Piatok, 5. marec, 2021 | Meniny má FridrichKrížovkyKrížovky

Presmerovanie kamiónov cez sídlisko začali Trnavčania riešiť

Kamióny spustili na Linčianskej vlnu nespokojnosti. Zatiaľ čo niektorí píšu podnety na úrady, ďalší nakrúcajú videá.

Z presmerovania nákladnej dopravy cez sídlisko nie sú obyvatelia Linčianskej nadšení. Uvažuje sa aj nad spísaním petície.Z presmerovania nákladnej dopravy cez sídlisko nie sú obyvatelia Linčianskej nadšení. Uvažuje sa aj nad spísaním petície. (Zdroj: (MV))

Kamióny spustili na sídlisku Linčianska vlnu nespokojnosti. Zatiaľ čo niektorí píšu podnety na úrady, ďalší nakrúcajú videá. Nahnevaní obyvatelia nevylučujú ani petičnú akciu.

TRNAVA. Po zverejnení článku o kamiónoch presmerovaných v Trnave cez sídlisko Linčianska sa ozvali prvé hlasy, ktoré žiadajú nápravu. Zatiaľ konajú samostatne.

Eva z Golianovej napísala na základe informácií z článku dva listy. Jeden ohľadne hlučnosti adresovala Regionálnemu úradu verejného zdravotníctva (RÚVZ), druhý ohľadne prašnosti obvodnému úradu (OÚ).

Skryť Vypnúť reklamu

Z RÚVZ jej odpovedali, že budú merať hluk, OÚ doteraz nereagoval.

„Návrh novej trasy smerovania dopravy pre nákladné autá navrhlo mesto Trnava. Osadzovanie dopravných značení nespadá do našej kompetencie a ani sa k tomu nevyjadrujeme. RÚVZ vykoná na ulici Golianova meranie hluku a výsledky oznámi mestu ako správcovi komunikácie,“ odpísal pani Eve Tomáš Hauko z RÚVZ Trnava.

Hluk už merali

Podľa našich zistení sa meralo minulý utorok a stredu. Pôvodne rátali iba s jedným dňom.

„Druhý deň sme pridali preto, lebo našich terénnych pracovníkov oslovili miestni obyvatelia, ktorí tvrdili, že najväčší hluk býva ešte pred ôsmou,“ vysvetlila Ida Ladániová z RÚVZ Trnava.

V utorok merali od ôsmej, v stredu už od pol siedmej, nevynechali ani poobednú špičku.

Skryť Vypnúť reklamu

„Meralo sa na troch miestach, okrem Golianovej aj na Nerudovej,“ dodala v telefonickom rozhovore Ladániová. Výsledky sú už známe, potvrdiť ich však musí Hauko, ktorý je momentálne na dovolenke.

Marián Brodňan z Nerudovej argumentuje zasa tým, že cesta nebola dimenzovaná na takú dopravu. „Je to iba panelka zaliata asfaltom. Bývam tu už tridsať rokov a viem, z čoho tú cestu robili. Dôkazom sú autentické fotografie,“ povedal Brodňan, ktorý nám ich aj mailom poslal.

je.jpg

Nerudova ulica v čase výstavby infraštruktúry na sídlisku Linčianska.

dva.jpg

Pohľad na Golianovu.

Hluk spôsobujú kamióny a prázdne nákladiaky, ktoré hrmocú na nerovnej vozovke. „Hlučné sú najmä autá zo Zberných surovín, ktoré chodia aj v nočných hodinách,“ zdôraznil s tým, že ak sa to nebude riešiť, bude inicovať petíciu.

Skryť Vypnúť reklamu

Problém vraj nenastal po osadení príkazovej značky, existuje už niekoľko rokov. „Paradoxne to vzniklo pri oprave Golianovej a Nerudovej približne pred dvoma rokmi. V dôsledku pohybu panelov vyrezávali popraskanú časť cesty a vypĺňali novým asfaltom. Zrejme to neurobili dobre, pretože teraz sú tam väčšie jamy ako predtým,“ vysvetlil Brodňan s tým, že úradom vie poskytnúť aj autentické videozáznamy.

tri.jpg

styr.jpg

pet.jpg

Najviac nákladiakov chodí skoro ráno

Aj on potvrdil, že najviac hluku vraj počuť v noci a v skorých ranných hodinách.

„Napísal som na odbor dopravy, že umožním niekomu z úradu prespať u mňa, aby to počul na vlastné uši,“ dodal Brodňan.

„Najlepšie riešenie je to pre tých, čo tu nebývajú,“ skonštatoval na margo vyjadrení v predchádzajúcom článku, v ktorom radnica obhajuje presmerovanie kamiónovej dopravy cez sídlisko ako najlepšie z možných riešení.

V priebehu niekoľkých týždňov Brodňanovi z mestského referátu dopravy odpísali.

„Zvýšený pohyb nákladnej dopravy na Nerudovej ulici je následok odklonenia nákladnej dopravy po spustení severného obchvatu. Podľa informácií získaných od Zberných surovín (ZB) Žilina, ktoré sú vlastníkmi konkrétnej prevádzky, od nich údajne vyvážajú len dve až štyri nákladné vozidlá za týždeň,“ napísala Jana Gmitterová z odboru dopravy a komunálnych služieb mesta Trnava.

Brodňan jej oponoval s tým, že nákladiaky odtiaľ chodia minimálne osemkrát za deň. „Mám to aj natočené, môžem to kedykoľvek dokázať videozáznamom. Počítať ešte predsa viem. Mrzí ma, že presmerovanie mesto neriešilo s občanmi, ktorých sa to bytostne dotýka. Ako to bolo napríklad v prípade výrubu v miestnej časti Tulipán. Vtedy sa tam iniciovalo stretnutie, na ktoré prišiel aj viceprimátor Bystrík Stanko,“ dodal Brodňan.

Čo sa týka technického stavu vozovky, čiastkové opravy by boli iba dočasným riešením. „Rekonštrukcia, ktorá by zabezpečila funkčnosť tejto cesty minimálne do spustenia južného obchvatu, si vyžiada celoplošné odfrézovanie asfaltobetónu, položenie spevňovacej georohože a následné prekrytie novou obrusnou vrstvou asfaltobetónu. Pretože v tomto kalendárnom roku nemáme na takúto investíciu pripravené finančné krytie, navrhneme ju do rozpočtu na rok2014 averíme, že jej odsúhlasenie v mestskom zastupiteľstve podporia aj vaši poslanci za túto mestskú časť,“ napísala Brodňanovi Gmitterová s tým, že podobné zmeny v doprave robia so súhlasom viacerých inštitúcií.

„Nejde o individuálne rozhodnutia, ale o rozhodnutia, na ktorých sa musia podieľať rovnakou mierou viacero štátnych orgánov. Takých rozhodnutí, s ktorými by boli všetci spokojní, je veľmi málo a výsledok je vždy otázkou kompromisov,“ uzatvorila list Gmitterová.

Južný obchvat sa plánuje stavať v 2016- 2018

Ministerstvo dopravy považuje situáciu s tranzitom v Trnave za výrazne lepšiu ako pred spustením severného obchvatu. Na zhodnotenie súčasného stavu dopravy by bolo však potrebné viac snímačov.

„V súčasnosti je problém s tranzitnou, konkrétnejšie len s kamiónovou dopravou, obmedzený iba na južnú časť mesta medzi ulicami Bratislavská a Nitrianska. Tento problém by mala vyriešiť výstavba južného obchvatu Trnavy, ktorého realizácia je plánovaná v rokoch 2016-2018,“ uzatvoril hovorca rezortu dopravy, výstavby a regionálneho rozvoje SR, Martin Kóňa.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mysli na svoju budúcnosť!
  2. Láka ťa svet? Študuj v Nitre, je ako Rím na 7 pahorkoch
  3. Ročný magister v data science v Prahe odštartuje tvoju kariéru!
  4. Študuj na univerzite s viac ako 60 ročnou tradíciou!
  5. Nové číslo Historickej revue
  6. Porsche sa rozrastá o nový shooting brake Taycan Cross Turismo
  7. Ostrov Saona pri Dominikánskej republike je pravý karibský raj
  8. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať?
  9. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými?
  10. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele
  1. Last chance to get The Slovak Spectator discounted subscription
  2. Ostrov Saona pri Dominikánskej republike je pravý karibský raj
  3. Porsche sa rozrastá o nový shooting brake Taycan Cross Turismo
  4. Nové číslo Historickej revue
  5. Veolia dostala exkluzívne do správy projekt SKY PARK
  6. AS EUBA vyhlasuje protest proti novele zákona o VŠ
  7. Firmy sa spojili s učiteľmi, rozhodli sa pomôcť chudobným žiakom
  8. Počas pandémie vzrástli obavy z právnych sporov
  9. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať?
  10. A new, multifunctional centre will revive the Danube embankment
  1. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať? 17 580
  2. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 17 426
  3. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 15 370
  4. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými? 8 868
  5. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia 8 586
  6. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou 7 869
  7. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 7 337
  8. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami 7 155
  9. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť 6 469
  10. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 5 999
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Opustiť manžela – tyrana nebolo jednoduché, bola to však jediná možnosť. Ak sa chcela Alena zachrániť, musela to spraviť. Odporúča to všetkým týraným ženám.

11m

Počet prípadov domáceho násilia počas pandémie prudko vzrástol. Terčom útokov sú najmä ženy.

36m
Predseda Združenia samosprávnych krajov SK8 Jozef Viskupič.

Pred krajmi stoja náročné úlohy.

15 h

Otvorených bude šesť odberných miest

15 h

Už ste čítali?