Utorok, 17. júl, 2018 | Meniny má Bohuslav

Južný obchvat Trnavy nezačnú stavať skôr ako o tri roky

Predpokladaný začiatok výstavby južného obchvatu Trnavy predbežne stanovili na rok 2016.

Investorom výstavby je Slovenská správa ciest.(Zdroj: (LEN))

V marci prebehlo rokovanie na úrovni primátora a Slovenskej správy ciest. Pôvodný projekt musí mesto ešte upraviť. Predpokladaný začiatok výstavby južného obchvatu Trnavy predbežne stanovili na rok 2016.

TRNAVA. Projekt južného obchvatu Trnavy vyzerá čoraz reálnejšie. Presný dátum začiatku výstavby síce ešte nie je známy, no všetko nasvedčuje tomu, že stavať sa začne asi o tri roky.

Na marcových rokovaniach v Bratislave, na ktorých sa stretli primátor Trnavy Vladimír Butko so zástupcami Slovenskej správy ciest (SSC), sa spresnili úlohy jednotlivých partnerov projektu.

Článok pokračuje pod video reklamou

„Výsledkom rokovaní je dohoda, že mesto Trnava zabezpečí dopravno-inžinierske podklady, hlukovú a emisnú štúdiu a Slovenská správa ciest zabezpečí Zámer a Správu o hodnotení,“ informoval na úvod Milan Horák, vedúci odboru územného rozvoja a koncepcií na mestskom úrade v Trnave.

Investorom stavby je SSC. „Predpokladaný začiatok prác je naplánovaný na rok 2016,“ tvrdí Zuzana Hromcová, hovorkyňa SSC. Južný obchvat by chceli stihnúť postaviť za dva roky.

Problematické bude prepojenie s Modrankou

„V prípade južného obchvatu, na rozdiel od severného, sa jedná o jednoduchšie technické riešenie vzhľadom na profil terénu. V rámci budovania je treba rekonštrukciou upraviť priesečnú križovatku Bratislavská - Strojárenská na okružnú, preklenúť štátnu cestu III. triedy do Zelenča mostným objektom a takisto prekonať potok Trnávka,“ vysvetlil Horák. Problém vidia v prepojení Bulharskej ulice s miestnou časťou Modranka.

Proti vybudovaniu tohto úseku sa pred rokmi postavili obyvatelia Jabloňovej a Lúčnej ulice v Modranke. Boli proti navrhovanej podobe nového napojenia Modranky, ktoré pravdepodobne zvýši počet áut v ich štvrti. Nová spojka mala viesť cez Lúčnu ulicu, pokračovať cez pole a napojiť sa na Bulharskú v Trnave.

Radnica prevzala ešte 5. februára 2009 petíciu obyvateľov ulíc Jabloňová a Lúčna proti tomuto napojeniu. Hovorca mesta pred vyše štyrmi rokmi nášmu týždenníku potvrdil, že o trase spojovacej cesty vedeli včas.

„Už v minulosti, keď v tejto lokalite vznikali nové rodinné domy, stavebné povolenia sa udeľovali s podmienkou, že po súčasnej Jabloňovej ulici povedie spojovacia cesta,“ skonštatoval ešte vo februári 2009 Pavol Tomašovič, hovorca mesta Trnava.

Trasa južného obchvatu a priestorové usporiadanie navrhovaných stavieb je podľa jeho slov v súlade s platným Územným plánom mesta Trnava a jeho zmenami a doplnkami, aktualizovaným v septembri 2004.

ds.jpg

Projekt musia ešte upraviť

Pôvodne bol obchvat riešený ako 2- prúdový, na základe výsledkov štátnej expertízy musí mesto projekt prerobiť. Vzhľadom na výhľad 20 rokov musí byť dimenzovaný ako 4- prúdový.

