Kraj už vybral. Najlacnejšie opraví most firma zo Žiliny

Najnižšiu cenu za opravu mosta v Piešťanoch ponúkla žilinská Hastra, ktorá predstihla aj takých gigantov, ako Skanska či Zipp a získala zákazku za necelého pol milióna eur.

Počas opráv bude Krajinský most uzavretý. Obchádzky budú viesť cez Hlohovec a Lúku nad Váhom.Počas opráv bude Krajinský most uzavretý. Obchádzky budú viesť cez Hlohovec a Lúku nad Váhom. (Zdroj: (PB))

PIEŠŤANY. Trnavský samosprávny kraj (TTSK) už vyhodnotil jednotlivé ponuky na opravu Krajinského mosta v Piešťanoch.

Z deviatich firiem, medzi ktorými boli stavební giganti ako Skanska, Zipp, Eurovia, Alpine či Cesty Nitra, ponúkla najlacnejšiu ponuku žilinská Hastra. „Nakoľko uchádzač Hastra predložil najnižšiu celkovú cenu zákazky, jeho ponuku verejný obstarávateľ prijíma, nakoľko je najvýhodnejšia,“ píše sa na webe úradu pre verejné obstarávanie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aukciou ušetrili viac ako 170-tisíc eur

Predpokladanú cenu opravy mosta vyčíslili v projektovej dokumentácii na 600-tisíc eur (bez DPH). V elektronickej aukcii sa podarilo sumu znížiť na 424-tisíc eur (bez DPH). „Každý z uchádzačov verejného obstarávania na rekonštrukciu Krajinského mosta musel splniť podmienky preukazujúce kapacitné možnosti a odborné skúsenosti s rekonštrukčnými prácami na mostoch,“ informoval o súťaži Boris Valášek zo Správy a údržby ciest TTSK. Zmluvu s víťazom by mali podpísať v priebehu nasledujúcich dní.

SkryťVypnúť reklamu

Práce rozbehnú v utorok 1. júla, most o ôsmej ráno uzavrú. „Všetky rekonštrukčné práce, ktoré sú predmetom tejto časti rekonštrukcie, budú ukončené do 30. septembra,“ dodal Valášek. Most ale otvoria skôr, najsmelšie odhady hovoria už po piatich týždňoch v prípade bezproblémového priebehu prác a ideálneho počasia. Pracovať na moste by sa malo nepretržite, to bola jedna z podmienok súťaže. „Práce, pri ktorých to technologické postupy dovolia, budú prevádzané 24 hodín denne,“ spresnil Valášek.

Mostom sa venujú dvadsať rokov

Telefonicky sme sa spojili aj s konateľom firmy Hastra Milanom Hanuliakom. Zaujímalo nás, či spoločnosť má skúsenosti s opravami mostov, prípadne koľko robotníkov bude na rekonštrukcii pracovať.

„Výstavbe a rekonštrukcii mostov sa venujeme už dvadsať rokov. Realizujeme výstavby nových či už ako dodávateľ, alebo ako poddodávateľ, hlavne pri výstavbe diaľničných úsekov,“ vysvetlil Hanuliak. To, koľko im to v prípade ideálnych podmienok potrvá, nám nevedel presne povedať. „Pri rekonštrukciách mostov, nikto nevie odhadnúť skutočný stav nosnej konštrukcie skôr ako po odstránení všetkých vrstiev z mosta. Následne sa za účasti projektanta a objednávateľa posúdi ďalší postup,“ dodal. Počet robotníkov na moste by nemal presiahnuť tridsať.

SkryťVypnúť reklamu

„V podmienkach objednávateľa je uvedené, že požaduje nepretržitú prevádzku, 7 dní v týždni aj počas víkendov a štátnych sviatkov. To neznamená 24 hodín denne. My budeme realizovať práce podľa harmonogramu výstavby pri dodržiavaní technologických postupov a dodržaní podmienok bezpečnosti pri práci a poveternostných podmienok,“ spresnil Hanuliak.

Ešte minulý týždeň avizovali hasiči, že na základe vyjadrenia statika nebudú môcť hasičské cisterny počas uzávierky Krajinského mosta používať vedľajší Kolonádový most pre peších. Celková hmotnosť motorového vozidla totiž nesmie prekročiť 3,5 tony. „S prihliadnutím na túto skutočnosť a dostupnú zásahovú techniku okresného riaditeľstva bude výjazdová činnosť vykonávaná po obchádzkových trasách,“ oznámil Tomáš Bílik, krajský hovorca hasičov s tým, že budú spolupracovať s Trenčínom a Nitrou. Pomôcť by mali aj hasiči z Nového Mesta nad Váhom, Hlohovca a Topoľčian.

SkryťVypnúť reklamu

Sanitky a policajti cez Kolonádový most prejdú

Podľa agentúry Sita sanitky, vozidlá rýchlej záchrannej služby a polície môžu prechádzať po Kolonádovom moste. V jednej chvíli však bude môcť prechádzať len jediné vozidlo, ktoré musí dodržiavať maximálnu rýchlosť20 kilometrovza hodinu. Tieto autá, ktoré budú prechádzať aj cez Kúpeľný ostrov, v noci budú môcť používať len svetelnú výstražnú signalizáciu. „Na dodržiavanie týchto pravidiel bude dohliadať 24 hodín denne uniformovaná hliadka mestskej polície, ktorá bude každý iný pokus o prejazd cez Kolonádový most bez výnimky pokutovať,“ dodal Tibor Hlobeň z kancelárie primátora Piešťan.

Desiatky kilometrov dlhé obchádzkové trasy budú viesť cez Hlohovec, ktorý má taktiež iba jediný most cez Váh, a cez obec Lúka.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trnava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 18 289
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 855
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 9 721
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 361
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 617
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 2 912
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 603
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 553
  1. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  2. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  3. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  4. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  5. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  6. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  7. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  8. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 720
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 309
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 72 671
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 659
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 673
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 11 495
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 730
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 478
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Ilustračná snímka.

K zemi firmu zrazil aj rozchod zakladateľov.


Ilustračné foto.

Neriešený problém môže pretrvávať roky.


Ilustračné foto.

V minulom roku zaevidovali v Trnavskom kraji desiatky prípadov.


Hasiči sú stále na mieste.


  1. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  2. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  3. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  4. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  5. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  6. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  7. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  8. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 720
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 309
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 72 671
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 659
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 673
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 11 495
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 730
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 478
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu