TRNAVA. Nové lavičky, dlažba, strecha, osvetlenie. Kamerový systém, opravený výťah a zasklené schodište. Železnice prednedávnom dokončili prvé nástupište. Prerobilo sa úplne všetko, z pôvodného nezostalo takmer nič, zachovali iba jeho polohu. Náročná obnova vyšla na 6, 25 milióna eur.
Prvé nástupište už funguje
Nástupište číslo 1 je až do konca roka v predčasnom užívaní. Dôvodnom jeho obnovy bolo okrem iného aj zvýšenie jeho nástupnej plochy pre pohodlnejšie nastupovanie a vystupovanie z vlaku.
Výška hrán obnoveného nástupišťa je v súčasnosti 550 milimetrov nad temenom koľajnice namiesto pôvodných 300 milimetrov. Zvýšenie perónov o25 centimetrovby malo vyriešiť diskomfort pri nastupovaní. „Zrealizovalo sa kompletne celé nástupište, nástupištné hrany s pruhmi pre nevidiacich. Pribudli nová dlažba, zastrešenie s osvetlením, informačné tabule a zabezpečovacie zariadenie, kamerový systém, odpadová kanalizácia a nový domček pre výpravcu,“ vymenovala Ivana Popluhárová z odboru komunikácie Generálneho riaditeľstva Železníc Slovenskej republiky.
Nástupište číslo 1. v Trnave. FOTO: (PB)
Na nástupišti číslo 1 sú aj nové lavičky, koše na odpadky, fontánka, nové piktogramy či zrekonštruovaný výťah. Nanovo zasklili schodište a v strede nástupišťa vybudovali prístrešok na nakladaciu rampu pre imobilných cestujúcich. Práce zrealizovali v plnom rozsahu ako plánovali, nič nevypustili.
Čiastočné obmedzenia
Náročná obnova obmedzila cestujúcich iba čiastočne. Rýchliky do Bratislavy odchádzali z 2. nástupišťa.
Končiace a východiskové vlaky zo smeru Bratislava a Kúty zasa prichádzali a odchádzali z nástupíšť číslo3 a4. Podľa Martiny Pavlikovej, hovorkyne železníc, tento režim fungoval bez problémov. Tie občas spôsobilo meškanie niektorých vlakov.
„Ťažkosti sme evidovali počas väčšieho meškania vlakov najmä v smere od Žiliny, keď nie všetky prípojné vlaky smeru Galanta mohli čakať na zmeškaný vlak,“ povedala Pavliková.
Od polovice júna do septembra vraj zaevidovali iba dva takéto prípady
Druhé nástupište dopadne rovnako
Identickú obnovu čaká aj nástupište číslo 2, projekt ráta s rovnakým riešením. Práce chcú rozbehnúť 10. novembra. „Osobná vlaková doprava počas rekonštrukcie nástupišťa číslo 2 bude vedená obdobne ako počas rekonštrukcie nástupišťa číslo 1, budú sa využívať zvyšné nástupištia číslo 1,3 a4,“ spresnila Popluhárová s tým, že obmedzenia by mali byť iba čiastočné a cestujúcich by nemali výrazne obmedziť.
Nástupište číslo 2 by chceli dokončiť v prvej polovici budúceho roka. „V rámci investičného plánu na rok2014 a2015 sa má vybudovať aj nový vchod do podchodov v smere od pošty,“ uzavrela Popluhárová.
Práce na obnove vlakovej stanice tak budú pokračovať aj v nasledujúcom roku.