Pondelok, 21. august, 2017 | Meniny má Jana
Pridajte si svoje mesto

Križovatku považuje za problémovú aj správca. Na zmeny nemá peniaze

Na neprehľadnú križovatku Zavarskej ulice so severným obchvatom sa sťažujú viacerí šoféri, mnohí sa jej vyhýbajú. Úseku by pomohol kruhový objazd, na jeho výstavbu však nie sú peniaze.

Severný obchvat a križovatka so Zavarskou.(Zdroj: (PB))

TRNAVA. Križovatka trnavskej výpadovky- Zavarskej ulice so severným obchvatom je podľa mnohých vodičov nebezpečná. Za problematickú ju vyhodnotila aj Slovenská správa ciest (SCC).

Policajti ju za takú nepovažujú, od začiatku roka tam vraj došlo iba k jednej dopravnej nehode. „Dopravné značenie je koncipované tak, aby bol cez križovatku umožnený bezpečný prejazd vozidiel,“ uviedla v maile Martina Kredatusová, krajská policajná hovorkyňa.

Prichádzajúce autá zbadátev poslednej chvíli

Viacero vodičov sa sťažuje na neprehľadnosť, najmä keď vychádzate z mesta. Najproblematickejšie je na križovatke odbočiť doľava na obchvat.

Aj smerom doprava to býva zložité, pretože tam neexistuje pripájací pruh. V danom úseku je síce predpísaná rýchlosť70 km/h, no všetci opýtaní nám potvrdili, že málokto ju dodržiava, šoféri kamiónov skoro vôbec. „Najhoršia situácia býva, keď sa mení pracovná zmena v automobilke PSA, zaradiť sa na obchvat býva nemožné,“ tvrdí Marián, ktorý pracuje v neďalekom autoservise, cez križovatku chodí do práce.

Podobné skúsenosti s križovatkou na Zavarskej má aj nemenovaný inštruktor trnavskej autoškoly. So žiakmi sa jej radšej vyhýba. „Je vyslovene nebezpečná. V smere jazdy sa ešte dá ako tak odbočiť, ale smerom doľava je to katastrofa. Navyše povolenú70 km/htam skoro nikto nedodržiava,“ dodáva.

Problémom sú aj cyklisti a chodci

V blízkosti križovatky sa nachádza aj mestská skládka, ktorú prevádzkuje spoločnosť ASA. Jej riaditeľa, Ľudovíta Púčeka, sme sa preto spýtali, ako vnímajú daný úsek jeho zamestnanci. „Križovatka nie je ideálna. Sám som bol očitým svedkom havárie. Odvtedy je tam obmedzená rýchlosť na 70 km/hod., ale neverím, že sa dodržuje,“ tvrdí Púček.

Podľa jeho slov by bolo vhodné križovatku v noci osvetliť. „Vo večerných hodinách je síce áut menej, ale ak idete po obchvate v smere z Bučianskej, odbočka ku skládke je neprehľadná,“ pokračuje. Ďalším problémom sú chodci a cyklisti. „Už rok je zrušený autobus, ktorý chodil až ku skládke. Niektorí zamestnanci, ktorí nemajú, alebo si nemôžu dovoliť auto, veľmi riskujú tým, že chodia peši alebo na bicykli,“ konštatuje.

„Policajti neevidujú od motoristov žiadne podnety v súvislosti s prehľadnosťou križovatky. Bežne v rámci výkonu služby dohliadajú aj na tomto úseku na bezpečnosť a plynulosť v cestnej premávke a taktiež na dodržiavanie rýchlosti,“ píše Kredatusová.

text.jpg

Hoci to tak na fotografii nevyzerá, križovatku viacerí vodiči vyhodnotili ako neprehľadnú. Na okružnú nemá SSC peniaze.

Správca vie, že je problémová

O situácii na danom úseku sme informovali aj SSC. „Križovatka je priesečná, excentricky posunutá, vybavená vyraďovacími a zaraďovacími dopravnými pruhmi. Z dôvodu vysokej dopravnej zaťaženosti je problematický prejazd vozidiel najmä v smeroch Trnava- Zavar,“ hovorí Zuzana Hromcová, hovorkyňa SSC. Podľa jej slov, táto križovatka nebola súčasťou severného obchvatu Trnavy, ale juhovýchodného obchvatu (JVO), ktorý otvorili ešte v 80. rokoch minulého storočia. „Vjazdy a výjazdy vybudované v tomto termíne, boli aktivity cudzích investorov,“ vysvetľuje. Nehradili ich síce zo štátneho rozpočtu, ale so súhlasom SSC.

Problémy zaevidovali až po spustení automobilky PSA. „Z dôvodu zvýšenej dopravnej zaťaženosti boli podávané návrhy na prestavbu na veľkú okružnú križovatku, ale z dôvodu vysokej finančnej náročnosti nebola zaradená do investícií,“ ozrejmuje Hromcová.

V najbližšom období sa teda s rekonštrukciou neprehľadnej križovatky neráta, prednosť dostane výstavba južného obchvatu Trnavy, ktorú by mala SSC rozbehnúť už o tri roky.

