Práce chcú stihnúť do decembra, celkové ukončenie obnovy je naplánované na budúci rok.
TRNAVA. Kompletnú obnovu budov vlakovej stanice v Trnave by chceli stihnúť do tohto decembra.
Robotníci momentálne pracujú na výmene obvodového plášťa na riadiacej veži, dokončujú sa služobné priestory medzi staničnou a administratívnou budovou, batožinový tunel, výťahy pre imobilných a obchodné plochy.
Mesto lávku opravovať nebude
Železnice už sprístupnili priestory na prízemí a na prvom poschodí. Naplno sa využívajú výpravná hala, toalety, čakáreň pre cestujúcich s deťmi, informačné centrum, výťah i eskalátor. Na prvom poschodí vo výklenku výpravnej haly pribudla socha svätej Kataríny, patrónky železničiarov.
FOTO: AUTOR
Čiastočne funguje aj kamerový systém. „Je spustený len na miestach, ktoré vyžadujú kontrolu bezpečnosti vlakovej dopravy,“ informovala Ivana Strmeňová z odboru komunikácie Železníc Slovenskej republiky (ŽSR). Tie už monitorujú 24 hodín denne. Obnovy sa dočkala aj viackrát kritizovaná terasa. Momentálne je hotová zatiaľ iba jej časť. Lávka pre peších nie je súčasťou stavby, pretože ju spravuje mesto Trnava.
Podľa Pavla Tomašoviča, hovorcu radnice, lávku opravovať nebudú, lebo si to situácia nevyžaduje. „Počas obnovy železničnej stanice sme komunikovali so ŽSR, upravíme iba jednotlivé napojenia, ale celková oprava je zbytočná,“ spresnil hovorca
Po dokončení komerčných priestorov budú môcť podnikatelia žiadať o prenájom. „Uzatváranie zmlúv na obchodné priestory má na starosti Správa hmotného majetku Bratislava, Regionálne pracovisko Trnava,“ vysvetlila hovorkyňa ŽSR.
Slávnostné otvorenie stanice sa v decembri nechystá, podľa Strmeňovej projekt obnovy bude pokračovať aj v nasledujúcom roku. Práce sa ešte rozbehnú na 3. a 4. nástupišti, ktoré prekryjú prístreškom. Súčasťou novej rekonštrukcie bude aj schodisko na terasu z Kolárovej ulice.
„Na Kolárovej sa ráta aj s výsadbou asi 11 kusov listnatých stromov a kríkov na siedmich ostrovčekoch. V priestore medzi staničnou budovou a nástupišťami sa vysadia okrasná tráva, ihličnaté a listnaté kríky,“ dodala Strmeňová.
Kancelárie sú už hotové
Administratívne priestory dokončili ešte počas prvej etapy. Na výškovej budove pribudli nové okná, obklady, dlažby. V kanceláriách sú nové plávajúce podlahy, klimatizácia, elektrikári vymenili všetky rozvody. Nová fasáda je z takzvaného „alukobondu“ – plast potiahnutý hliníkom
Trnavská stanica patrí medzi tie mladšie na Slovensku. Aj napriek tomu, že ju dokončili koncom osemdesiatych rokov minulého storočia, po krátkom čase fungovania ju zaradili do plánu opráv. Hlavným dôvodom bolo odstránenie nebezpečného azbestu, ktorý použili na zateplenie viacerých budov stanice.
Na rekonštrukciu trnavskej vlakovej stanice ŽSR vyčlenili na rok 2013 čiastku 7,4 milióna eur.