Takmer dva roky už uplynuli od rozhodnutia miestnej samosprávy o digitalizácii Mestskej televízie Trnava. Tej pre koniec analógového vysielania hrozil zánik, poslanci jej však odklepli dotáciu 25-tisíc eur. Vlani získala niekoľko ocenení, spokojní sú vraj aj diváci.
TRNAVA. Spolu takmer 59-tisíc eur investovala v roku 2012 do nákupu techniky a ďalších náležitostí súvisiacich s digitalizáciou Mestská televízia Trnava (MTT). Tej poslanci v apríli 2012 navýšili dotáciu o 25-tisíc eur a zabránili tak jej zániku, ktorý by hrozil po skončení analógového vysielania.
Takmer polovicu sumy zhltli tri nové kamery, dvanásť-tisíc eur stál vstup do káblovky UPC Digital, ďalších 4200 eur zaplatila televízia za šírenie prostredníctvom Magia. Z pôvodných asi desaťtisíc domácností, ktoré mohli sledovať ešte analógovú MTT, sa tak ich počet zdvojnásobil.
Ocenenie za reklamu
„Najdôležitejšie pre nás je, ako hodnotia mestskú televíziu občania a odborná verejnosť,“ zareagovala na otázku o spokojnosti s vysielaním MTT Jana Gmitterová z odboru komunikácie mestského úradu. Dodala, že v roku 2013 získala miestna televízia čestné uznanie a dve ocenenia na workshope LOToS-u (Združenia lokálnych televíznych staníc Slovenska).
Prvú cenu medzi 47 televíziami z celého Slovenska si MTT odniesla v kategórii reklama za spot o golfe, čestné uznanie si vyslúžil príspevok o dobýjaní Trnavy. Prvé miesto v kategórii spravodajstvo získala pritom televízia z Ružomberka, na druhom skončila galantská Krea.
„Neformálne sme boli počas rozhovoru s členmi poroty ohodnotení ako televízia s najlepšou zvukovo-obrazovou grafikou a tiež ako televízia disponujúca redaktormi s veľmi dobrým prejavom a angažovanosťou,“ povedala riaditeľka MTT Dália Šaškovičová.
Decembrový prieskum
Na konci minulého roka urobila televízia prieskum medzi divákmi, ktorí ju reálne sledujú. Z asi 21-tisíc domácností, ktoré si môžu dnes MTT zapnúť priamo vo svojom televízore, sa ho zúčastnilo 128 respondentov.
Z nich takmer štvrtina sleduje televíziu stále cez strešnú anténu, približne rovnaký počet ľudí cez Magio a asi dvadsať percent divákov si ju naladilo na UPC. Sledovaniu na internete a facebooku dáva prednosť spolu asi štvrtina respondentov.
Z odpovedí vybranej vzorky je zrejmé, že televíziu si ľudia zapínajú najčastejšie trikrát do týždňa, aby si pozreli Trnavský magazín a relácie Šanca na zmenu a Mám Trnavu rád.
Svoj čas vysielaniu MTT venujú prevažne stredoškolsky vzdelaní jedinci s maturitou, ktorí sú s príspevkami v hlavnej spravodajskej relácii – Trnavskom magazíne, spokojní.
Dotáciu znížili
Napriek pozitívnym ohlasom zisteným v prieskume, ktorého výsledky nám poskytla riaditeľka Šaškovičová, mesto tento rok televízii znížili dotáciu. Kým v roku 2012 do nej aj pre digitalizáciu investovalo 47-tisíc eur, vlani to bolo takmer 29-tisíc eur.
Tento rok suma v rozpočte dosahuje pätnásťtisíc eur, nasledujúce dva roky sa má pohybovať dokonca na úrovni desiatich tisícov. Peniaze od mesta majú pritom tento rok ísť na kúpu počítača, profesionálnych svetiel do vysielacieho štúdia a osobného auta pre štáb.
Náklady na bežnú prevádzku bez kapitálových výdavkov mesto tento rok vyčíslilo na 115-tisíc eur.