ŠOFÉROM SME DALI ZA PRAVDU

Neprehľadnú križovatku sme si vyskúšali na vlastnej koži v rôznych časových intervaloch, viackrát do týždňa. Za najväčší problém sme vyhodnotili odbočenie zo Zavarskej ulice doľava na severný obchvat. Prichádzajúce vozidlá z pravej strany zbadáte až na poslednú chvíľu. Výhľadu bránia kríky, navyše cesta ide pre železničný nadjazd dolu kopcom,70 km/hsi tam veľa vodičov „neustráži“. Zaradiť sa za takýchto podmienok bolo často možné iba za cenu obmedzenia vozidla idúceho po hlavnej. Je to náročné odhadnúť aj pre skúseného vodiča. Zabočiť smerom doprava bolo jednoduchšie iba preto, že máte dobrý výhľad, počas špičky sa čaká aj tam.

(PB)


  1. Po derby v Trnave zostali zničené toalety + FOTO 17 730
  2. Protihluková stena na R1 je hotová, ľudia si ju pochvaľujú 5 695
  3. Policajné manévre: Pozrite si fotogalériu z derby 1 219
  4. August 1968: Trnavské ulice boli plné tankov + FOTO 699
  5. Viete, okolo akých stavieb denne chodíte? Nazrite do vreckového sprievodcu 391
  6. Trnavskej bráne počasie neprialo, napriek tomu pritiahla tisíce ľudí + FOTO 357
  7. Nezvestného Dominika našli pri nákupnom centre 163
  8. Historické hradby Trnava zvýrazní ilumináciou 149
  9. Rušeň sa zrazil s kamiónom, šofér z Turecka nerešpektoval STOP-ku +foto 126
  10. Pomôžte: 11-ročný Dominik je nezvestný 101

Najčítanejšie správy

Trnava

Po derby v Trnave zostali zničené toalety + FOTO

Sobotné derby, ktoré skončilo prehrou domácich, malo predohru ešte mimo štadióna. Fanúšikovia Slovana sa predviedli na toaletách.

Protihluková stena na R1 je hotová, ľudia si ju pochvaľujú

Rýchlostná cesta R1 medzi Trnavou a Sereďou je po skončení výstavby protihlukovej steny už prejazdná bez obmedzení.

Policajné manévre: Pozrite si fotogalériu z derby

Trnavský Spartak dnes na Štadióne Antona Malatinského hostil odvekých rivalov z Bratislavy. Pozrite si atmosféru pred zápasom i počas neho na fotografiách.

August 1968: Trnavské ulice boli plné tankov + FOTO

Mysleli sme si, že nikdy neodídu. Spomínal na inváziu z augusta 1968 Trnavčan Marián Drobný. Jeho rozprávanie sme v MY Trnavských novinách uverejnili v roku 2011, prinášame ho v pôvodnom znení.

Viete, okolo akých stavieb denne chodíte? Nazrite do vreckového sprievodcu

Sprievodcu architektúrou Trnavy 20. storočia s názvom C 20 spoločne vydali občianske združenia Archimera a Publikum.sk. Zaradili do neho aj kontroverzný Dom kultúry na Trojičnom námestí.

Blízke regióny

Marek, ktorého našli dezorientovaného, je mŕtvy. Pomôžte polícii

V pondelok ho našli zraneného pri potoku. Jeho mobil niekto zaniesol na faru o deň skôr.

Mladého muža zachránili pred ochrnutím. Bez röntgena

Dvadsaťročnému pacientovi tlačil na miechu roztrieštený stavec. Už sa postaví, sedieť však nemôže.

Bábätká z trenčianskej pôrodnice

Prinášame vám prehľad novorodeniatok, ktoré sme odfotili v trenčianskej nemocnici počas uplynulého týždňa a ich fotky zverejníme aj v pondelňajšom vydaní MY Trenčianskych novín.

S opravou historického mlyna začnú už na jar + FOTO

V zachovalom 250-ročnom mlyne vznikne informačné centrum. Mesto na rekonštrukciu získalo viac ako 140-tisíc eur.

Dom na strome. Kúpeľné mestečko má novú atrakciu

Domček na strome sa nachádza v blízkosti Kúpeľného parku na turistickej trase smerom na kopec Klepáč.

Všetky správy

Najdlhšia bytovka na svete je vo Viedni a má meno po Marxovi. Je radosť v nej žiť

Nie je špinavá ani nebezpečná, hoci sú v nej sociálne byty. Nezamestnaní v nej bývajú vedľa profesorov.

Bratislava porastie do výšky, budovy zmenia panorámu

V Bratislave rýchlym tempom pribúdajú výškové budovy. Najvyššia z nich, Eurovea 2 by mala vyrásť do roku 2020.

Ako šperk, ktorý vyhrával vojny, prehráva boj s časom

Bol to vynález desaťročia. Nebyť náramkových hodiniek, niektoré strategické bitky by možno dopadli inak. Dnes prehrávajú samotné náramkové hodinky.

Investície sú neúmerné výkonom. Slovan kupuje hráčov, ktorým niečo chýba

Slovan nastúpil s najlepšou zostavou v tejto sezóne. Preukázali sme mu až príliš veľa rešpektu a nervozity, priznal tréner Trnavy.

Mladý Slovák vytvoril nový dizajn pre TANAP, majú oň záujem

Baví ma, keď sa môžem podieľať na niečom, čo spropaguje Slovensko, hovorí dizajnér Milan Pleva.

Kam vyraziť