PIEŠŤANY. Možnosť tiesňového volania v krízových situáciách pre seniorov a osoby so zdravotným postihnutím pripravuje mesto Piešťany. Klient by sa v prípade stavu ohrozenia, úrazu alebo inej nehody spojil s dispečingom jednoduchým stlačením tlačidla. Dispečing po vyhodnotení situácie vyšle ku klientovi pomoc, prípadne bude kontaktovať príbuzných alebo susedov.
Vážny záujem o novú monitorovaciu a signalizačnú službu v meste má zatiaľ len 21 ľudí, približne polovica z nich chce domáce, druhá polovica mobilné zariadenie. Piešťany sú podľa Emy Žáčkovej z mestského úradu mestom, v ktorom žije veľa seniorov, preto je predpoklad výraznejšieho rozšírenia služby v budúcnosti.
Mestské zastupiteľstvo v Piešťanoch bude na najbližšom rokovaní upravovať rozpočet, aby bolo možné kúpiť 21 zariadení pre tiesňové volania. Radnica by zaplatila samotné prístroje a ich inštaláciu, čo bude stáť menej ako 6000 eur.
Mesačný poplatok by si hradili klienti, jeho výška je stanovená na 8,90 eur. Radnica porovnávala niekoľko ponúk od možných dodávateľov vhodných zariadení, ich ceny sú takmer rovnaké. "Najviac sa nám pozdáva ponuka Asociácie samaritánov SR, ktorá okrem variantu domáceho a mobilného tiesňového volania zabezpečuje aj prevádzku samotného dispečingu. Takže by nám zabezpečili kompletnú službu bez nárokov na naše personálne kapacity,“ povedala Žáčková.
Novú službu by chcela samospráva dostať do praxe v priebehu leta.