Presmerovanie kamiónov cez sídlisko začali Trnavčania riešiť

Kamióny spustili na Linčianskej vlnu nespokojnosti. Zatiaľ čo niektorí píšu podnety na úrady, ďalší nakrúcajú videá.

Z presmerovania nákladnej dopravy cez sídlisko nie sú obyvatelia Linčianskej nadšení. Uvažuje sa aj nad spísaním petície.Z presmerovania nákladnej dopravy cez sídlisko nie sú obyvatelia Linčianskej nadšení. Uvažuje sa aj nad spísaním petície. (Zdroj: (MV))

Kamióny spustili na sídlisku Linčianska vlnu nespokojnosti. Zatiaľ čo niektorí píšu podnety na úrady, ďalší nakrúcajú videá. Nahnevaní obyvatelia nevylučujú ani petičnú akciu.

TRNAVA. Po zverejnení článku o kamiónoch presmerovaných v Trnave cez sídlisko Linčianska sa ozvali prvé hlasy, ktoré žiadajú nápravu. Zatiaľ konajú samostatne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Eva z Golianovej napísala na základe informácií z článku dva listy. Jeden ohľadne hlučnosti adresovala Regionálnemu úradu verejného zdravotníctva (RÚVZ), druhý ohľadne prašnosti obvodnému úradu (OÚ).

SkryťVypnúť reklamu

Z RÚVZ jej odpovedali, že budú merať hluk, OÚ doteraz nereagoval.

„Návrh novej trasy smerovania dopravy pre nákladné autá navrhlo mesto Trnava. Osadzovanie dopravných značení nespadá do našej kompetencie a ani sa k tomu nevyjadrujeme. RÚVZ vykoná na ulici Golianova meranie hluku a výsledky oznámi mestu ako správcovi komunikácie,“ odpísal pani Eve Tomáš Hauko z RÚVZ Trnava.

Hluk už merali

Podľa našich zistení sa meralo minulý utorok a stredu. Pôvodne rátali iba s jedným dňom.

„Druhý deň sme pridali preto, lebo našich terénnych pracovníkov oslovili miestni obyvatelia, ktorí tvrdili, že najväčší hluk býva ešte pred ôsmou,“ vysvetlila Ida Ladániová z RÚVZ Trnava.

V utorok merali od ôsmej, v stredu už od pol siedmej, nevynechali ani poobednú špičku.

SkryťVypnúť reklamu

„Meralo sa na troch miestach, okrem Golianovej aj na Nerudovej,“ dodala v telefonickom rozhovore Ladániová. Výsledky sú už známe, potvrdiť ich však musí Hauko, ktorý je momentálne na dovolenke.

Marián Brodňan z Nerudovej argumentuje zasa tým, že cesta nebola dimenzovaná na takú dopravu. „Je to iba panelka zaliata asfaltom. Bývam tu už tridsať rokov a viem, z čoho tú cestu robili. Dôkazom sú autentické fotografie,“ povedal Brodňan, ktorý nám ich aj mailom poslal.

je.jpg

Nerudova ulica v čase výstavby infraštruktúry na sídlisku Linčianska.

dva.jpg

Pohľad na Golianovu.

Hluk spôsobujú kamióny a prázdne nákladiaky, ktoré hrmocú na nerovnej vozovke. „Hlučné sú najmä autá zo Zberných surovín, ktoré chodia aj v nočných hodinách,“ zdôraznil s tým, že ak sa to nebude riešiť, bude inicovať petíciu.

SkryťVypnúť reklamu

Problém vraj nenastal po osadení príkazovej značky, existuje už niekoľko rokov. „Paradoxne to vzniklo pri oprave Golianovej a Nerudovej približne pred dvoma rokmi. V dôsledku pohybu panelov vyrezávali popraskanú časť cesty a vypĺňali novým asfaltom. Zrejme to neurobili dobre, pretože teraz sú tam väčšie jamy ako predtým,“ vysvetlil Brodňan s tým, že úradom vie poskytnúť aj autentické videozáznamy.

tri.jpg

styr.jpg

pet.jpg

Najviac nákladiakov chodí skoro ráno

Aj on potvrdil, že najviac hluku vraj počuť v noci a v skorých ranných hodinách.

„Napísal som na odbor dopravy, že umožním niekomu z úradu prespať u mňa, aby to počul na vlastné uši,“ dodal Brodňan.

„Najlepšie riešenie je to pre tých, čo tu nebývajú,“ skonštatoval na margo vyjadrení v predchádzajúcom článku, v ktorom radnica obhajuje presmerovanie kamiónovej dopravy cez sídlisko ako najlepšie z možných riešení.