„Finančne mesto doteraz zabezpečilo projektovú dokumentáciu pre územné rozhodnutie, kde musíme zapracovať 4-prúdovú variantu. Zároveň vysporiadalo pozemky potrebné pre rekonštrukciu križovatky Bratislavská - Strojárenská okrem jedného, ktorý vzhľadom na platnú legislatívu sa v súčasnosti ešte stále rieši,“ spresnil Horák.

Radnica už rokovala so zástupcami dvoch najvýznamnejších podnikateľských subjektov v tejto časti- spoločnosti Sachs a Johns Manville, ohľadne spolupráce pri prestavbe križovatky na okružnú. Bude slúžiť ako napájací úsek z Južného obchvatu na jestvujúcu dopravnú sieť mesta. Predpokladaný rozpočet na križovatku je približne 960 tisíc eur.

Už od roku 2007 mesto vyvíja maximálnu iniciatívu pre dobudovanie uceleného obchvatu mesta. „Severný obchvat jednoznačne potvrdil svoje opodstatnenie, predovšetkým čo sa týka odklonu tranzitnej dopravy,“ povedal Horák.

Južný obchvat Trnavy sa skloňoval aj na slávnostnom otvorení severného obchvatu v júni 2012. Vtedy sa minister dopravy Ján Počiatek, trnavský župan Tibor Mikuš i primátor Butko vo svojich príhovoroch vyjadrili o jeho potrebe. Minister dokonca uviedol, že s ním jeho rezort výhľadovo počíta, znamenal by totiž odľahčenie dopravy aj v smere na Modru a Pezinok.

To, koľko bude obchvat stáť, ešte nie je známe. Podľa Hromcovej peniaze na jeho výstavbu budú pravdepodobne čerpať z Operačného programu doprava.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Zmrzlina z McDonald’s má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Pre
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. Zmrzlina z McDonald’s má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Pre
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  9. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  10. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 14 849
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 621
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 432
  4. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 8 061
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 981
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 593
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 775
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 195
  9. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 3 026
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 2 707

Hlavné správy z MY Trnava

Čaro dedinských štadiónov: Štadión na ktorom hral Slovan Bratislava či ihrisko bez tribúny

V novej rubrike vám postupne predstavíme všetky dedinské štadióny na Záhorí a v Trnave.

Firmy hľadajú ľudí ťažko, problémom bývajú spoje aj práca na viacero zmien

V celom regióne Trnavy a Záhoria počet nezamestnaných v priebehu minulého roka klesal. Pre firmy je problém obsadiť najmä miesta vo viac-zmennej prevádzke či pozície, kde je náročná práca za nízku mzdu.

Medzi storočných Trnavčanov patrí aj Mária Kuželová

V Trnave žije podľa evidencie obyvateľov aktuálne päť ľudí, ktorí majú sto a viac rokov. Medzi storočných sa dnes zaradila aj Mária Kuželová.

Kraj chce oceniť osobnosti, čaká na návrhy verejnosti

Trnavský samosprávny kraj (TTSK) chce aj v tomto roku oceniť významných rodákov a preto sa opäť obracia na verejnosť s ponukou spolupráce pri predkladaní návrhov na ocenenie.

Motorkár sa čelne zrazil s dodávkou (+ FOTO)

V ranných hodinách bol horský priechod Havran neprejazdný. Spôsobila to nehoda motorkára.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Investor musí zbúrať celý Orbis, skelet nie je bezpečný

Statik neodporučil stáť pod stropom ani minútu. Má obavy, že spadne.

Motorkár narazil na obrubník, zraneniam podľahol

Motorkár utrpel veľmi ťažký úraz hlavy, bol v bezvedomí. Po prevoze do nemocnice zraneniam podľahol.

Návrat do Fortuna ligy nevyšiel. Slovenský talent nevie, čo bude

Denis Baumgartner naplno trénuje so Samdoriou na sústredení.

Pohyby v FC Nitra

Prvý zápas s Trenčínom je odložený na neurčito. Na pozíciách v klube došlo k zmenám.

Vybrali SME

Už ste čítali?