a pod., príliš nehrnie. Spolieha sa na prísľub vlády o realizácii južného obchvatu Trnavy. Obchádzka pre nákladnú dopravu po Nerudovej a Golianovej má platiť iba do jeho spustenia.
„Veríme, že uznesenie vlády o realizácii južného obchvatu od budúceho roku sa začne realizovať, čo umožní aj následné presmerovanie nákladnej dopravy. Z tohto dôvodu mesto intenzívne pracuje na dokončení kruhovej križovatky na Bratislavskej ulici,“ dodal Tomašovič.
O dva roky majú v pláne začať
Zuzana Hromcová zo Slovenskej správy ciest informovala, že podľa odhadov by o dva roky mohli začať s výstavbou južného obchvatu, zhotoviť by ho mali v priebehu dvoch rokov. Obchvat bude viesť cez viaceré súkromné pozemky, stavbe by podľa hovorkyne mohol brániť prípadný nesúhlas vlastníkov.
Radnica nepovažuje odklon tranzitov cez niekoľkotisícové sídlisko Linčianska síce za najideálnejšie, ale za daných podmienok za najlepšie riešenie.
„V tomto smere iná trasa odklonu sa nepripravuje, pretože pokiaľ by doprava bola vedená aj po iných cestách, nákladná doprava by končila na Zelenečskej, ktorá by to kapacitne neuniesla, respektíve v čase dopravných špičiek by boli dlhé čakacie doby,“ vyjadril sa ešte v auguste Marián Novák z mestského referátu dopravy.
FOTO: 2 X (MV)