Samosprávny kraj, piešťanská radnica a ani policajti vraj nezaevidovali žiadne sťažnosti týkajúce sa dopravnej výluky na Krajinskom moste počas prázdnin. Práce budú pokračovať do konca septembra už bez výraznejších obmedzení.
PIEŠŤANY. Robotníci budú ešte celý september opravovať Krajinský most v Piešťanoch, ale už za plnej premávky. Práce sa obmedzia na spodnú časť. Ľudia počas výluky síce šomrali, ale oficiálne sa na kraji, piešťanskej radnici či na polícii nikto nesťažoval. Pokojný priebeh hlásili aj starostovia obcí, cez ktoré viedli obchádzky.
Most je už prejazdný
Výluka sa skončila podľa plánu, most otvorili ešte koncom augusta. Juraj Lastúr zo žilinskej spoločnosti Hastra, ktorá opravu zabezpečuje sa pre náš týždenník vyjadril, že žiadne výrazné problémy počas obnovy nezaevidovali. „Práce prebiehajú v zmysle zámeru projektanta,“ tvrdí Lazúr.
Podľa jeho slov sa v nadväznosti na jednotlivé etapy na moste vystriedalo asi osemdesiat robotníkov. To, či zaevidovali nejaké negatívne podnety od okoloidúcich, nekomentuje. Na margo pomalého tempa prác, ktoré kritizovali ľudia, tvrdí, že postupovali v zmysle technologických postupov a pokynov investora v súčinnosti s projektantom, ktorý potvrdzoval, prípadne upravoval postup.
Momentálne most čaká ešte sanácia a náter. Čo sa týka dopravných obmedzení, robotníci budú zaberať už len časť vždy jedného dopravného pruhu. Na kontrolných dňoch sa zúčastňuje aj mesto Piešťany. O obnove boli na radnici podrobne informovaní.
„Do priebehu prác mesto Piešťany zasahovať nemohlo, pán primátor však v druhej polovici júla vyzval investora, aby práce pokračovali tak, aby samotná dopravná výluka na moste trvala kratšie ako dva mesiace,“ informuje Tibor Hlobeň z kancelárie primátora. Od občanov vraj oficiálne žiadny podnet ohľadne mosta nezaevidovali. Andrea Tomašovičová zo Správy a údržby ciest Trnavského samosprávneho kraja nás v maile informovala, že všetky práce dokončia do 30. septembra.
Podnety od ľudí nezaevidovali žiadne. Rovnako ako polícia. Ani od motoristov, ani od občanov. „Cez obchádzkové trasy sme nezaznamenali vážne dopravné nehody ani zvýšený nápor vozidiel,“ informovala Martina Kredatusová, krajská policajná hovorkyňa. Jej slová nám potvrdili aj viacerí starostovia obcí, cez ktoré viedli obchádzkové trasy. Očakávali, že to bude horšie. Obchádzka cez Hlohovec bola menej frekventovaná ako tá cez Lúku.
Peter Paulík zo Slovenskej technickej univerzity v Bratislave si myslí, že sa už mal opraviť celý most, lebo čím ďalej sa to bude odkladať, tým bude rekonštrukcia drahšia. A skôr či neskôr k nej musí prísť, stále je čas na jeho záchranu.
Projekt existuje už roky
Výsledky diagnostiky Krajinského mosta spred troch rokov mu priradili VI. stupeň - stav veľmi zlý, čo v preklade znamená, že poruchy, ktoré ovplyvňujú zaťažiteľnosť mosta, sa nedajú odstrániť bez výmeny poruchových alebo doplnenia chýbajúcich častí. Stav veľmi zlý je druhý najhorší, reálne nebezpečenstvo sa vraj začína, keď sa stav kvalifikuje ako havarijný.
Variant postaviť nový most cez Váh na Sĺňave sa na župe skloňuje odvtedy, čo ho prevzali do správy. Štúdia južného obchvatu vrátane premostenia existuje už od roku 2003. Roky sa uvažuje aj o prekvalifikovaní cesty II. triedy na cestu I. triedy, most by v takom prípade prešiel do správy štátu. Most patrí TTSK.