TRNAVA. Najviac nehôd s tragickým koncom bolo pre neprispôsobenú rýchlosť. Od januára do marca tohto roku zaevidovali policajti Trnavského kraja celkovo 259 nehôd. Najviac z nich sa stalo v okrese Trnava.
„Oproti minulému roku došlo k nárastu nehôd najmä v okrese Hlohovec, Galanta a Skalica,“ informovala Mária Linkešová, krajská policajná hovorkyňa.
Od začiatku roka zahynulo pri nehodách až 8 osôb. „V okrese Dunajská Streda sa stali 3 tragické nehody s 3 usmrtenými, v Senici policajti dokumentovali 2 nehody s 3 tromi usmrtenými, a v okresoch Galanta Hlohovec bolo po jednej dopravnej nehode s jedným smrteľným zranením,“ priblížila Linkešová.
Počet usmrtených na cestách je identický s rovnakým obdobím minulého roku. Takmer každú dopravnú nehodu s tragickým koncom zapríčinila vysoká rýchlosť.
„Najviac smrteľných nehôd sa stalo mimo obce, na cestách I. a II. triedy,“ dodala hovorkyňa. Pozitívne vraj možno hodnotiť to, že nepriaznivý vývoj z januára sa v priebehu ďalších mesiacov stabilizoval.
„Kým v mesiaci január dokumentovali dopravní policajti 4 tragické nehody s 5 usmrtenými, vo februári sa ich počet znížil o polovicu. V marci zaevidovali iba jednu tragickú nehodu,“ spresnila Linkešová.
Znížil sa aj počet ťažko zranených. „Ich počet klesol oproti minulému roku o 9 osôb. Pri nehodách sa ľahko zranilo 143 osôb. Najviac nehôd so zranením evidujeme v okrese Trnava,“ pokračovala.
Aj napriek tvrdým sankciám za alkohol za volantom, mnohí neváhajú šoférovať pod vplyvom tejto návykovej látky. Alkohol asistoval pri každej siedmej nehode. Počet vodičov, ktorí „nafúkali“, sa oproti minulému roku zvýšil. Najviac nehôd s alkoholom sa odohralo v okresoch Trnava, Galanta a Dunajská Streda.
Väčšinu nehôd zavinili vodiči motorových vozidiel, chodci 11 a cyklisti 3. „Najčastejšou príčinou bolo porušenie základných povinností vodiča, teda napr. nepozornosť, neprimeraná rýchlosť jazdy a nesprávny spôsob jazdy cez križovatku,“ dodala Linkešová.
Vodiči by mali byť opatrnejší aj na miestnych komunikáciách. „Najviac nehôd počas marca zavinili vodiči motorových vozidiel, a takmer polovica nehôd sa stala v bočných uličkách miest a obcí,“ uzatvorila Linkešová.
Autor: PB