Nákladiakov na trnavskom obchvate rapídne pribudlo

Obchvat najviac prospel niekdajším tranzitným uliciam Trstínska, Rybníková, Bučianska či Piešťanská.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: (LEN))

TRNAVA. Na otvorení severného obchvatu v júni 2012 nechýbal ani minister dopravy Ján Počiatek. Asi hodinu meškal, zdržal sa v zápche cez mesto. Dnes je situácia o niečo lepšia.

Počet vodičov na obchvate z roka na rok rastie. Zvyšuje sa najmä počet nákladiakov, využívajú ho aj Trnavčania, ktorí sa chcú vyhnúť zápcham v meste.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Investícia za viac ako 33-tisíc eur sa začína pomaly vyplácať.

Dva roky po otvorení severného obchvatu sa o ňom pozitívne vyjadrujú magistrát, policajti i Slovenská správa ciest, ktorá ho spravuje.

SkryťVypnúť reklamu

Obchvat prospel tranzitným uliciam

Marián Novák z referátu dopravy ma mestskom úrade vyzdvihol fakt, že obchvat najviac prospel niekdajším tranzitným uliciam Trstínska, Rybníková, Bučianska, Piešťanská. Na obchvate je vraj zo strany mesta takmer všetko dokončené, až na jednu „maličkosť“.

„Ide o pripojenie miestnej komunikácie Pri Kalvárii na vetvu križovatky pri strelnici. Z dôvodu nevysporiadania pozemkov respektíve prehnaných finančných nárokov ich vlastníkov ju zatiaľ neriešime,“ vysvetlil Novák.

Pozitívne zhodnotil aj odklon nákladnej dopravy prichádzajúcej zo smeru Hrnčiarovce nad Parnou. Mestu sa musia vyhnúť cez sídlisko Linčianska po uliciach Nerudova, Golianova, Mikovíniho priamo na obchvat.

Policajti tvrdia, že nákladná doprava takmer vymizla z hlavných ťahov mesta, čo má podstatný vplyv na plynulosť a bezpečnosť premávky.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa Márie Linkešovej, krajskej policajnej hovorkyne, od otvorenia obchvatu zaevidovali iba niekoľko dopravných nehôd.

Jediná s tragickým koncom sa odohrala iba prednedávnom. Vodič zo Senice zatiaľ z nezistených príčin prešiel do protismeru, kde sa zrazil s ďalšími dvoma vozidlami. Na mieste svojim zraneniam podľahol, ostatní účastníci nehody sa zranili iba ľahko.

Najväčšie problémy sú na križovatkách

Kolíznymi bodmi severného obchvatu sú najmä križovatky. Najmä tú so Zavarskou cestou možno označiť za najproblémovejšiu vzhľadom na hustotu premávky.

„Vodiči by mali zvýšiť opatrnosť pri prejazde touto križovatkou. V súvislosti s ňou prebiehajú neustále rokovania na jej inováciu,“ dodala Linkešová.

Z dôvodu vysokej dopravnej zaťaženosti ju považuje za problematickú aj Slovenská správa ciest (SSC).

SkryťVypnúť reklamu

Podľa slov hovorkyne SSC Zuzany Hromcovej táto križovatka nebola súčasťou severného obchvatu Trnavy, ale juhovýchodného obchvatu (JVO), ktorý otvorili ešte v 80. rokoch.

Danému úseku by pomohla okružná križovatka, na jej výstavbu však nie sú peniaze. V najbližšom období sa s rekonštrukciou neprehľadnej križovatky neráta, prednosť vraj dostane južný obchvat Trnavy, ktorý by chcela SSC rozbehnúť už o dva roky.

Snímače dopravy počítajú autá

Na viacerých miestach severného obchvatu a niektorých ulíc v meste sú snímače dopravy, respektíve počítadlá áut. Snímače inštalovala firma Siemens, mestu pravidelne hlási výsledky. Niektoré čísla sú zaujímavé.

Napríklad počet nákladiakov na obchvate v priebehu dvoch rokov rapídne stúpol, o viac ako štyritisíc. Počas jedného pracovného dňa v júni tam narátali viac ako 5400 nákladiakov.

Zvýšil sa aj počet osobných vozidiel na obchvate. 18. júna 2014 po ňom prešlo 9852 áut, zatiaľ čo v rovnaký deň dva roky dozadu iba 6532 osobných vozidiel.

Na Hospodárskej sa intenzita nákladiakov a osobných áut po spustení obchvatu výrazne nezmenila. O niečo klesol iba počet tranzitov. Zmeny sú badať na Rybníkovej. Ešte 20. júna 2012, teda pred spustením severného obchvatu, po nej prešlo 5943 nákladiakov, o dva roky neskôr už iba 4772.

Počet osobných áut sa tam ale zvýšil. Pred otvorením obchvatu na nej zaevidovali počas jedného dňa 17-tisíc vozidiel, 18. júna 2014 dokonca až 18-tisíc. O takmer tisíc viac. Trstínska sa vo výsledkoch neuvádza.

Náklady na údržbu respektíve prevádzku obchvatu nám jej správca SSC nevedel vyčísliť.

„Zvlášť ich nesledujeme. V rámci údržby realizujeme na úseku, ktorý je po záruke, obnovu vodorovného dopravného značenia. Na celej stavbe je vykonávaná bežná údržba cesty, v prípade potreby oprava značiek, smerových stĺpikov, zvodidiel po nehode, údržba zelene a podobne,“ popísala Hromcová s tým, že problémy s vozovkou sa neobjavili zatiaľ žiadne.

Vladimír Mochňacký z trnavskej autoškoly Mochito si myslí, že severný obchvat veľmi ovplyvnil dopravu v meste.

„Tým, že dostal tranzitné vozidlá von z centra a odľahčil dopravu na uliciach Zelený kríček, Rybníková, Bučianská. Obchvat využívajú aj vodiči, ktorí sa chcú vyhnúť zápcham v centre. Dokážu sa po ňom rýchlejšie a pohodlnejšie presunúť z jedného konca Trnavy na druhú,“ dodal. Hoci je to o čosi dlhšia trasa, cez špičku je oveľa rýchlejšia.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trnava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 17 929
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 034
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 808
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 357
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 504
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 2 795
  7. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 582
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 564
  1. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  2. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  3. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  4. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  5. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  6. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  7. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  8. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 707
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 305
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 71 844
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 647
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 18 214
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 11 267
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 726
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 375
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  7. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Ilustračná snímka.

K zemi firmu zrazil aj rozchod zakladateľov.


Ilustračné foto.

Neriešený problém môže pretrvávať roky.


Ilustračné foto.

V minulom roku zaevidovali v Trnavskom kraji desiatky prípadov.


Hasiči sú stále na mieste.


  1. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  2. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  3. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  4. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  5. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  6. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  7. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  8. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 707
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 305
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 71 844
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 647
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 18 214
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 11 267
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 726
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 375
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  7. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu