Pondelok, 14. október, 2019 | Meniny má Boris

Plánovaná oprava mosta môže skomplikovať jeho záchranu

Opravu mosta plánujú stihnúť do dvoch mesiacov, práce ho však kompletne uzavrú. Pre vysoké náklady sa náhradné premostenie nechystá, vodiči musia rátať s obchádzkami.

S jeho opravou plánujú začať v apríli, v závislosti od počasia. Približne dva mesiace bude uzavretý.S jeho opravou plánujú začať v apríli, v závislosti od počasia. Približne dva mesiace bude uzavretý.(Zdroj: (PB))

Opravu Krajinského mosta plánujú stihnúť do dvoch mesiacov, práce ho však kompletne uzavrú. Pre vysoké náklady sa náhradné premostenie nechystá, vodiči musia rátať s obchádzkami.

PIEŠŤANY. Už v apríli plánuje Trnavský samosprávny kraj (TTSK) rozbehnúť opravu problémového Krajinského mosta v Piešťanoch.

Hovorca TTSK Ivan Krajčovič ju v stanovisku kraja označil za nevyhnutnú, má zabrániť ďalšej degradácii mosta. „Ide o opravu mostného zvršku a izolácie. V súčasnosti prebieha príprava verejnej súťaže na výber dodávateľa stavebných prác,“ dodáva Krajčovič. Práce odhadujú na dva mesiace, v závislosti od počasia a samotného priebehu verejnej súťaže. Predbežne stanovený termín ukončenia je do konca mája.

Článok pokračuje pod video reklamou

Úplne ho odstavia

Oprava sa bude realizovať za úplnej uzávierky. Uvažovalo sa nad náhradným pontónovým mostom, no vzhľadom na vysoké finančné nároky, súvisiace s jeho montážou, demontážou a prenájmom, ju zamietli. Vodiči sa tak budú musieť pripraviť na desiatky kilometrov dlhé obchádzky cez Hlohovec alebo Lúku nad Váhom.

Ako uzávierka mosta naruší pravidelné autobusové linky sa ešte nevie. Podľa Juraja Kuzmu, riaditeľa SAD Trnava, pracovné stretnutie na túto tému zvolali na koniec januára. Krajinský most sa nachádza na ceste druhej triedy, ktorá tvorí prieťah mestom, vlastní ju TTSK. Most je jedinou možnou cestou, ako sa dostať z Piešťan smerom na Topoľčany a Hlohovec cez Sokolovce, respektíve do obcí ležiacich na druhej strane Váhu. Vzhľadom na jeho technický stav vozidlá nad 12 ton tam majú zákaz vjazdu.

Výsledky diagnostiky spred dvoch rokov mu priradili VI. stupeň - stav veľmi zlý, čo v preklade znamená, že výskyt porúch, ktoré ovplyvňujú zaťažiteľnosť mosta, sa nedajú odstrániť bez výmeny poruchových alebo doplnenia chýbajúcich častí. Stav veľmi zlý je druhý najhorší, reálne nebezpečenstvo sa vraj začína, keď sa stav kvalifikuje ako havarijný.

Zrútenie mosta nehrozí

Podľa Petra Paulíka zo Slovenskej technickej univerzity v Bratislave zistené poruchy firmou Inset nie sú celkom kritické. Náhly kolaps vraj nehrozí. „Most by to dal patrične najavo veľkými trhlinami a deformáciami. Náhly kolaps je veľmi nepravdepodobný pri bežnej doprave, ale, samozrejme, vylúčiť sa ho úplne nedá,“ tvrdí Paulík s tým, že most je síce v zlom stave, no stále nie je neskoro na jeho záchranu.

Na celkovú rekonštrukciu je ale najvyšší čas. „Ak sa bude s rekonštrukciou otáľať, most sa potom už nemusí dať zachrániť a bude treba vybudovať nový,“ dodáva.

Za najväčší problém Krajinského mosta označil nevyhovujúcu šírku mostovky, ktorá už nezodpovedá dnešným nárokom dopravy. „Laicky povedané, mostovka je úzka a nie je tam dostatočný priestor na bezpečný prechod vozidiel dnešných rozmerov,“ vysvetľuje. Navyše, most leží na ceste II. triedy, musí sa preto zabezpečiť minimálna šírka komunikácie, ktorú stanovuje Slovenská správa ciest.

„Z tejto požiadavky vyplýva, že vzdialenosť medzi oblúkmi mosta, ktoré vystupujú nad úroveň mostovky, by mala byť minimálne7,5 metra, ideálne je však aspoň9,5 metra,“ tvrdí. Aktuálna vzdialenosť oblúkov na Krajinskom moste a teda šírka komunikácie je však len6,4 metra. Podľa vyjadrení riaditeľa Správy a údržby ciest TTSK Miroslava Benku, plánovaná oprava rozšíri vozovku iba o50 centimetrov. Pre pol metra budú reprofilovať aj hlavný pilier nosného oblúka.

Celkovú rekonštrukciu odhadli na dva milióny

„Nebyť týchto oblúkov, rozšírenie mosta a jeho rekonštrukcia by bola oveľa jednoduchšia, avšak takto to bude pomerne náročná úloha, ktorá môže výrazne skomplikovať záchranu mosta,“ konštatuje Paulík.

„Je vôbec otázne, či nakoniec nebude lacnejšie vybudovať nový most,“ uzatvára. Variant postaviť nový most cez Váh na Sĺňave sa na župe skloňuje odvtedy, čo ho prevzali do správy. Štúdia južného obchvatu vrátane premostenia existuje už od roku 2003. Roky sa uvažuje aj o prekvalifikovaní cesty II. triedy na cestu I. triedy, most by v takom prípade prešiel do správy štátu. Zatiaľ bez úspechu.

Kraj na opravu Krajinského mosta nemá peniaze, financovanie z vlastných zdrojov považuje za nemožné. Jeho celkovú obnovu odhadli na 2 milióny eur.

mmnn.jpg

mmnnb.jpg

m.jpg

mm.jpg

mmm.jpg

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  2. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov?
  3. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant
  4. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci
  5. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Volkswagen Passat: pár detailov, veľký výsledok
  8. „Vytvoriť miesto, ktoré si ľudia zamilujú, je vždy radosť“
  9. Život je len jeden: Máte ten svoj poistený správne?
  10. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia
  1. Emília Jányová Lopušníková: Nebojte sa, updatujte sa!
  2. Tieto signály prezradia nesprávne zateplenie strechy
  3. Aj s SUV môžete jazdiť ekologicky a ekonomicky
  4. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  5. V Žiari nad Hronom a okolí budete môcť využívať rýchly internet
  6. Zvolen a jeho okolie bude mať k dispozícii nový optický internet
  7. V Turčianskej kotline sa zavádza najmodernejšia optická sieť
  8. Preradiť na vyššiu rýchlosť budete môcť už aj v okolí Topoľčian
  9. Na Myjave sa zavádza najrýchlejší internet na trhu
  10. Kotrčiná Lúčka a Rajec sa budú môcť tešiť z nového internetu
  1. Luxusný hybrid za 22 900 eur. Nadpriemerný už v základnej výbave 18 553
  2. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 15 521
  3. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 15 430
  4. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 11 430
  5. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 10 878
  6. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 7 954
  7. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 7 699
  8. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene 7 243
  9. Na hrúbke záleží. Aj dva centimetre rozhodujú 7 100
  10. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 6 891

Hlavné správy z SME | MY Trnava - aktuálne správy

Svetový výrobca Marelli sa pre Trnavu ešte definitívne nerozhodol

Siedmy najväčší výrobca automobilových komponentov na svete je pripravený vytvoriť v Trnave stovky vysokokvalifikovaných pracovných miest. Stiahnuť do Trnavy chce ľudí, ktorí dochádzajú za lepším platom.

Ilustračný obrázok

Úspešná policajná akcia, mladík prechovával stovky dávok drog

Pre podozrenie z drogovej trestnej činnosti vykonala polícia domovú prehliadku i prehliadku osobného auta.

Miesto, kde našli Jána.

Regionálny futbal: Zavar s vysokým víťazstvom, sedem červených kariet v ôsmej lige

Podrobný prehľad futbalového diania od III. po VIII. futbalovú ligu.

Zomrel významný piešťanský lekár, bol i držiteľom medaile Dérera

Vo veku nedožitých 67 rokov zomrel bývalý štátny tajomník ministerstva zdravotníctva, piešťanský lekár - ortopéd Peter Ottinger.

Zomrel významný piešťanský lekár Peter Ottinger.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

AKTUALIZOVANÉ

FK Pohronie sa otriasa. V klube končia obaja tréneri

Pohronie má problémy nielen s výsledkami.

Dedina sa bavila. Podávali tri druhy guľášu

Bývalá hutnícka dedina má za sebou XII. ročník Dňa obce.

Košele i paplóny boli v minulosti kvalitnejšie ako dnes, tvrdí bývalá pracovníčka legendárnej fabriky

Deň otvorených dverí v Zornici využili aj bývalí zamestnanci. Spomínali na to, kde všade pracovali, aj na to, čo všetko vyrábali. Jeden z mála mužov v kolektíve sa zamyslel aj nad tým, ako bolo v halách horúco počas teplých letných dní. Ako to riešili?

Je isté, že práca na nočné zmeny škodí zdraviu, tvrdí psychiater

Kým v Európskej únii pracuje na nočné zmeny v priemere len šesť percent ľudí, na Slovensku pracuje aj v noci takmer trikrát viac ľudí.

Vybrali SME

Už ste čítali?