Utorok, 18. január, 2022 | Meniny má BohdanaKrížovkyKrížovky

Nový Parndorf stavajú pri Trnave, otvoria ho ešte na jeseň

Prvý slovenský outlet bude vo Voderadoch, blízkosť D1 chce využiť na budúci rok aj senecký projekt.

Otvorenie Outletu vo Voderadoch sa očakáva ešte túto jeseň.Otvorenie Outletu vo Voderadoch sa očakáva ešte túto jeseň. (Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

Kopy tovaru s prelepenými cenovkami a zľavy na značkový tovar spôsobili obľúbenosť návštev outletu v Parndorfe neďaleko Bratislavy. Ich úspech urobil na developerov taký dojem, že na Slovensku sa čoskoro otvoria až dva outlety.

BRATISLAVA. „Slováci milujú nákupy, milujú značky, ale keby to bolo všetko lacnejšie,“ hovorí šéf projektu One Fashion Outlet Vladimír Kozár. Otvoriť nové centrum plánuje koncom októbra pri Voderadoch vedľa diaľnice Bratislava - Trnava.

Hovorilo sa o ňom už od roku 2010, no developerská firma Realiz sa presvedčila, že svetové značky váhajú, či Slovensko nie je pre biznis so zlacnenými drahými značkami primalé a primladé.

Ďalšou komplikáciou bol konkurenčný projekt – D1 Outlet City pri Senci. Nejaký čas sa centrá prekárali v tom, či Adidas, Nike, alebo Gant podpísali zmluvu v Senci alebo vo Voderadoch.

Stavať sa začalo najskôr v Senci, po pár mesiacoch sa práce zasekli a rozbehli sa Voderady. Kým v Senci ešte bude treba na obchodoch celú zimu pracovať, zdá sa, že o kúsok severnejšie naozaj finišujú. „Dokončujeme spevnené plochy, sadové úpravy, už je hotové jazierko s leknami,“ vysvetľuje Kozár.

((galeria))

Pred štartom

Väčšina obchodníkov si už prevzala priestory, aj keď niektoré ostanú prázdne. Obsadenosť počas otvorenia na konci októbra má byť zhruba z troch štvrtín, hoci šéf projektu si pochvaľuje, že pred otvorením sa „výrazne oživil záujem nájomníkov“.

Tí ešte na jar vyčkávali, či sa outlet vôbec postaví a či ho otvoria skôr ako konkurenti pri Senci.

„Nevýhoda je, že nie všetci stihnú naplniť obchody tovarom do oficiálneho otvorenia,“ vysvetľuje Kozár. Ťahúňmi majú byť najväčšie svetové športové značky Adidas, Nike a Puma so samostatnými predajňami. K nim sa pridá rakúsky francúzsky Salomon s prvým vlastným obchodom na Slovensku.

Voderady riadené britskou firmou Freeport ponúknu okrem športovej módy obuv, drahšie značky, ale aj domáce potreby, obchod s náradím, optikou alebo s vínom a, samozrejme, dve reštaurácie a dve kaviarne.

Po prvej fáze by mala podľa Kozára nasledovať do dvoch rokov druhá so zhruba 40 novými obchodmi. Miesto by v nej mali nájsť práve značky, ktoré si počkajú, či bude centrum úspešné.

((a))

Percento ľudí, ktorí odpovedali na otázku v prieskume agentúry MEDIAN SK ; Národný prieskum MML-TGI, 1+2/2013. Termín opytovania 7.1.2013 - 23.6.2013, respondenti boli vo veku 14 - 79 rokov. Veľkosť výberovej vzorky je 4076 respondentov.

Čo je outlet

Predstava, že v outletoch sa predávajú ležiaky z klasických predajní v nákupných centrách, je značne naivná. Svetoví výrobcovia už dávno pochopili, ako využiť záľubu zákazníkov v prehrabávaní sa v zlacnenom tovare a pocit, že ten istý výrobok kúpili o 80 percent lacnejšie ako sused.

Vybudovali preto sieť outletových predajní po Európe, premyslený distribučný systém so špeciálnymi outletovými oddeleniami.

Vďaka tejto sieti rozlišujú, čo zákazníkom ponúknu v klasických predajniach a čo v outletoch.

