Plánovaná oprava mosta môže skomplikovať jeho záchranu

Opravu mosta plánujú stihnúť do dvoch mesiacov, práce ho však kompletne uzavrú. Pre vysoké náklady sa náhradné premostenie nechystá, vodiči musia rátať s obchádzkami.

S jeho opravou plánujú začať v apríli, v závislosti od počasia. Približne dva mesiace bude uzavretý.S jeho opravou plánujú začať v apríli, v závislosti od počasia. Približne dva mesiace bude uzavretý. (Zdroj: (PB))

Opravu Krajinského mosta plánujú stihnúť do dvoch mesiacov, práce ho však kompletne uzavrú. Pre vysoké náklady sa náhradné premostenie nechystá, vodiči musia rátať s obchádzkami.

PIEŠŤANY. Už v apríli plánuje Trnavský samosprávny kraj (TTSK) rozbehnúť opravu problémového Krajinského mosta v Piešťanoch.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hovorca TTSK Ivan Krajčovič ju v stanovisku kraja označil za nevyhnutnú, má zabrániť ďalšej degradácii mosta. „Ide o opravu mostného zvršku a izolácie. V súčasnosti prebieha príprava verejnej súťaže na výber dodávateľa stavebných prác,“ dodáva Krajčovič. Práce odhadujú na dva mesiace, v závislosti od počasia a samotného priebehu verejnej súťaže. Predbežne stanovený termín ukončenia je do konca mája.

SkryťVypnúť reklamu

Úplne ho odstavia

Oprava sa bude realizovať za úplnej uzávierky. Uvažovalo sa nad náhradným pontónovým mostom, no vzhľadom na vysoké finančné nároky, súvisiace s jeho montážou, demontážou a prenájmom, ju zamietli. Vodiči sa tak budú musieť pripraviť na desiatky kilometrov dlhé obchádzky cez Hlohovec alebo Lúku nad Váhom.

Ako uzávierka mosta naruší pravidelné autobusové linky sa ešte nevie. Podľa Juraja Kuzmu, riaditeľa SAD Trnava, pracovné stretnutie na túto tému zvolali na koniec januára. Krajinský most sa nachádza na ceste druhej triedy, ktorá tvorí prieťah mestom, vlastní ju TTSK. Most je jedinou možnou cestou, ako sa dostať z Piešťan smerom na Topoľčany a Hlohovec cez Sokolovce, respektíve do obcí ležiacich na druhej strane Váhu. Vzhľadom na jeho technický stav vozidlá nad 12 ton tam majú zákaz vjazdu.

SkryťVypnúť reklamu

Výsledky diagnostiky spred dvoch rokov mu priradili VI. stupeň - stav veľmi zlý, čo v preklade znamená, že výskyt porúch, ktoré ovplyvňujú zaťažiteľnosť mosta, sa nedajú odstrániť bez výmeny poruchových alebo doplnenia chýbajúcich častí. Stav veľmi zlý je druhý najhorší, reálne nebezpečenstvo sa vraj začína, keď sa stav kvalifikuje ako havarijný.

Zrútenie mosta nehrozí

Podľa Petra Paulíka zo Slovenskej technickej univerzity v Bratislave zistené poruchy firmou Inset nie sú celkom kritické. Náhly kolaps vraj nehrozí. „Most by to dal patrične najavo veľkými trhlinami a deformáciami. Náhly kolaps je veľmi nepravdepodobný pri bežnej doprave, ale, samozrejme, vylúčiť sa ho úplne nedá,“ tvrdí Paulík s tým, že most je síce v zlom stave, no stále nie je neskoro na jeho záchranu.

SkryťVypnúť reklamu

Na celkovú rekonštrukciu je ale najvyšší čas. „Ak sa bude s rekonštrukciou otáľať, most sa potom už nemusí dať zachrániť a bude treba vybudovať nový,“ dodáva.

Za najväčší problém Krajinského mosta označil nevyhovujúcu šírku mostovky, ktorá už nezodpovedá dnešným nárokom dopravy. „Laicky povedané, mostovka je úzka a nie je tam dostatočný priestor na bezpečný prechod vozidiel dnešných rozmerov,“ vysvetľuje. Navyše, most leží na ceste II. triedy, musí sa preto zabezpečiť minimálna šírka komunikácie, ktorú stanovuje Slovenská správa ciest.

„Z tejto požiadavky vyplýva, že vzdialenosť medzi oblúkmi mosta, ktoré vystupujú nad úroveň mostovky, by mala byť minimálne7,5 metra, ideálne je však aspoň9,5 metra,“ tvrdí. Aktuálna vzdialenosť oblúkov na Krajinskom moste a teda šírka komunikácie je však len6,4 metra. Podľa vyjadrení riaditeľa Správy a údržby ciest TTSK Miroslava Benku, plánovaná oprava rozšíri vozovku iba o50 centimetrov. Pre pol metra budú reprofilovať aj hlavný pilier nosného oblúka.

Celkovú rekonštrukciu odhadli na dva milióny

„Nebyť týchto oblúkov, rozšírenie mosta a jeho rekonštrukcia by bola oveľa jednoduchšia, avšak takto to bude pomerne náročná úloha, ktorá môže výrazne skomplikovať záchranu mosta,“ konštatuje Paulík.

„Je vôbec otázne, či nakoniec nebude lacnejšie vybudovať nový most,“ uzatvára. Variant postaviť nový most cez Váh na Sĺňave sa na župe skloňuje odvtedy, čo ho prevzali do správy. Štúdia južného obchvatu vrátane premostenia existuje už od roku 2003. Roky sa uvažuje aj o prekvalifikovaní cesty II. triedy na cestu I. triedy, most by v takom prípade prešiel do správy štátu. Zatiaľ bez úspechu.

Kraj na opravu Krajinského mosta nemá peniaze, financovanie z vlastných zdrojov považuje za nemožné. Jeho celkovú obnovu odhadli na 2 milióny eur.

mmnn.jpg

mmnnb.jpg

m.jpg

mm.jpg

mmm.jpg

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trnava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 426
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 9 918
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 227
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 301
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 464
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 956
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 149
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 036
  1. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  2. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  3. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  4. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  5. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  6. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  7. Peter Alexander Sokol: Cesta do izolácie: Cla, Trump a geopolitický hazard so západnými alianciami
  8. Michael Achberger: Smrteľná cena za štíhle telo: Tento spaľovač vás môže zabiť!
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 489
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 111
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 077
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 219
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 547
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 690
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 264
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 793
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Hasiči sú stále na mieste.


Aktuálne vydanie je už od dnes v predaji.


Dielo Reflexe na Signál festivale v Prahe

Prvý ročník Light Art Festivalu premení mesto na veľkú svetelnú galériu.


Marek Ujlaky mladší bol kapitánom Spartaka pri prehre v Košiciach.

Prioritou Trnavy je zrejme opäť pohár.


1
  1. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  2. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  3. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  4. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  5. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  6. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  7. Peter Alexander Sokol: Cesta do izolácie: Cla, Trump a geopolitický hazard so západnými alianciami
  8. Michael Achberger: Smrteľná cena za štíhle telo: Tento spaľovač vás môže zabiť!
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 489
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 111
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 077
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 219
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 547
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 690
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 264
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 793
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu