Štvrtok, 28. január, 2021 | Meniny má AlfonzKrížovkyKrížovky

Plánovaná oprava mosta môže skomplikovať jeho záchranu

Opravu mosta plánujú stihnúť do dvoch mesiacov, práce ho však kompletne uzavrú. Pre vysoké náklady sa náhradné premostenie nechystá, vodiči musia rátať s obchádzkami.

S jeho opravou plánujú začať v apríli, v závislosti od počasia. Približne dva mesiace bude uzavretý.S jeho opravou plánujú začať v apríli, v závislosti od počasia. Približne dva mesiace bude uzavretý. (Zdroj: (PB))

Opravu Krajinského mosta plánujú stihnúť do dvoch mesiacov, práce ho však kompletne uzavrú. Pre vysoké náklady sa náhradné premostenie nechystá, vodiči musia rátať s obchádzkami.

PIEŠŤANY. Už v apríli plánuje Trnavský samosprávny kraj (TTSK) rozbehnúť opravu problémového Krajinského mosta v Piešťanoch.

Hovorca TTSK Ivan Krajčovič ju v stanovisku kraja označil za nevyhnutnú, má zabrániť ďalšej degradácii mosta. „Ide o opravu mostného zvršku a izolácie. V súčasnosti prebieha príprava verejnej súťaže na výber dodávateľa stavebných prác,“ dodáva Krajčovič. Práce odhadujú na dva mesiace, v závislosti od počasia a samotného priebehu verejnej súťaže. Predbežne stanovený termín ukončenia je do konca mája.

Skryť Vypnúť reklamu

Úplne ho odstavia

Oprava sa bude realizovať za úplnej uzávierky. Uvažovalo sa nad náhradným pontónovým mostom, no vzhľadom na vysoké finančné nároky, súvisiace s jeho montážou, demontážou a prenájmom, ju zamietli. Vodiči sa tak budú musieť pripraviť na desiatky kilometrov dlhé obchádzky cez Hlohovec alebo Lúku nad Váhom.

Ako uzávierka mosta naruší pravidelné autobusové linky sa ešte nevie. Podľa Juraja Kuzmu, riaditeľa SAD Trnava, pracovné stretnutie na túto tému zvolali na koniec januára. Krajinský most sa nachádza na ceste druhej triedy, ktorá tvorí prieťah mestom, vlastní ju TTSK. Most je jedinou možnou cestou, ako sa dostať z Piešťan smerom na Topoľčany a Hlohovec cez Sokolovce, respektíve do obcí ležiacich na druhej strane Váhu. Vzhľadom na jeho technický stav vozidlá nad 12 ton tam majú zákaz vjazdu.

Skryť Vypnúť reklamu

Výsledky diagnostiky spred dvoch rokov mu priradili VI. stupeň - stav veľmi zlý, čo v preklade znamená, že výskyt porúch, ktoré ovplyvňujú zaťažiteľnosť mosta, sa nedajú odstrániť bez výmeny poruchových alebo doplnenia chýbajúcich častí. Stav veľmi zlý je druhý najhorší, reálne nebezpečenstvo sa vraj začína, keď sa stav kvalifikuje ako havarijný.

Zrútenie mosta nehrozí

Podľa Petra Paulíka zo Slovenskej technickej univerzity v Bratislave zistené poruchy firmou Inset nie sú celkom kritické. Náhly kolaps vraj nehrozí. „Most by to dal patrične najavo veľkými trhlinami a deformáciami. Náhly kolaps je veľmi nepravdepodobný pri bežnej doprave, ale, samozrejme, vylúčiť sa ho úplne nedá,“ tvrdí Paulík s tým, že most je síce v zlom stave, no stále nie je neskoro na jeho záchranu.

Skryť Vypnúť reklamu

Na celkovú rekonštrukciu je ale najvyšší čas. „Ak sa bude s rekonštrukciou otáľať, most sa potom už nemusí dať zachrániť a bude treba vybudovať nový,“ dodáva.

Za najväčší problém Krajinského mosta označil nevyhovujúcu šírku mostovky, ktorá už nezodpovedá dnešným nárokom dopravy. „Laicky povedané, mostovka je úzka a nie je tam dostatočný priestor na bezpečný prechod vozidiel dnešných rozmerov,“ vysvetľuje. Navyše, most leží na ceste II. triedy, musí sa preto zabezpečiť minimálna šírka komunikácie, ktorú stanovuje Slovenská správa ciest.

„Z tejto požiadavky vyplýva, že vzdialenosť medzi oblúkmi mosta, ktoré vystupujú nad úroveň mostovky, by mala byť minimálne7,5 metra, ideálne je však aspoň9,5 metra,“ tvrdí. Aktuálna vzdialenosť oblúkov na Krajinskom moste a teda šírka komunikácie je však len6,4 metra. Podľa vyjadrení riaditeľa Správy a údržby ciest TTSK Miroslava Benku, plánovaná oprava rozšíri vozovku iba o50 centimetrov. Pre pol metra budú reprofilovať aj hlavný pilier nosného oblúka.

Celkovú rekonštrukciu odhadli na dva milióny

„Nebyť týchto oblúkov, rozšírenie mosta a jeho rekonštrukcia by bola oveľa jednoduchšia, avšak takto to bude pomerne náročná úloha, ktorá môže výrazne skomplikovať záchranu mosta,“ konštatuje Paulík.

„Je vôbec otázne, či nakoniec nebude lacnejšie vybudovať nový most,“ uzatvára. Variant postaviť nový most cez Váh na Sĺňave sa na župe skloňuje odvtedy, čo ho prevzali do správy. Štúdia južného obchvatu vrátane premostenia existuje už od roku 2003. Roky sa uvažuje aj o prekvalifikovaní cesty II. triedy na cestu I. triedy, most by v takom prípade prešiel do správy štátu. Zatiaľ bez úspechu.

Kraj na opravu Krajinského mosta nemá peniaze, financovanie z vlastných zdrojov považuje za nemožné. Jeho celkovú obnovu odhadli na 2 milióny eur.

mmnn.jpg

mmnnb.jpg

m.jpg

mm.jpg

mmm.jpg

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Výpredaj zásob. Bezpečný nákup s garanciou dodania až k vám
  2. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  3. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  4. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  5. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  9. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  10. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  1. Neprekonaný VAM systém, ktorý zabráni krádeži vášho auta
  2. Výpredaj zásob. Bezpečný nákup s garanciou dodania až k vám
  3. Garmin predstavuje Lily, svoje najmenšie inteligentné hodinky
  4. Babylon Berlín: Najdrahší nemecký seriál
  5. Potravinové intolerancie bude KRAJ riešiť aj tento rok
  6. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  7. Závod zamestnáva 500 ľudí. Tatravagónka v Trebišove má 50 rokov
  8. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  9. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  10. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 19 711
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 19 057
  3. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí 18 716
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 17 864
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 7 943
  6. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci 7 648
  7. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 633
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 305
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 7 172
  10. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 059
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Neexistujúci južný obchvat Trnavy stále suplujú trnavské ulice. Hoci jeho realizácia je v prvej desiatke top projektov Slovenskej správy ciest, termín začiatku prác sa odsúva.

29m
Ilustračné foto.

Policajti bilancovali minulý rok na cestách Trnavského kraja.

45m

19 najlepších projektov je zameraných na zatraktívnenie kraja

14 h
Mesto Trnava.

Kraj dostal minulý rok z dane z príjmov fyzických osôb viac ako 100 miliónov eur.

15 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Zvolen patrí medzi lepšie okresy.

26. jan

Pokiaľ ste nezvestné deti videli, kontaktujte políciu.

21 h

Poradia sa od včera zmenili.

14 h

Mnohí vodiči odbočujú na Nedožerskej ceste v Prievidzi doľava, smerom do mestskej časti Necpaly. Podľa dopravnej značky to však robiť nemôžu, čo si mnohí doteraz neuvedomovali.

27. jan

Už ste čítali?