PIEŠŤANY. Trnavský samosprávny kraj (TTSK) už vyhodnotil jednotlivé ponuky na opravu Krajinského mosta v Piešťanoch.
Z deviatich firiem, medzi ktorými boli stavební giganti ako Skanska, Zipp, Eurovia, Alpine či Cesty Nitra, ponúkla najlacnejšiu ponuku žilinská Hastra. „Nakoľko uchádzač Hastra predložil najnižšiu celkovú cenu zákazky, jeho ponuku verejný obstarávateľ prijíma, nakoľko je najvýhodnejšia,“ píše sa na webe úradu pre verejné obstarávanie.
Aukciou ušetrili viac ako 170-tisíc eur
Predpokladanú cenu opravy mosta vyčíslili v projektovej dokumentácii na 600-tisíc eur (bez DPH). V elektronickej aukcii sa podarilo sumu znížiť na 424-tisíc eur (bez DPH). „Každý z uchádzačov verejného obstarávania na rekonštrukciu Krajinského mosta musel splniť podmienky preukazujúce kapacitné možnosti a odborné skúsenosti s rekonštrukčnými prácami na mostoch,“ informoval o súťaži Boris Valášek zo Správy a údržby ciest TTSK. Zmluvu s víťazom by mali podpísať v priebehu nasledujúcich dní.
Práce rozbehnú v utorok 1. júla, most o ôsmej ráno uzavrú. „Všetky rekonštrukčné práce, ktoré sú predmetom tejto časti rekonštrukcie, budú ukončené do 30. septembra,“ dodal Valášek. Most ale otvoria skôr, najsmelšie odhady hovoria už po piatich týždňoch v prípade bezproblémového priebehu prác a ideálneho počasia. Pracovať na moste by sa malo nepretržite, to bola jedna z podmienok súťaže. „Práce, pri ktorých to technologické postupy dovolia, budú prevádzané 24 hodín denne,“ spresnil Valášek.
Mostom sa venujú dvadsať rokov
Telefonicky sme sa spojili aj s konateľom firmy Hastra Milanom Hanuliakom. Zaujímalo nás, či spoločnosť má skúsenosti s opravami mostov, prípadne koľko robotníkov bude na rekonštrukcii pracovať.
„Výstavbe a rekonštrukcii mostov sa venujeme už dvadsať rokov. Realizujeme výstavby nových či už ako dodávateľ, alebo ako poddodávateľ, hlavne pri výstavbe diaľničných úsekov,“ vysvetlil Hanuliak. To, koľko im to v prípade ideálnych podmienok potrvá, nám nevedel presne povedať. „Pri rekonštrukciách mostov, nikto nevie odhadnúť skutočný stav nosnej konštrukcie skôr ako po odstránení všetkých vrstiev z mosta. Následne sa za účasti projektanta a objednávateľa posúdi ďalší postup,“ dodal. Počet robotníkov na moste by nemal presiahnuť tridsať.
„V podmienkach objednávateľa je uvedené, že požaduje nepretržitú prevádzku, 7 dní v týždni aj počas víkendov a štátnych sviatkov. To neznamená 24 hodín denne. My budeme realizovať práce podľa harmonogramu výstavby pri dodržiavaní technologických postupov a dodržaní podmienok bezpečnosti pri práci a poveternostných podmienok,“ spresnil Hanuliak.
Ešte minulý týždeň avizovali hasiči, že na základe vyjadrenia statika nebudú môcť hasičské cisterny počas uzávierky Krajinského mosta používať vedľajší Kolonádový most pre peších. Celková hmotnosť motorového vozidla totiž nesmie prekročiť 3,5 tony. „S prihliadnutím na túto skutočnosť a dostupnú zásahovú techniku okresného riaditeľstva bude výjazdová činnosť vykonávaná po obchádzkových trasách,“ oznámil Tomáš Bílik, krajský hovorca hasičov s tým, že budú spolupracovať s Trenčínom a Nitrou. Pomôcť by mali aj hasiči z Nového Mesta nad Váhom, Hlohovca a Topoľčian.
Sanitky a policajti cez Kolonádový most prejdú
Podľa agentúry Sita sanitky, vozidlá rýchlej záchrannej služby a polície môžu prechádzať po Kolonádovom moste. V jednej chvíli však bude môcť prechádzať len jediné vozidlo, ktoré musí dodržiavať maximálnu rýchlosť20 kilometrovza hodinu. Tieto autá, ktoré budú prechádzať aj cez Kúpeľný ostrov, v noci budú môcť používať len svetelnú výstražnú signalizáciu. „Na dodržiavanie týchto pravidiel bude dohliadať 24 hodín denne uniformovaná hliadka mestskej polície, ktorá bude každý iný pokus o prejazd cez Kolonádový most bez výnimky pokutovať,“ dodal Tibor Hlobeň z kancelárie primátora Piešťan.
Desiatky kilometrov dlhé obchádzkové trasy budú viesť cez Hlohovec, ktorý má taktiež iba jediný most cez Váh, a cez obec Lúka.