Popri reálne zlacnenom tovare napríklad z minulej sezóny predávajú aj outletovú fikciu – výrobky špeciálne pre tento formát.

Oproti bežnému štandardu majú tieto modely napríklad menší rozsah farieb, jednoduchšie spracovanie alebo ide o skúšobné modely na testovanie trhu. Spoločným menovateľom je polovičná alebo ešte nižšia cena oproti zvyčajnej úrovni.

Lepšia Čína

Na Slovensku by sa podľa Kozára ponuka mala skladať zo zmesi týchto zdrojov. Niektoré značky na Slovensku zatiaľ ani nie sú, takže tu budú dopredávať tovar zo západoeurópskych predajní, iné zo slovenských. Predajňa Luxury Mall napríklad dovezie zlacnené luxusné talianske značky.

„Našimi nájomníkmi sú priamo módne značky, to je záruka kvality a pôvodu tovaru v každom obchode,“ zdôrazňuje šéf projektu. „Musíme mať istotu, že je to pravé, tovar priamo od výrobcu, nie tretia, štvrtá trieda.

Nový outlet chce Slovákom poskytnúť to, za čím museli cestovať do zahraničia. „My budeme otvorení sedem dní v týždni, takmer 365 dní v roku, sme bližšie, hovoríme našou rečou, prostredie bude príťažlivé,“ vyratúva výhody voderadského projektu.

Sľubuje, že tam budú zľavy „dvanásť mesiacov v roku a minimálne o 30 percent“. V obdobiach, keď dávajú zľavy aj bežné nákupné centrá, by outlet mal ponúknuť 50­ až 70-percentné zlacnenia.

Kto tam pôjde

V zahraničí chodia do outletov hlavne mladí a menej zarábajúci zákazníci. V najväčšom českom outlete Freeport pri Znojme prichádzajú návštevníci z polovice z Česka a z Rakúska, pričom medzi Rakúšanmi sú najmä tureckí a balkánski prisťahovalci.

Niektoré outlety sa však rokmi stali turistickou atrakciou, ktorú ľudia vyhľadávajú ako doplnok svojej dovolenky. Príkladom môže byť Serravalle Designer Outlet medzi Milánom a Janovom v Taliansku alebo Parndorf.

Jednodňové nákupné výlety z Viedne obľubuje najmä ruská a čínska klientela, pre ktorú sú európske značky významným príspevkom k budovaniu imidžu. Podobné plány má centrum vo Voderadoch so zahraničnými kúpeľnými hosťami z Piešťan. Plánuje ich s outletom spojiť príležitostnými autobusovými linkami.

Pravidelná bezplatná linka desaťkrát denne sa pripravuje z Trnavy. Na jednej strane má slúžiť zamestnancom obchodov, na druhej strane má do Voderád prilákať Trnavčanov. Krajské mesto má totiž najmenej nákupných centier z veľkých slovenských miest. Dôvodom je konkurencia Bratislavy.

Cieľová skupina One Fashion Outlet:

  • Zákazníci vo veku zhruba od 16 do 50 rokov, pre ktorých sú značky hodnotou. Čím sú ľudia mladší, tým viac sú ochotní minúť za značky. Móda je pre nich dôležitá, aby dobre vyzerali, a sú ochotní do nej investovať, sú ochotní preto aj cestovať, dokonca aj do zahraničia. Ďalšou cieľovou skupinou sú rodiny, pretože sa pozerajú na rozpočet, nakupujú viac naraz, aby ušetrili.
  • Geograficky je cieľovou skupinou Slovensko, najmä okolie Bratislavy a Trnavy, kde žije vyše milióna obyvateľov. Spádová oblasť sa však rozprestiera do 90 - 120 minút jazdy autom od outletového centra, teda za Žilinu a Banskú Bystricu, - zhruba tri milióny Slovákov.
  • Ďalšou cieľovou skupinou sú motoristi prechádzajúci po diaľnici D1 – dovolenkári, smerujúci v lete k moru do Talianska a Chorvátska či v zime do alpských stredísk – okrem Slovákov aj Poliaci a Moravania či českí turisti v okolí Senca.

