Pondelok, 21. august, 2017 | Meniny má Jana
Pridajte si svoje mesto

Na priecestiach zomiera stále priveľa ľudí

Železnice Slovenskej republiky začali bilbordovú kampaň a dnes na simulovanej havárii ukázali aj následky zrážky vlaku a chodca.

Figurína má smolu.(Zdroj: LENKA ŠTEPÁNEKOVÁ)

TRNAVA. Zníženie počtu obetí na železničných priecestiach má priniesť kampaň Železníc Slovenskej republiky, ktoré sa už piatykrát pripojili k Medzinárodnému dňu bezpečnosti na železničných priecestiach. Na Slovensku je rozmiestnených päťdesiat bilbordov, v spolupráci s políciou budú častejšie kontroly na dodržiavanie predpisov na priecestiach a dnes pribudli ukážky následkov simulovanej zrážky vlaku s chodcom. Na železničných priecestiach zomiera ročne priemerne desať ľudí, v tomto roku prišlo o život už päť osôb.

Železnice Slovenskej republiky podľa generálneho riaditeľa Štefana Hlinku za posledných desať rokov znížili počet železničných priecestí o 350 a v tomto trende chcú ďalej pokračovať. Okrem toho každý rok pribúdajú priecestia s vyšším stupňom zabezpečenia, teda svetelnou signalizáciou alebo závorami. V tomto roku prvýkrát z celkového počtu 2 155 počet zabezpečených priecestí prevýšil počet tých, ktoré nie sú vybavené závorami alebo svetelnou signalizáciou.

"Snažíme sa, kde sa to len dá, priecestia rušiť a nahrádzať ich podjazdmi alebo nadjazdmi. K ich rušeniu sme pristúpili hlavne na koridorovej trati Bratislava – Žilina, koridor po Nové Mesto nad Váhom má len jedno priecestie, aj to sa bude v krátkom čase rušiť,“ povedal riaditeľ odboru bezpečnosti Železníc Slovenskej republiky Milan Kubíček. Na štyri železničné priecestia na Slovensku dozerali v apríli kamery, ktoré zaznamenali desiatky porušení zákona o premávke na pozemných komunikáciách.

Drvivú väčšinu všetkých kolízií na železničných priecestiach zapríčinili vodiči motorových vozidiel, chodci alebo cyklisti. Pri zrážke s vlakom obvykle ťahajú za kratší koniec, čo dnes železničiari ukázali aj na simulovaných zrážkach rušňa s figurínou. "Pri klasických vlakoch jazdiacich rýchlosťou 120 kilometrov za hodinu je brzdná dĺžka tisíc metrov, pri stošesťdesiatke je to až 1500 metrov,“ povedal rušňovodič Vladimír Vacula o šanci na zastavenie vlaku pred prekážkou. Železnice Slovenskej republiky už vybavili všetky priecestia jedinečným identifikačným číslom, ktoré v prípade kolízie umožní zložkám integrovaného záchranného systému vyraziť na presne určené miesto.

Ďalšie články z témy Vlaky

Pozrite si tiež články z hlavnej témy Vlaky  na ekonomika.sme.sk
Článok je zaradený aj do ďalších tém Železnice Slovenskej republiky

  1. Po derby v Trnave zostali zničené toalety + FOTO 17 730
  2. Protihluková stena na R1 je hotová, ľudia si ju pochvaľujú 5 695
  3. Policajné manévre: Pozrite si fotogalériu z derby 1 219
  4. August 1968: Trnavské ulice boli plné tankov + FOTO 699
  5. Viete, okolo akých stavieb denne chodíte? Nazrite do vreckového sprievodcu 391
  6. Trnavskej bráne počasie neprialo, napriek tomu pritiahla tisíce ľudí + FOTO 357
  7. Nezvestného Dominika našli pri nákupnom centre 163
  8. Historické hradby Trnava zvýrazní ilumináciou 149
  9. Rušeň sa zrazil s kamiónom, šofér z Turecka nerešpektoval STOP-ku +foto 126
  10. Pomôžte: 11-ročný Dominik je nezvestný 101

Najčítanejšie správy

Trnava

Po derby v Trnave zostali zničené toalety + FOTO

Sobotné derby, ktoré skončilo prehrou domácich, malo predohru ešte mimo štadióna. Fanúšikovia Slovana sa predviedli na toaletách.

Protihluková stena na R1 je hotová, ľudia si ju pochvaľujú

Rýchlostná cesta R1 medzi Trnavou a Sereďou je po skončení výstavby protihlukovej steny už prejazdná bez obmedzení.

Policajné manévre: Pozrite si fotogalériu z derby

Trnavský Spartak dnes na Štadióne Antona Malatinského hostil odvekých rivalov z Bratislavy. Pozrite si atmosféru pred zápasom i počas neho na fotografiách.

August 1968: Trnavské ulice boli plné tankov + FOTO

Mysleli sme si, že nikdy neodídu. Spomínal na inváziu z augusta 1968 Trnavčan Marián Drobný. Jeho rozprávanie sme v MY Trnavských novinách uverejnili v roku 2011, prinášame ho v pôvodnom znení.

Viete, okolo akých stavieb denne chodíte? Nazrite do vreckového sprievodcu

Sprievodcu architektúrou Trnavy 20. storočia s názvom C 20 spoločne vydali občianske združenia Archimera a Publikum.sk. Zaradili do neho aj kontroverzný Dom kultúry na Trojičnom námestí.

Blízke regióny

Marek, ktorého našli dezorientovaného, je mŕtvy. Pomôžte polícii

V pondelok ho našli zraneného pri potoku. Jeho mobil niekto zaniesol na faru o deň skôr.

Mladého muža zachránili pred ochrnutím. Bez röntgena

Dvadsaťročnému pacientovi tlačil na miechu roztrieštený stavec. Už sa postaví, sedieť však nemôže.

Bábätká z trenčianskej pôrodnice

Prinášame vám prehľad novorodeniatok, ktoré sme odfotili v trenčianskej nemocnici počas uplynulého týždňa a ich fotky zverejníme aj v pondelňajšom vydaní MY Trenčianskych novín.

S opravou historického mlyna začnú už na jar + FOTO

V zachovalom 250-ročnom mlyne vznikne informačné centrum. Mesto na rekonštrukciu získalo viac ako 140-tisíc eur.

Dom na strome. Kúpeľné mestečko má novú atrakciu

Domček na strome sa nachádza v blízkosti Kúpeľného parku na turistickej trase smerom na kopec Klepáč.

Všetky správy

Najdlhšia bytovka na svete je vo Viedni a má meno po Marxovi. Je radosť v nej žiť

Nie je špinavá ani nebezpečná, hoci sú v nej sociálne byty. Nezamestnaní v nej bývajú vedľa profesorov.

Bratislava porastie do výšky, budovy zmenia panorámu

V Bratislave rýchlym tempom pribúdajú výškové budovy. Najvyššia z nich, Eurovea 2 by mala vyrásť do roku 2020.

Ako šperk, ktorý vyhrával vojny, prehráva boj s časom

Bol to vynález desaťročia. Nebyť náramkových hodiniek, niektoré strategické bitky by možno dopadli inak. Dnes prehrávajú samotné náramkové hodinky.

Investície sú neúmerné výkonom. Slovan kupuje hráčov, ktorým niečo chýba

Slovan nastúpil s najlepšou zostavou v tejto sezóne. Preukázali sme mu až príliš veľa rešpektu a nervozity, priznal tréner Trnavy.

Mladý Slovák vytvoril nový dizajn pre TANAP, majú oň záujem

Baví ma, keď sa môžem podieľať na niečom, čo spropaguje Slovensko, hovorí dizajnér Milan Pleva.

Kam vyraziť