V priebehu niekoľkých týždňov Brodňanovi z mestského referátu dopravy odpísali.

„Zvýšený pohyb nákladnej dopravy na Nerudovej ulici je následok odklonenia nákladnej dopravy po spustení severného obchvatu. Podľa informácií získaných od Zberných surovín (ZB) Žilina, ktoré sú vlastníkmi konkrétnej prevádzky, od nich údajne vyvážajú len dve až štyri nákladné vozidlá za týždeň,“ napísala Jana Gmitterová z odboru dopravy a komunálnych služieb mesta Trnava.

Brodňan jej oponoval s tým, že nákladiaky odtiaľ chodia minimálne osemkrát za deň. „Mám to aj natočené, môžem to kedykoľvek dokázať videozáznamom. Počítať ešte predsa viem. Mrzí ma, že presmerovanie mesto neriešilo s občanmi, ktorých sa to bytostne dotýka. Ako to bolo napríklad v prípade výrubu v miestnej časti Tulipán. Vtedy sa tam iniciovalo stretnutie, na ktoré prišiel aj viceprimátor Bystrík Stanko,“ dodal Brodňan.

Čo sa týka technického stavu vozovky, čiastkové opravy by boli iba dočasným riešením. „Rekonštrukcia, ktorá by zabezpečila funkčnosť tejto cesty minimálne do spustenia južného obchvatu, si vyžiada celoplošné odfrézovanie asfaltobetónu, položenie spevňovacej georohože a následné prekrytie novou obrusnou vrstvou asfaltobetónu. Pretože v tomto kalendárnom roku nemáme na takúto investíciu pripravené finančné krytie, navrhneme ju do rozpočtu na rok2014 averíme, že jej odsúhlasenie v mestskom zastupiteľstve podporia aj vaši poslanci za túto mestskú časť,“ napísala Brodňanovi Gmitterová s tým, že podobné zmeny v doprave robia so súhlasom viacerých inštitúcií.

„Nejde o individuálne rozhodnutia, ale o rozhodnutia, na ktorých sa musia podieľať rovnakou mierou viacero štátnych orgánov. Takých rozhodnutí, s ktorými by boli všetci spokojní, je veľmi málo a výsledok je vždy otázkou kompromisov,“ uzatvorila list Gmitterová.

Južný obchvat sa plánuje stavať v 2016- 2018

Ministerstvo dopravy považuje situáciu s tranzitom v Trnave za výrazne lepšiu ako pred spustením severného obchvatu. Na zhodnotenie súčasného stavu dopravy by bolo však potrebné viac snímačov.

„V súčasnosti je problém s tranzitnou, konkrétnejšie len s kamiónovou dopravou, obmedzený iba na južnú časť mesta medzi ulicami Bratislavská a Nitrianska. Tento problém by mala vyriešiť výstavba južného obchvatu Trnavy, ktorého realizácia je plánovaná v rokoch 2016-2018,“ uzatvoril hovorca rezortu dopravy, výstavby a regionálneho rozvoje SR, Martin Kóňa.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trnava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 22 078
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 476
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 615
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 406
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 7 721
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 248
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 737
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 541
  1. Timotej Opálek: Mumford & Sons - Rushmere
  2. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  3. Eva Záhorská: Katastrofa menom Slintačka a krívačka
  4. Aleksander Prętnicki: Bratislavský Expres - Vlna tieňov
  5. Adrián Néma: Kde zmizla láska?
  6. Dušan Piršel: Vojna je ničota a strata ľudskosti
  7. Ondřej Havelka: Nahé dredaté krásky, ultimátní svoboda a posvátné konopí. Rastafariánství v JAR
  8. Ján Škerko: Sedem minút v nebi. Čo sa to včera stalo
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 918
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 398
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 554
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 747
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 549
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 11 809
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 167
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 793
  1. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  2. Tupou Ceruzou: Businessman
  3. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  4. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  5. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  6. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  7. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  8. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Timotej Opálek: Mumford & Sons - Rushmere
  2. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  3. Eva Záhorská: Katastrofa menom Slintačka a krívačka
  4. Aleksander Prętnicki: Bratislavský Expres - Vlna tieňov
  5. Adrián Néma: Kde zmizla láska?
  6. Dušan Piršel: Vojna je ničota a strata ľudskosti
  7. Ondřej Havelka: Nahé dredaté krásky, ultimátní svoboda a posvátné konopí. Rastafariánství v JAR
  8. Ján Škerko: Sedem minút v nebi. Čo sa to včera stalo
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 918
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 398
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 554
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 747
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 549
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 11 809
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 167
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 793
  1. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  2. Tupou Ceruzou: Businessman
  3. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  4. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  5. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  6. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  7. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  8. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu