Nový Parndorf stavajú pri Trnave, otvoria ho ešte na jeseň

Prvý slovenský outlet bude vo Voderadoch, blízkosť D1 chce využiť na budúci rok aj senecký projekt.

Otvorenie Outletu vo Voderadoch sa očakáva ešte túto jeseň.Otvorenie Outletu vo Voderadoch sa očakáva ešte túto jeseň. (Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

Kopy tovaru s prelepenými cenovkami a zľavy na značkový tovar spôsobili obľúbenosť návštev outletu v Parndorfe neďaleko Bratislavy. Ich úspech urobil na developerov taký dojem, že na Slovensku sa čoskoro otvoria až dva outlety.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. „Slováci milujú nákupy, milujú značky, ale keby to bolo všetko lacnejšie,“ hovorí šéf projektu One Fashion Outlet Vladimír Kozár. Otvoriť nové centrum plánuje koncom októbra pri Voderadoch vedľa diaľnice Bratislava - Trnava.

Hovorilo sa o ňom už od roku 2010, no developerská firma Realiz sa presvedčila, že svetové značky váhajú, či Slovensko nie je pre biznis so zlacnenými drahými značkami primalé a primladé.

SkryťVypnúť reklamu

Ďalšou komplikáciou bol konkurenčný projekt – D1 Outlet City pri Senci. Nejaký čas sa centrá prekárali v tom, či Adidas, Nike, alebo Gant podpísali zmluvu v Senci alebo vo Voderadoch.

Stavať sa začalo najskôr v Senci, po pár mesiacoch sa práce zasekli a rozbehli sa Voderady. Kým v Senci ešte bude treba na obchodoch celú zimu pracovať, zdá sa, že o kúsok severnejšie naozaj finišujú. „Dokončujeme spevnené plochy, sadové úpravy, už je hotové jazierko s leknami,“ vysvetľuje Kozár.

Pred štartom

Väčšina obchodníkov si už prevzala priestory, aj keď niektoré ostanú prázdne. Obsadenosť počas otvorenia na konci októbra má byť zhruba z troch štvrtín, hoci šéf projektu si pochvaľuje, že pred otvorením sa „výrazne oživil záujem nájomníkov“.

Tí ešte na jar vyčkávali, či sa outlet vôbec postaví a či ho otvoria skôr ako konkurenti pri Senci.

SkryťVypnúť reklamu

„Nevýhoda je, že nie všetci stihnú naplniť obchody tovarom do oficiálneho otvorenia,“ vysvetľuje Kozár. Ťahúňmi majú byť najväčšie svetové športové značky Adidas, Nike a Puma so samostatnými predajňami. K nim sa pridá rakúsky francúzsky Salomon s prvým vlastným obchodom na Slovensku.

Voderady riadené britskou firmou Freeport ponúknu okrem športovej módy obuv, drahšie značky, ale aj domáce potreby, obchod s náradím, optikou alebo s vínom a, samozrejme, dve reštaurácie a dve kaviarne.

Po prvej fáze by mala podľa Kozára nasledovať do dvoch rokov druhá so zhruba 40 novými obchodmi. Miesto by v nej mali nájsť práve značky, ktoré si počkajú, či bude centrum úspešné.

Prečítajte si tiež:

Projekt outletu Ivana Čarnogurského majú zachrániť Číňania

Percento ľudí, ktorí odpovedali na otázku v prieskume agentúry MEDIAN SK ; Národný prieskum MML-TGI, 1+2/2013. Termín opytovania 7.1.2013 - 23.6.2013, respondenti boli vo veku 14 - 79 rokov. Veľkosť výberovej vzorky je 4076 respondentov.

SkryťVypnúť reklamu

Čo je outlet

Predstava, že v outletoch sa predávajú ležiaky z klasických predajní v nákupných centrách, je značne naivná. Svetoví výrobcovia už dávno pochopili, ako využiť záľubu zákazníkov v prehrabávaní sa v zlacnenom tovare a pocit, že ten istý výrobok kúpili o 80 percent lacnejšie ako sused.

Vybudovali preto sieť outletových predajní po Európe, premyslený distribučný systém so špeciálnymi outletovými oddeleniami.

Vďaka tejto sieti rozlišujú, čo zákazníkom ponúknu v klasických predajniach a čo v outletoch.

Popri reálne zlacnenom tovare napríklad z minulej sezóny predávajú aj outletovú fikciu – výrobky špeciálne pre tento formát.

Oproti bežnému štandardu majú tieto modely napríklad menší rozsah farieb, jednoduchšie spracovanie alebo ide o skúšobné modely na testovanie trhu. Spoločným menovateľom je polovičná alebo ešte nižšia cena oproti zvyčajnej úrovni.

Lepšia Čína

Na Slovensku by sa podľa Kozára ponuka mala skladať zo zmesi týchto zdrojov. Niektoré značky na Slovensku zatiaľ ani nie sú, takže tu budú dopredávať tovar zo západoeurópskych predajní, iné zo slovenských. Predajňa Luxury Mall napríklad dovezie zlacnené luxusné talianske značky.

„Našimi nájomníkmi sú priamo módne značky, to je záruka kvality a pôvodu tovaru v každom obchode,“ zdôrazňuje šéf projektu. „Musíme mať istotu, že je to pravé, tovar priamo od výrobcu, nie tretia, štvrtá trieda.

Nový outlet chce Slovákom poskytnúť to, za čím museli cestovať do zahraničia. „My budeme otvorení sedem dní v týždni, takmer 365 dní v roku, sme bližšie, hovoríme našou rečou, prostredie bude príťažlivé,“ vyratúva výhody voderadského projektu.

Sľubuje, že tam budú zľavy „dvanásť mesiacov v roku a minimálne o 30 percent“. V obdobiach, keď dávajú zľavy aj bežné nákupné centrá, by outlet mal ponúknuť 50­ až 70-percentné zlacnenia.

Kto tam pôjde

V zahraničí chodia do outletov hlavne mladí a menej zarábajúci zákazníci. V najväčšom českom outlete Freeport pri Znojme prichádzajú návštevníci z polovice z Česka a z Rakúska, pričom medzi Rakúšanmi sú najmä tureckí a balkánski prisťahovalci.

Niektoré outlety sa však rokmi stali turistickou atrakciou, ktorú ľudia vyhľadávajú ako doplnok svojej dovolenky. Príkladom môže byť Serravalle Designer Outlet medzi Milánom a Janovom v Taliansku alebo Parndorf.

Jednodňové nákupné výlety z Viedne obľubuje najmä ruská a čínska klientela, pre ktorú sú európske značky významným príspevkom k budovaniu imidžu. Podobné plány má centrum vo Voderadoch so zahraničnými kúpeľnými hosťami z Piešťan. Plánuje ich s outletom spojiť príležitostnými autobusovými linkami.

Pravidelná bezplatná linka desaťkrát denne sa pripravuje z Trnavy. Na jednej strane má slúžiť zamestnancom obchodov, na druhej strane má do Voderád prilákať Trnavčanov. Krajské mesto má totiž najmenej nákupných centier z veľkých slovenských miest. Dôvodom je konkurencia Bratislavy.

Cieľová skupina One Fashion Outlet:

  • Zákazníci vo veku zhruba od 16 do 50 rokov, pre ktorých sú značky hodnotou. Čím sú ľudia mladší, tým viac sú ochotní minúť za značky. Móda je pre nich dôležitá, aby dobre vyzerali, a sú ochotní do nej investovať, sú ochotní preto aj cestovať, dokonca aj do zahraničia. Ďalšou cieľovou skupinou sú rodiny, pretože sa pozerajú na rozpočet, nakupujú viac naraz, aby ušetrili.

  • Geograficky je cieľovou skupinou Slovensko, najmä okolie Bratislavy a Trnavy, kde žije vyše milióna obyvateľov. Spádová oblasť sa však rozprestiera do 90 - 120 minút jazdy autom od outletového centra, teda za Žilinu a Banskú Bystricu, - zhruba tri milióny Slovákov.

  • Ďalšou cieľovou skupinou sú motoristi prechádzajúci po diaľnici D1 – dovolenkári, smerujúci v lete k moru do Talianska a Chorvátska či v zime do alpských stredísk – okrem Slovákov aj Poliaci a Moravania či českí turisti v okolí Senca.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trnava

Komerčné články

  1. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  2. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  4. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  5. Plátené tašky a opakované použitie
  6. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor
  7. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  8. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  1. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  3. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Podpora projektov, ktoré učia ľudí postaviť sa za seba
  6. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  1. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 8 178
  2. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 4 920
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 4 439
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 151
  5. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 724
  6. Plátené tašky a opakované použitie 2 656
  7. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna 2 318
  8. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 2 123
  1. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  2. Samuel Ivančák: Iron Maiden oslavujú 50 rokov. Bratislavským koncertom dokázali, že ich odkaz tu s nami bude aj o ďalšie polstoročie
  3. Vladimír Bojničan: Miklošov omyl: Nie progresivizmus, ale konzervatívny klerikalizmus priviedol svet do postfaktického chaosu
  4. Timotej Opálek: Peter Doherty - Felt Better Alive
  5. Patrik Benčík: Denník advokáta: 22 rokov v advokácii & 1 z 5800 advokátov
  6. Irena Šimuneková: Vyšehrad
  7. Branko Štefanatný: Dôverujte, ale preverujte
  8. Matúš Grznár: Prosperujúci domov kdekoľvek na Slovensku – píše sa rok 2053
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 33 472
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 23 419
  3. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 13 598
  4. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 591
  5. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 10 778
  6. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 639
  7. Věra Tepličková: Šok v Levoči 5 788
  8. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 5 162
  1. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  2. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  3. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  4. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  5. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  6. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  7. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  8. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Kaštieľ vo Voderadoch

V ponuke sú aj komentované prehliadky so sprievodcom.


SITA

Viac ako 20 výtvarných a umeleckých workshopov a oveľa viac čaká návštevníkov festivalu MAKUKI VEN.


Zľava Leo Sauer a Julian Ryerson počas prípravného stretnutia pred ME 2024 Nórsko - Slovensko.

Slováci majú silný výber.


Nešťastná udalosť sa stala priamo v Dunajskej Strede.


  1. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  2. Samuel Ivančák: Iron Maiden oslavujú 50 rokov. Bratislavským koncertom dokázali, že ich odkaz tu s nami bude aj o ďalšie polstoročie
  3. Vladimír Bojničan: Miklošov omyl: Nie progresivizmus, ale konzervatívny klerikalizmus priviedol svet do postfaktického chaosu
  4. Timotej Opálek: Peter Doherty - Felt Better Alive
  5. Patrik Benčík: Denník advokáta: 22 rokov v advokácii & 1 z 5800 advokátov
  6. Irena Šimuneková: Vyšehrad
  7. Branko Štefanatný: Dôverujte, ale preverujte
  8. Matúš Grznár: Prosperujúci domov kdekoľvek na Slovensku – píše sa rok 2053
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 33 472
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 23 419
  3. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 13 598
  4. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 591
  5. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 10 778
  6. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 639
  7. Věra Tepličková: Šok v Levoči 5 788
  8. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 5 162
  1. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  2. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  3. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  4. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  5. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  6. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  7. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  8. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu