Sobota, 16. január, 2021 | Meniny má KristínaKrížovkyKrížovky

Výstava Reklama na topánky - reklama na smrť vyvoláva emócie

Galéria Ľudovíta Hlaváča na Fakulte masmediálnej komunikácie (FMK) Univerzity sv. Cyrila a Metoda (UCM) v Trnave už štyri roky prezentuje práce študentov.

Galéria Ľudovíta Hlaváča na Fakulte masmediálnej komunikácie (FMK) Univerzity sv. Cyrila a Metoda (UCM) v Trnave už štyri roky programovo prezentuje práce študentov, ktoré tematicky reflektujú súčasné prúdy a iniciatívy v médiu fotografie.

TRNAVA. Takisto sa snaží na galerijnej pôde prepájať spoločnými projektmi viaceré vysoké školy. TASR informovala Andrea Boldisová z Ateliéru komunikácie v médiu fotografie (AKMF) na FMK UCM.

"Výstava Reklama na topánky reklama na smrť (Hommage to Guy Bourdin) predstavuje aktuálne študentské výstupy AKMF a predmetu reklamná fotografia a dizajn na FMK UCM v Trnave. Ide o projekt pocty kultovému francúzskemu módnemu fotografovi Guy Louisovi Bourdinovi, ktorý bol odbornou obcou a historikmi umenia v druhej polovici 20. storočia považovaný za najvplyvnejšieho módneho a reklamného fotografa vo svete," vysvetlila Boldisová s tým, že Guy Bourdin svojím kontroverzným výskumom vizuálneho jazyka, dramatickými až brutálnymi gestami, obsahovými kontrastmi a naratívnou silou príbehu, významovo mení a posúva konvencie a hranice reklamnej fotografie aj v súčasnosti.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa jej ďalších slov výstava voľne nadväzuje na iniciatívy druhej polovice 20. storočia vo výtvarnom umení, kde program pocty, citácií a apropriácií patril medzi frekventované umelecké koncepty. "V prípade ´hommage´ (pocta) išlo o stratégie typické pre priame intervencie smerované k uznaniu - pocte autorovi a privlastneniu si ikonických diel autorov. Takisto sa zdôrazňoval prístup hľadajúci novú vizualitu, generujúci nové interpretačné platformy, nové možnosti nelineárneho spájania a reflexie umenia umením," ozrejmila.

Študenti si vo svojich výstupoch prisvojujú koncept reklamy na topánky a reklamy na smrť a následne vytvárajú svoj vlastný autorský zámer. V prípade Bourdina je to jednoznačne protiklad objednávky na reklamu s prítomnosťou smrti, ktorý majú študenti dekódovať a ktorý primárne určuje interpretačné roviny témy. Vlastnú personálnu interpretáciu opierajú študenti o autorský zámer, pričom majú uvažovať o nových pohľadoch, významoch a vizuálnych situáciách reklamy ako umeleckého procesu.

Skryť Vypnúť reklamu

Výstava Študentov AKMF na FMK UCM v Trnave hravou formou a prienikom do oblasti voľného umenia vyvoláva nielen silné emócie, ale aj očakávania a otázky po novom type inscenovanej, módnej a reklamnej fotografie.

Výstava potrvá do konca marca.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť
  2. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  3. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  4. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  5. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  6. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  7. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  8. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  10. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  1. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  2. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  10. Slovaktual umožní všetkým zamestnancom bezplatné testovanie
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 20 372
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 14 385
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 9 479
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 888
  5. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 857
  6. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 6 952
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 588
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 473
  9. Riaditeľ VÚB: Udržateľnosť chceme vsadiť do DNA nášho podnikania 6 403
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 765
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Samospráva

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Život v meste

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Rada partnerstva schválila strategický rámec rozvoja regiónu

Ide o kľúčový dokument, ktorým sa pripravuje župa na čerpanie eurofondov.

Trnavský samosprávny kraj

Divadlo Jána Palárika vstúpilo do siete európskych divadiel

Vedenie očakáva, že spolupráca so špičkovými divadlami obohatí tvorbu o množstvo inšpirácií.

Divadlo Jána Plárika v Trnave

Primátor Trnavy Peter Bročka zarobil vlani viac ako 72-tisíc eur

So zverejňovaním platov funkcionárov mesta začal ako občiansky aktivista v roku 2010.

Peter Bročka.

Pandémia posilnila online nakupovanie, oslabila nákupné centrá

Nastala zmena nákupných zvykov spotrebiteľov.

Ľudia vstupujú do obchodu v Bardejove 24. októbra.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Pohrebné auto zrazilo cyklistu. Neprežil

Nehoda sa stala medzi Telincami a Vrábľami.

Kam na Liptove počas lockdownu

Nápady na výlety sme rozdelili podľa okresov.

Hľadá sa nezvestný Martinčan

Naposledy sa nachádzal vo Valčianskej doline.

Už ste čítali?