TRNAVA. Celková rekonštrukcia železničnej stanice sa chýli ku koncu. Na jej realizáciu vyčlenili Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) na tento rok čiastku 7,4 milióna eur.
Väčšia časť vynovenej stanice je už sprístupnená. Dokončujú sa riadiaca veža a komerčné priestory. Práce chcú stihnúť do decembra, celkové ukončenie obnovy je naplánované na budúci rok.
Zdá sa jej malý
Čitateľka z Prednádražia, ktorá denne jazdí vlakom do práce, nám poslala na redakčný mail podnet ohľadne tabúľ s nápisom TRNAVA na streche železničnej stanice.
„Vzhľadom na veľkosť budov stanice je tabuľa s názvom mesta príliš malá. Predtým bola akurát. Navyše sa mi zdá, že je viac odsadená od kraja, takže ju zdola nie je vôbec vidieť. Ľudia síce vedia, v ktorom meste sa nachádzajú, ale ak by sme uvažovali týmto spôsobom, nemusel by tam byť žiadny nápis,“ napísala tridsaťročná Paulína.
Problémy s identifikáciou mesta môžu mať aj cestujúci. Z okna prichádzajúceho vlaku názov zaregistrujete len s ťažkosťami.
Situáciu sme preverili priamo na stanici. Nápis je pre svoje rozmery z pešej lávky čitateľný len s prižmúrenými očami. Aj z Kollárovej ulice či spred parkoviska ho prečítate, len ak sa sústredíte.
S podnetom sme sa obrátili na Ivanu Strmeňovú z odboru komunikácie Generálneho riaditeľstva ŽSR. „Nápis s názvom stanice je vyhotovený podľa platných noriem. Vzhľadom na výšku umiestnenia sa len javí ako menší,“ stručne vysvetlila. Meniť ho vraj určite nebudú. Nápisy sú navyše svetelné, v noci ich vidno dobre.
Chodník pre nevidiacich
Z novej stanice nás zaujal ešte jeden postreh. Chodník pre slabozrakých a nevidiacich, ktorý spája vlakovú stanicu s autobusovým nástupišťom, je síce farebne oddelený, vedie však stredom existujúceho chodníka. Nevidiaci sa pritom najľahšie orientujú podľa múrov.
„Chodník bol schválený Úniou nevidiacich a slabozrakých a vedie cestujúcich od hlavného vchodu k autobusom,“ dodala Strmeňová. Podľa jej slov ide o definitívny stav, ktorý sa meniť určite nebude. Overili sme si, že železnice chodník s Úniou nevidiacich prekonzultovali, podľa jedného z jej členov chodník vraj nemusí byť vždy iba pri stene.
Ten pred trnavskou stanicou je vraj v poriadku, pretože špeciálna dlažba s orientačnými prvkami nevidiacim nahradí aj múr.