Najčítanejšie na My Trnava

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 neznámych vecí, ktoré umožňujú platobné karty
  2. Mecom ide na zelenú
  3. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 €
  4. Marrákeš je červená perla Maroka
  5. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať
  6. F&F Slovensko je najdôveryhodnejšou odevnou značkou na trhu
  7. Predplatné SME.sk len za 29 eur
  8. Ochutnajte všetky slovenské chute a farby. Tu ich majú najviac
  9. Očarujúca Srí Lanka: Malý ostrov plný prekvapení
  10. Vieme, kde získate najlepšie semienka zeleniny
  1. Mecom ide na zelenú
  2. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 €
  3. Marrákeš je červená perla Maroka
  4. Mám za sebou jeden z najťažších rokov svojho života
  5. Viac ako 30 000 € z Vianočnej lotérie BILLA poputuje na pomoc
  6. Projekt nórskych grantov „Decent work – dôstojná práca“
  7. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať
  8. PODCAST: Nárok pacienta na invalidný dôchodok a ŤZP
  9. F&F Slovensko je najdôveryhodnejšou odevnou značkou na trhu
  10. Skleróza multiplex u detí: Kedy navštíviť lekára?
  1. Chyby, ktoré robíte pri platbe kartou a ani ste o nich nevedeli 4 645
  2. Marrákeš je červená perla Maroka 4 282
  3. Predplatné SME.sk len za 29 eur 3 594
  4. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať 3 273
  5. Cukrovkári a covid-19 2 652
  6. Mám za sebou jeden z najťažších rokov svojho života 2 510
  7. Vieme, kde získate najlepšie semienka zeleniny 2 128
  8. F&F Slovensko je najdôveryhodnejšou odevnou značkou na trhu 1 446
  9. Očarujúca Srí Lanka: Malý ostrov plný prekvapení 1 190
  10. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 € 940

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  2. Martin Pilnik: Ako ďalej s ochranou ľudstva pred SARS-cov-2
  3. Zoltan Bardos: Pokoradzský bludný balvan
  4. Júlia Piraňa Mikolášiková: Dodo vynášal sýkorovcom, tvrdí prokurátor. Stopnutá kauza ide na súd
  5. Jozef Sitko: Je dôvodná zmena Ústavy pre zmenu výsledku volieb?
  6. Linda Ágoštonová: Rozprávka o tvrdohlavej princeznej
  7. Vlasta Žampová: 25.február deň víťazstva komunistov a oslobodenia Mučeníkov Fica .
  8. Radovan Kazda: Plnia svet solárnymi panelmi, ale nie zelenými
  1. INEKO: Nové školské rebríčky s viacerými posunmi – na prvých miestach bratislavské GJH, SPŠ elektrotechnická v Prešove a po novom aj ZŠ Staničná, Košice 23 253
  2. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta? 10 669
  3. Ondrej Prostredník: Pán biskup Haľko, ospravedlňte sa prosím. 5 639
  4. Martin Borguľa: Obranná zmluva s USA? Za mňa – NIE! 3 902
  5. Tereza Krajčová: Anglický denník: 20. Veci sa balia, náhrady hľadajú a srdce ticho puká 3 795
  6. Inštitút strategických politík: Rokovania s Ruskom môžu rozhodnúť nielen o osude Ukrajiny ale aj celej východnej Európy 2 725
  7. Vanda Tuchyňová: Primátor chce ukázať rešpekt a silu, Žilinu však obracia smerom k Jánovi Slotovi ! 2 706
  8. Martin Pilnik: Takto vyzerá budúcnosť v predpisovaní liekov 2 567
  1. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta?
  2. Lucia Šicková: S týmito 4 krokmi sme zaviedli kultúru feedbacku v našej firme
  3. Matúš Sarvaš: Prokurátor: Pri čítaní listov na rozlúčku je nemožné neprecítiť slová obete
  4. Valentína Sedileková: Podcast, ktorý vám odhalí svet ľudí s poruchami príjmu potravy
  5. Katarína Pázmányová: Je spoločná manželská posteľ pilierom dobrého manželstva?
  6. Milota Sidorová: Muži sa boja napadnutia, ženy znásilnenia. Bezpečnosť v meste sa týka všetkých
  7. Pavol Koprda: Erik Kaliňák používa rovnaké metódy ako Blaha. Verili by ste jemu alebo vedcom? (rozbor videa)
  8. Pavol Koprda: Šach-mat pre Pfizer? Hoaxer Blaha čítal iba nadpis, štúdiu financoval Pfizer
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

V Dunajskej Strede, Trnave a Skalici ich zaočkovali vakcínou od Pfizer/BioNTech.


TASR 20m
Ilustračné foto.

Polícia v Nitre a Topoľčanoch upozorňuje občanov na množiace sa podvody zamerané na získanie údajov z platobných kariet.


TASR 15 h

Muž utrpel zranenia hlavy, skončil v nemocnici.


17 h

Vďaka hlasovaniu verejnosti získal podporu aj projekt malého salaša s kamerunskými minikozičkami, zajacmi a sliepkami na hrade Dobrá Voda.


SITA 19 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

V okrese Žilina sa dalo treťou dávkou zaočkovať 23,45 percent obyvateľov, v okrese Bytča 18,27 percent záujemcov.


21 h

Po tragédii dali vodohospodári zmapovať stav stoviek stromov.


16. jan

Železnice už poslali samospráve zmluvu na Koniarekovu.


23 h

Oddelenie má v názve slovo Kalvária, tam ale nikdy nesídlilo a ani sídliť nebude. Mnohí to považujú sa mätúce.


18 h

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  2. Martin Pilnik: Ako ďalej s ochranou ľudstva pred SARS-cov-2
  3. Zoltan Bardos: Pokoradzský bludný balvan
  4. Júlia Piraňa Mikolášiková: Dodo vynášal sýkorovcom, tvrdí prokurátor. Stopnutá kauza ide na súd
  5. Jozef Sitko: Je dôvodná zmena Ústavy pre zmenu výsledku volieb?
  6. Linda Ágoštonová: Rozprávka o tvrdohlavej princeznej
  7. Vlasta Žampová: 25.február deň víťazstva komunistov a oslobodenia Mučeníkov Fica .
  8. Radovan Kazda: Plnia svet solárnymi panelmi, ale nie zelenými
  1. INEKO: Nové školské rebríčky s viacerými posunmi – na prvých miestach bratislavské GJH, SPŠ elektrotechnická v Prešove a po novom aj ZŠ Staničná, Košice 23 253
  2. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta? 10 669
  3. Ondrej Prostredník: Pán biskup Haľko, ospravedlňte sa prosím. 5 639
  4. Martin Borguľa: Obranná zmluva s USA? Za mňa – NIE! 3 902
  5. Tereza Krajčová: Anglický denník: 20. Veci sa balia, náhrady hľadajú a srdce ticho puká 3 795
  6. Inštitút strategických politík: Rokovania s Ruskom môžu rozhodnúť nielen o osude Ukrajiny ale aj celej východnej Európy 2 725
  7. Vanda Tuchyňová: Primátor chce ukázať rešpekt a silu, Žilinu však obracia smerom k Jánovi Slotovi ! 2 706
  8. Martin Pilnik: Takto vyzerá budúcnosť v predpisovaní liekov 2 567
  1. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta?
  2. Lucia Šicková: S týmito 4 krokmi sme zaviedli kultúru feedbacku v našej firme
  3. Matúš Sarvaš: Prokurátor: Pri čítaní listov na rozlúčku je nemožné neprecítiť slová obete
  4. Valentína Sedileková: Podcast, ktorý vám odhalí svet ľudí s poruchami príjmu potravy
  5. Katarína Pázmányová: Je spoločná manželská posteľ pilierom dobrého manželstva?
  6. Milota Sidorová: Muži sa boja napadnutia, ženy znásilnenia. Bezpečnosť v meste sa týka všetkých
  7. Pavol Koprda: Erik Kaliňák používa rovnaké metódy ako Blaha. Verili by ste jemu alebo vedcom? (rozbor videa)
  8. Pavol Koprda: Šach-mat pre Pfizer? Hoaxer Blaha čítal iba nadpis, štúdiu financoval Pfizer

Už ste čítali?

Skryť Zatvoriť reklamu