PIEŠŤANY. Vybudovanie cyklotrasy Piešťany – Vrbové by bolo výrazne lacnejšie, ak by viedla po terajšej železničnej trati. Cyklotrasa dlhá 6,5 kilometra by v tomto prípade stála zhruba 632-tisíc eur. Toto riešenie by však definitívne pochovalo vyše storočnú železničnú trať. Ak by cyklotrasu stavali popri trati, náklady by sa vyšplhali až na takmer 1,3 milióna eur. Vyplýva to zo štúdie uskutočniteľnosti, ktorú si dali vypracovať samosprávy Piešťan, Vrbového, Trebatíc a Krakovian. Informoval Tibor Hlobeň z Mestského úradu v Piešťanoch.
V prípade likvidácie nevyužívanej železničnej trate by odpadli náklady na budovanie spodnej stavby a neboli by problémy ani s majetkovoprávnym vysporiadaním, keďže trať má len jedného vlastníka. Nebol by potrebný ani výrub stromov a zásahy do poľnohospodárskej pôdy.
Región by však nenávratne prišiel o zaujímavú technickú pamiatku, ktorá má viac ako storočnú históriu. Definitívne rozhodnutie podľa Tibora Hlobeňa nepadlo, má vzísť z rokovania predstaviteľov miest a obcí a pracovníkov Trnavského samosprávneho kraja. Peniaze na cyklotrasu budú samosprávy žiadať z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.
O záchranu trate z roku 1906 sa už niekoľko rokov snažia nadšenci z občianskeho združenia Čango, ktoré presadzuje vybudovanie cyklotrasy popri nej. Samotnú železničnú trať navrhuje využívať na atraktívnu turistiku jazdami na rôznych druhoch drezín, prípadne na jazdy historických železničných vozidiel. Železnica spájala mestečko Vrbové s Piešťanmi od roku 1906. Osobná preprava na trati Piešťany - Trebatice - Krakovany - Vrbové sa skončila v roku 1978.