Presmerovanie kamiónov cez sídlisko začali Trnavčania riešiť

Kamióny spustili na Linčianskej vlnu nespokojnosti. Zatiaľ čo niektorí píšu podnety na úrady, ďalší nakrúcajú videá.

Z presmerovania nákladnej dopravy cez sídlisko nie sú obyvatelia Linčianskej nadšení. Uvažuje sa aj nad spísaním petície.Z presmerovania nákladnej dopravy cez sídlisko nie sú obyvatelia Linčianskej nadšení. Uvažuje sa aj nad spísaním petície. (Zdroj: (MV))

Kamióny spustili na sídlisku Linčianska vlnu nespokojnosti. Zatiaľ čo niektorí píšu podnety na úrady, ďalší nakrúcajú videá. Nahnevaní obyvatelia nevylučujú ani petičnú akciu.

TRNAVA. Po zverejnení článku o kamiónoch presmerovaných v Trnave cez sídlisko Linčianska sa ozvali prvé hlasy, ktoré žiadajú nápravu. Zatiaľ konajú samostatne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Eva z Golianovej napísala na základe informácií z článku dva listy. Jeden ohľadne hlučnosti adresovala Regionálnemu úradu verejného zdravotníctva (RÚVZ), druhý ohľadne prašnosti obvodnému úradu (OÚ).

SkryťVypnúť reklamu

Z RÚVZ jej odpovedali, že budú merať hluk, OÚ doteraz nereagoval.

„Návrh novej trasy smerovania dopravy pre nákladné autá navrhlo mesto Trnava. Osadzovanie dopravných značení nespadá do našej kompetencie a ani sa k tomu nevyjadrujeme. RÚVZ vykoná na ulici Golianova meranie hluku a výsledky oznámi mestu ako správcovi komunikácie,“ odpísal pani Eve Tomáš Hauko z RÚVZ Trnava.

Hluk už merali

Podľa našich zistení sa meralo minulý utorok a stredu. Pôvodne rátali iba s jedným dňom.

„Druhý deň sme pridali preto, lebo našich terénnych pracovníkov oslovili miestni obyvatelia, ktorí tvrdili, že najväčší hluk býva ešte pred ôsmou,“ vysvetlila Ida Ladániová z RÚVZ Trnava.

V utorok merali od ôsmej, v stredu už od pol siedmej, nevynechali ani poobednú špičku.

SkryťVypnúť reklamu

„Meralo sa na troch miestach, okrem Golianovej aj na Nerudovej,“ dodala v telefonickom rozhovore Ladániová. Výsledky sú už známe, potvrdiť ich však musí Hauko, ktorý je momentálne na dovolenke.

Marián Brodňan z Nerudovej argumentuje zasa tým, že cesta nebola dimenzovaná na takú dopravu. „Je to iba panelka zaliata asfaltom. Bývam tu už tridsať rokov a viem, z čoho tú cestu robili. Dôkazom sú autentické fotografie,“ povedal Brodňan, ktorý nám ich aj mailom poslal.

je.jpg

Nerudova ulica v čase výstavby infraštruktúry na sídlisku Linčianska.

dva.jpg

Pohľad na Golianovu.

Hluk spôsobujú kamióny a prázdne nákladiaky, ktoré hrmocú na nerovnej vozovke. „Hlučné sú najmä autá zo Zberných surovín, ktoré chodia aj v nočných hodinách,“ zdôraznil s tým, že ak sa to nebude riešiť, bude inicovať petíciu.

SkryťVypnúť reklamu

Problém vraj nenastal po osadení príkazovej značky, existuje už niekoľko rokov. „Paradoxne to vzniklo pri oprave Golianovej a Nerudovej približne pred dvoma rokmi. V dôsledku pohybu panelov vyrezávali popraskanú časť cesty a vypĺňali novým asfaltom. Zrejme to neurobili dobre, pretože teraz sú tam väčšie jamy ako predtým,“ vysvetlil Brodňan s tým, že úradom vie poskytnúť aj autentické videozáznamy.

tri.jpg

styr.jpg

pet.jpg

Najviac nákladiakov chodí skoro ráno

Aj on potvrdil, že najviac hluku vraj počuť v noci a v skorých ranných hodinách.

„Napísal som na odbor dopravy, že umožním niekomu z úradu prespať u mňa, aby to počul na vlastné uši,“ dodal Brodňan.

„Najlepšie riešenie je to pre tých, čo tu nebývajú,“ skonštatoval na margo vyjadrení v predchádzajúcom článku, v ktorom radnica obhajuje presmerovanie kamiónovej dopravy cez sídlisko ako najlepšie z možných riešení.

V priebehu niekoľkých týždňov Brodňanovi z mestského referátu dopravy odpísali.

„Zvýšený pohyb nákladnej dopravy na Nerudovej ulici je následok odklonenia nákladnej dopravy po spustení severného obchvatu. Podľa informácií získaných od Zberných surovín (ZB) Žilina, ktoré sú vlastníkmi konkrétnej prevádzky, od nich údajne vyvážajú len dve až štyri nákladné vozidlá za týždeň,“ napísala Jana Gmitterová z odboru dopravy a komunálnych služieb mesta Trnava.

