Nedeľa, 25. október, 2020 | Meniny má AurelKrížovkyKrížovky

Križovatku považuje za problémovú aj správca. Na zmeny nemá peniaze

Na neprehľadnú križovatku Zavarskej ulice so severným obchvatom sa sťažujú viacerí šoféri, mnohí sa jej vyhýbajú. Úseku by pomohol kruhový objazd, na jeho výstavbu však nie sú peniaze.

Severný obchvat a križovatka so Zavarskou.Severný obchvat a križovatka so Zavarskou. (Zdroj: (PB))

TRNAVA. Križovatka trnavskej výpadovky- Zavarskej ulice so severným obchvatom je podľa mnohých vodičov nebezpečná. Za problematickú ju vyhodnotila aj Slovenská správa ciest (SCC).

Policajti ju za takú nepovažujú, od začiatku roka tam vraj došlo iba k jednej dopravnej nehode. „Dopravné značenie je koncipované tak, aby bol cez križovatku umožnený bezpečný prejazd vozidiel,“ uviedla v maile Martina Kredatusová, krajská policajná hovorkyňa.

Prichádzajúce autá zbadátev poslednej chvíli

Viacero vodičov sa sťažuje na neprehľadnosť, najmä keď vychádzate z mesta. Najproblematickejšie je na križovatke odbočiť doľava na obchvat.

Aj smerom doprava to býva zložité, pretože tam neexistuje pripájací pruh. V danom úseku je síce predpísaná rýchlosť70 km/h, no všetci opýtaní nám potvrdili, že málokto ju dodržiava, šoféri kamiónov skoro vôbec. „Najhoršia situácia býva, keď sa mení pracovná zmena v automobilke PSA, zaradiť sa na obchvat býva nemožné,“ tvrdí Marián, ktorý pracuje v neďalekom autoservise, cez križovatku chodí do práce.

Podobné skúsenosti s križovatkou na Zavarskej má aj nemenovaný inštruktor trnavskej autoškoly. So žiakmi sa jej radšej vyhýba. „Je vyslovene nebezpečná. V smere jazdy sa ešte dá ako tak odbočiť, ale smerom doľava je to katastrofa. Navyše povolenú70 km/htam skoro nikto nedodržiava,“ dodáva.

Problémom sú aj cyklisti a chodci

V blízkosti križovatky sa nachádza aj mestská skládka, ktorú prevádzkuje spoločnosť ASA. Jej riaditeľa, Ľudovíta Púčeka, sme sa preto spýtali, ako vnímajú daný úsek jeho zamestnanci. „Križovatka nie je ideálna. Sám som bol očitým svedkom havárie. Odvtedy je tam obmedzená rýchlosť na 70 km/hod., ale neverím, že sa dodržuje,“ tvrdí Púček.

Podľa jeho slov by bolo vhodné križovatku v noci osvetliť. „Vo večerných hodinách je síce áut menej, ale ak idete po obchvate v smere z Bučianskej, odbočka ku skládke je neprehľadná,“ pokračuje. Ďalším problémom sú chodci a cyklisti. „Už rok je zrušený autobus, ktorý chodil až ku skládke. Niektorí zamestnanci, ktorí nemajú, alebo si nemôžu dovoliť auto, veľmi riskujú tým, že chodia peši alebo na bicykli,“ konštatuje.

„Policajti neevidujú od motoristov žiadne podnety v súvislosti s prehľadnosťou križovatky. Bežne v rámci výkonu služby dohliadajú aj na tomto úseku na bezpečnosť a plynulosť v cestnej premávke a taktiež na dodržiavanie rýchlosti,“ píše Kredatusová.

text.jpg

Hoci to tak na fotografii nevyzerá, križovatku viacerí vodiči vyhodnotili ako neprehľadnú. Na okružnú nemá SSC peniaze.

Správca vie, že je problémová

O situácii na danom úseku sme informovali aj SSC. „Križovatka je priesečná, excentricky posunutá, vybavená vyraďovacími a zaraďovacími dopravnými pruhmi. Z dôvodu vysokej dopravnej zaťaženosti je problematický prejazd vozidiel najmä v smeroch Trnava- Zavar,“ hovorí Zuzana Hromcová, hovorkyňa SSC. Podľa jej slov, táto križovatka nebola súčasťou severného obchvatu Trnavy, ale juhovýchodného obchvatu (JVO), ktorý otvorili ešte v 80. rokoch minulého storočia. „Vjazdy a výjazdy vybudované v tomto termíne, boli aktivity cudzích investorov,“ vysvetľuje. Nehradili ich síce zo štátneho rozpočtu, ale so súhlasom SSC.

Problémy zaevidovali až po spustení automobilky PSA. „Z dôvodu zvýšenej dopravnej zaťaženosti boli podávané návrhy na prestavbu na veľkú okružnú križovatku, ale z dôvodu vysokej finančnej náročnosti nebola zaradená do investícií,“ ozrejmuje Hromcová.

V najbližšom období sa teda s rekonštrukciou neprehľadnej križovatky neráta, prednosť dostane výstavba južného obchvatu Trnavy, ktorú by mala SSC rozbehnúť už o tri roky.

ŠOFÉROM SME DALI ZA PRAVDU

Neprehľadnú križovatku sme si vyskúšali na vlastnej koži v rôznych časových intervaloch, viackrát do týždňa. Za najväčší problém sme vyhodnotili odbočenie zo Zavarskej ulice doľava na severný obchvat. Prichádzajúce vozidlá z pravej strany zbadáte až na poslednú chvíľu. Výhľadu bránia kríky, navyše cesta ide pre železničný nadjazd dolu kopcom,70 km/hsi tam veľa vodičov „neustráži“. Zaradiť sa za takýchto podmienok bolo často možné iba za cenu obmedzenia vozidla idúceho po hlavnej. Je to náročné odhadnúť aj pre skúseného vodiča. Zabočiť smerom doprava bolo jednoduchšie iba preto, že máte dobrý výhľad, počas špičky sa čaká aj tam.

(PB)

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  3. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  4. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  5. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  6. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  8. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  9. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  10. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  1. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  2. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  3. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  4. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  6. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  7. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  8. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 18 917
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 14 956
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 210
  4. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 12 350
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 319
  6. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 126
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 900
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 957
  9. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 9 802
  10. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 740
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Polícia naďalej kontroluje dodržiavanie opatrení

Občanov žiada, aby sa nariadenia nesnažili obchádzať a aby nevymýšľali spôsoby, ako sa reštrikciám vyhnúť.

Policajná kontrola ľudí, ktorí mali byť v karanténe.

Na Slovensku pribudlo 2890 nakazených novým koronavírusom

V súvislosti s novým koronavírusom pribudlo 25 úmrtí, celkový počet úmrtí na ochorenie COVID-19 na Slovensku stúpol na 159.

Ilustračné foto.

Európsky týždeň mobility priniesol Trnave dve ocenenia

Udeľovanie ocenení sa uskutočnilo prostredníctvom videokonferencie v pondelok 19. októbra.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Koronavírus na Orave: V sobotu zachytili 1600 pozitívnych prípadov (minúta po minúte)

Na Orave bol o celoplošné testovanie na Covid-19 opäť záujem.

Nemocnica v Nitre má 104 infikovaných zamestnancov

Reprofilizovaných je už 92 lôžok. Na Zobor zatiaľ preložili trinásť ľudí, ktorí potrebujú doliečenie.

Nitrania dnes išli na veľké nákupy aj na cintoríny

Načo budú otvorené obchody, keď môžeme ísť len do potravín a lekární? pýtajú sa ľudia aj Zväz obchodu.

V breznianskej nemocnici zomrel pacient, nepomohla ani liečba remdesivirom

Za dva týždne evidovala nemocnica desať vyliečených pacientov.

Už ste čítali?