Na 8. septembra budúceho roku je vo futbalovej City Arene naplánovaný prvý zápas slovenskej reprezentácie. Ešte predtým by mal domáci Spartak hostiť futbalových velikánov z Lazio Rím. Dnes bol na stavenisku kontrolný deň, stavba vraj pokračuje podľa plánu.
TRNAVA. Najväčšia stavba v modernej histórii Trnavy, futbalová City Arena, pokračuje podľa predsedu predstavenstva spoločnosti Pavla Adamca podľa stanoveného časového harmonogramu. Hrubá stavba má byť hotová do konca novembra tohto roku, vnútorné priestory dokončia do septembra 2015.
„Z pohľadu celkovej rozostavanosti projektu je športová časť momentálne na 45 percentách, komerčná na 42 percentách. Som presvedčený, že rýchlejšie sa už stavať nedá, dá nám to veľa práce zladiť a dodržať harmonogram. Darí sa nám to najmä vďaka všetkým partnerom,“ povedal Adamec.
Stavba pokračuje podľa harmonogramu. FOTO: LENKA ŠTEPÁNEKOVÁ
K polovici júla bolo na stavbe už sto ton oceľových konštrukcií, dvetisíc ton betónových výstuží, a trinásťtisíc metrov kubických betónu. Zemné práce dosiahli objem 140-tisíc kubíkov.
„Betónové výstuže spolu merajú 1300 kilometrov, čo je vzdialenosť ako do Ríma, odkiaľ má prísť na prvý slávnostný priateľský zápas Lazio Rím,“ doplnil Ľudovít Tóth z PR agentúry event2all, ktorá zastrešuje promo City Areny.
Momentálne prebiehajú práce na viacerých častiach štadióna naraz, spolu s východnou tribúnou sa už začínajú dvíhať stĺpy aj na severnej.
Na stavenisku bol dnes kontrolný deň aj so zástupcami vlády. FOTO: LENKA ŠTEPÁNEKOVÁ
Hoci pôvodný projekt počítal so zachovaním a modernizáciou pomerne novej západnej tribúny, investor dnes uvažuje nad jej zbúraním a vystavaním nanovo.
„Pri koncipovaní projektu sme si na obrázky západnej tribúny zvykli. Keď sa však dnes postavíme na plochu ihriska a pozrieme sa na tie moderné tribúny, nemôžem sa ubrániť dojmu, že by pri jej zachovaní vyzeral štadión ako nedostavaný. Hľadáme možnosti ako ju dobudovať do štandardu ostatných tribún, čím by štadión získal kapacitu tridsaťtisíc sedení,“ povedal Adamec.
Podľa jeho slov je prvý cenový odhad na výstavbu západnej tribúny asi osem až desať miliónov eur, momentálne je to však len v štádiu úvah a analýz.
„Toto však už nevieme sľúbiť v pôvodnom termíne, bola by to druhá etapa výstavby,“ doplnil Adamec.
Nové sedačky na štadióne. FOTO: LENKA ŠTEPÁNEKOVÁ