Brodňan jej oponoval s tým, že nákladiaky odtiaľ chodia minimálne osemkrát za deň. „Mám to aj natočené, môžem to kedykoľvek dokázať videozáznamom. Počítať ešte predsa viem. Mrzí ma, že presmerovanie mesto neriešilo s občanmi, ktorých sa to bytostne dotýka. Ako to bolo napríklad v prípade výrubu v miestnej časti Tulipán. Vtedy sa tam iniciovalo stretnutie, na ktoré prišiel aj viceprimátor Bystrík Stanko,“ dodal Brodňan.

Čo sa týka technického stavu vozovky, čiastkové opravy by boli iba dočasným riešením. „Rekonštrukcia, ktorá by zabezpečila funkčnosť tejto cesty minimálne do spustenia južného obchvatu, si vyžiada celoplošné odfrézovanie asfaltobetónu, položenie spevňovacej georohože a následné prekrytie novou obrusnou vrstvou asfaltobetónu. Pretože v tomto kalendárnom roku nemáme na takúto investíciu pripravené finančné krytie, navrhneme ju do rozpočtu na rok2014 averíme, že jej odsúhlasenie v mestskom zastupiteľstve podporia aj vaši poslanci za túto mestskú časť,“ napísala Brodňanovi Gmitterová s tým, že podobné zmeny v doprave robia so súhlasom viacerých inštitúcií.

„Nejde o individuálne rozhodnutia, ale o rozhodnutia, na ktorých sa musia podieľať rovnakou mierou viacero štátnych orgánov. Takých rozhodnutí, s ktorými by boli všetci spokojní, je veľmi málo a výsledok je vždy otázkou kompromisov,“ uzatvorila list Gmitterová.

Južný obchvat sa plánuje stavať v 2016- 2018

Ministerstvo dopravy považuje situáciu s tranzitom v Trnave za výrazne lepšiu ako pred spustením severného obchvatu. Na zhodnotenie súčasného stavu dopravy by bolo však potrebné viac snímačov.

„V súčasnosti je problém s tranzitnou, konkrétnejšie len s kamiónovou dopravou, obmedzený iba na južnú časť mesta medzi ulicami Bratislavská a Nitrianska. Tento problém by mala vyriešiť výstavba južného obchvatu Trnavy, ktorého realizácia je plánovaná v rokoch 2016-2018,“ uzatvoril hovorca rezortu dopravy, výstavby a regionálneho rozvoje SR, Martin Kóňa.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trnava

Komerčné články

  1. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  2. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  4. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  5. Plátené tašky a opakované použitie
  6. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor
  7. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  8. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  1. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  3. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Podpora projektov, ktoré učia ľudí postaviť sa za seba
  6. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  1. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 8 179
  2. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 4 918
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 4 440
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 151
  5. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 725
  6. Plátené tašky a opakované použitie 2 660
  7. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna 2 315
  8. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 2 123
  1. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  2. Samuel Ivančák: Iron Maiden oslavujú 50 rokov. Bratislavským koncertom dokázali, že ich odkaz tu s nami bude aj o ďalšie polstoročie
  3. Vladimír Bojničan: Miklošov omyl: Nie progresivizmus, ale konzervatívny klerikalizmus priviedol svet do postfaktického chaosu
  4. Timotej Opálek: Peter Doherty - Felt Better Alive
  5. Patrik Benčík: Denník advokáta: 22 rokov v advokácii & 1 z 5800 advokátov
  6. Irena Šimuneková: Vyšehrad
  7. Branko Štefanatný: Dôverujte, ale preverujte
  8. Matúš Grznár: Prosperujúci domov kdekoľvek na Slovensku – píše sa rok 2053
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 33 444
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 23 429
  3. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 13 597
  4. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 591
  5. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 10 778
  6. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 640
  7. Věra Tepličková: Šok v Levoči 5 788
  8. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 5 159
  1. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  2. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  3. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  4. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  5. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  6. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  7. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  8. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Kaštieľ vo Voderadoch

V ponuke sú aj komentované prehliadky so sprievodcom.


SITA

Viac ako 20 výtvarných a umeleckých workshopov a oveľa viac čaká návštevníkov festivalu MAKUKI VEN.


Zľava Leo Sauer a Julian Ryerson počas prípravného stretnutia pred ME 2024 Nórsko - Slovensko.

Slováci majú silný výber.


Nešťastná udalosť sa stala priamo v Dunajskej Strede.


  1. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  2. Samuel Ivančák: Iron Maiden oslavujú 50 rokov. Bratislavským koncertom dokázali, že ich odkaz tu s nami bude aj o ďalšie polstoročie
  3. Vladimír Bojničan: Miklošov omyl: Nie progresivizmus, ale konzervatívny klerikalizmus priviedol svet do postfaktického chaosu
  4. Timotej Opálek: Peter Doherty - Felt Better Alive
  5. Patrik Benčík: Denník advokáta: 22 rokov v advokácii & 1 z 5800 advokátov
  6. Irena Šimuneková: Vyšehrad
  7. Branko Štefanatný: Dôverujte, ale preverujte
  8. Matúš Grznár: Prosperujúci domov kdekoľvek na Slovensku – píše sa rok 2053
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 33 444
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 23 429
  3. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 13 597
  4. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 591
  5. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 10 778
  6. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 640
  7. Věra Tepličková: Šok v Levoči 5 788
  8. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 5 159
  1. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  2. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  3. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  4. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  5. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  6. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  7. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  8. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu