Streda, 21. apríl, 2021 | Meniny má ErvínKrížovkyKrížovky

Obnovy sa dočká aj Štefánikova v centre. Zatiaľ sú iba ambície

Neexistuje žiadny projekt ani štúdia, no obnova Štefánikovej ulice je vzhľadom na jej súčasný stav zrejme nezvratná.

Nevábny vzhľad ulice, staré pouličné osvetlenie žltej farby. Na radnici sa už hovorí o jej oprave.Nevábny vzhľad ulice, staré pouličné osvetlenie žltej farby. Na radnici sa už hovorí o jej oprave. (Zdroj: (PB))

Najbližšie čaká na kompletnú rekonštrukciu Hviezdoslavova.

TRNAVA. Nevábny vzhľad Štefánikovej ulice v poslednom období ešte viac zvýraznila dokončená pešia zóna.

Vizuálny kontrast obnovenej Hlavnej ulice a Štefánikovej so starými žltými pouličnými lampami chce radnica zmierniť. Už tento rok plánuje zaradiť do rozpočtu 2015 položku na spracovanie štúdie kompletnej obnovy Štefánikovej.

Rátajú s ňou

„Vo všetkých strategických dokumentoch mesta sú zakotvené vízie rehabilitácie a revitalizácie verejných priestorov, predovšetkým v historickom jadre,“ hovorí na úvod Milan Horák, vedúci odboru územného rozvoja a koncepcií. Hlavná ulica je už dokončená, po jarmoku sa začne s Hviezdoslavovou. Po postavení City Areny v polovici budúceho roku by mala prísť na rad Halenárska, ktorá potrebuje opraviť asi najviac. Pôvodne ju plánovali skôr, pre rekonštrukciu obchodného domu Jednota a výstavbu City Areny ju preložili.

Skryť Vypnúť reklamu

Projekt či štúdia obnovy Štefánikovej zatiaľ neexistujú, na radnici majú zatiaľ iba predbežnú víziu. Horák nám potvrdil, že vzhľadom na aktuálny stav ulice, v nasledujúcich rokoch s ňou bude musieť magistrát rátať.

Prístup k rekonštrukcii bude podľa neho metodicky úplne iný ako na Hlavnej. Na Štefánikovej totiž nie je možné zásobovať tamojšie prevádzky zozadu, dá sa to iba z ulice. „Spolužitie peších a dopravy sa musí zrealizovať v inom režime ako na pešej. V akom, to posúdi architektonická štúdia, na ktorú sa bude žiadať v budúcoročnom rozpočte,“ vysvetľuje Horák. Ambície sú rozšíriť ju viac pre peších na úkor parkovania. Chodníky by mali byť širšie, pribudnúť by mali lavičky, koše či mobiliáre. Zrejme rovnaké, aké sú na pešej zóne. Autá by mali parkovať iba na jednej strane.

Skryť Vypnúť reklamu

rere.jpg

Vzhľad Štefánikovej kontrastuje s obnovenou pešou. FOTO: (PB)

Dvojpodlažný parkovací dom na Slávii

„Ak sa rozšíria chodníky, parkovacích miest ubudne. Preto by sa mal súbežne budovať aj dvojpodlažný parkovací dom na Slávii. Ten by kompenzoval úbytok parkovacích miest na Štefánikovej. Ideálne by to bolo ako pridružená investícia,“ polemizuje Horák. Na frekventovanej Rybníkovej by zrejme musel pribudnúť semafor pre chodcov, rozpráva sa aj o lávke pre peších.

Ťažiskom pri obnove Štefánikovej má byť zachovanie dopravnej obsluhy, pred rokmi sa totiž koketovalo s potiahnutím pešej až na Štefánikovu. Dnes už je stratégia iná. „Chceme zamedziť vyľudňovaniu centra a obchodov. Koncepcie peších zón sa v súčasnosti prehodnocujú, pretože práve dopravná dostupnosť je jednou z fenoménov dneška. Musíme hľadať kompromis, aby boli spokojní aj občania, aj obchodníci,“ konštatuje na záver Horák.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dodávame len preverené riešenia, hovorí šéf ABRA Software
  2. Kúpele Sliač sa pripravujú na liečbu post- Covidových pacientov
  3. Flexibilita, nedielna súčasť činnosti logistického providera
  4. 5 dôvodov, prečo si kupovať slovenskú zeleninu. Poznáte všetky?
  5. Niké Športovkyňa mesiaca si vybrala na podporu lyžiarske talenty
  6. Prečo McDonald's podniká kroky k udržateľným riešeniam?
  7. Ako môžete z vašej domácnosti spraviť zelenú domácnosť?
  8. Volkswagen Touareg: Prvá liga za slušné peniaze
  9. Veľká jarná súťaž o cestu do Ománu
  10. Dobrým začiatkom stavby vyriešime veľa budúcich problémov.
  1. Viete ako na to, ak potrebujete silu a energiu?
  2. Viac ako polovica to zažila, hovoriť nechce nikto
  3. Niké Športovkyňa mesiaca si vybrala na podporu lyžiarske talenty
  4. 5 dôvodov, prečo si kupovať slovenskú zeleninu. Poznáte všetky?
  5. Kúpele Sliač sa pripravujú na liečbu post- Covidových pacientov
  6. BILLA rodičom radí, ako deťom pripraviť výživnú desiatu
  7. Investovanie sa tento rok oplatí
  8. Prečo McDonald's podniká kroky k udržateľným riešeniam?
  9. Ako môžete z vašej domácnosti spraviť zelenú domácnosť?
  10. V COOP Jednote aj počas pandémie vybavíte všetko
  1. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku 25 091
  2. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 18 225
  3. Prihláste sa na odber nových newslettrov od SME 9 223
  4. 5 dôvodov, prečo si kupovať slovenskú zeleninu. Poznáte všetky? 8 661
  5. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 7 861
  6. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 7 677
  7. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 7 208
  8. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 7 193
  9. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 7 108
  10. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 7 088
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Hvezdáreň v Hlohovci.

Podmienkou návštevy je dodržiavanie preventívnych opatrení vrátane obmedzenia počtu ľudí podľa rozlohy priestoru.

3 h

Po novom elektrobicykli a mužovi, ktorý ho ukradol, pátra polícia.

7 h

Už takmer 25 rokov trvá výstavba diaľnice D3 v náročných úsekoch severného Slovenska. Pripomína tak trochu nekonečný príbeh, o ktorom sa budeme rozprávať v pondelok v LIVE diskusii o 18:00 hod.

8 h
Ilustračné foto.

Trnava organizovala testovanie v tomto roku trinásť víkendov za sebou.

9 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Nemocnica chce využiť skúsenosti z druhej vlny pandémie. Plánuje zriadiť samostatný pavilón pre covidových pacientov.

20. apr

Africký mor ošípaných hlásia v Banskobystrickom kraji z Rimavskej Soboty, Veľkého Krtíša, Revúcej, Detvy aj Zvolena.

19. apr

Vážna nehoda sa stala dnes skoro ráno na R1 neďaleko Trnavy.

10 h

Divá zver prichádza k ľudským obydliam kvôli potrave.

20. apr

Už ste čítali?