Južný obchvat Trnavy nezačnú stavať skôr ako o tri roky

Predpokladaný začiatok výstavby južného obchvatu Trnavy predbežne stanovili na rok 2016.

Investorom výstavby je Slovenská správa ciest.Investorom výstavby je Slovenská správa ciest. (Zdroj: (LEN))

V marci prebehlo rokovanie na úrovni primátora a Slovenskej správy ciest. Pôvodný projekt musí mesto ešte upraviť. Predpokladaný začiatok výstavby južného obchvatu Trnavy predbežne stanovili na rok 2016.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

TRNAVA. Projekt južného obchvatu Trnavy vyzerá čoraz reálnejšie. Presný dátum začiatku výstavby síce ešte nie je známy, no všetko nasvedčuje tomu, že stavať sa začne asi o tri roky.

Na marcových rokovaniach v Bratislave, na ktorých sa stretli primátor Trnavy Vladimír Butko so zástupcami Slovenskej správy ciest (SSC), sa spresnili úlohy jednotlivých partnerov projektu.

SkryťVypnúť reklamu

„Výsledkom rokovaní je dohoda, že mesto Trnava zabezpečí dopravno-inžinierske podklady, hlukovú a emisnú štúdiu a Slovenská správa ciest zabezpečí Zámer a Správu o hodnotení,“ informoval na úvod Milan Horák, vedúci odboru územného rozvoja a koncepcií na mestskom úrade v Trnave.

Investorom stavby je SSC. „Predpokladaný začiatok prác je naplánovaný na rok 2016,“ tvrdí Zuzana Hromcová, hovorkyňa SSC. Južný obchvat by chceli stihnúť postaviť za dva roky.

Problematické bude prepojenie s Modrankou

„V prípade južného obchvatu, na rozdiel od severného, sa jedná o jednoduchšie technické riešenie vzhľadom na profil terénu. V rámci budovania je treba rekonštrukciou upraviť priesečnú križovatku Bratislavská - Strojárenská na okružnú, preklenúť štátnu cestu III. triedy do Zelenča mostným objektom a takisto prekonať potok Trnávka,“ vysvetlil Horák. Problém vidia v prepojení Bulharskej ulice s miestnou časťou Modranka.

SkryťVypnúť reklamu

Proti vybudovaniu tohto úseku sa pred rokmi postavili obyvatelia Jabloňovej a Lúčnej ulice v Modranke. Boli proti navrhovanej podobe nového napojenia Modranky, ktoré pravdepodobne zvýši počet áut v ich štvrti. Nová spojka mala viesť cez Lúčnu ulicu, pokračovať cez pole a napojiť sa na Bulharskú v Trnave.

Radnica prevzala ešte 5. februára 2009 petíciu obyvateľov ulíc Jabloňová a Lúčna proti tomuto napojeniu. Hovorca mesta pred vyše štyrmi rokmi nášmu týždenníku potvrdil, že o trase spojovacej cesty vedeli včas.

„Už v minulosti, keď v tejto lokalite vznikali nové rodinné domy, stavebné povolenia sa udeľovali s podmienkou, že po súčasnej Jabloňovej ulici povedie spojovacia cesta,“ skonštatoval ešte vo februári 2009 Pavol Tomašovič, hovorca mesta Trnava.

SkryťVypnúť reklamu

Trasa južného obchvatu a priestorové usporiadanie navrhovaných stavieb je podľa jeho slov v súlade s platným Územným plánom mesta Trnava a jeho zmenami a doplnkami, aktualizovaným v septembri 2004.

ds.jpg

Projekt musia ešte upraviť

Pôvodne bol obchvat riešený ako 2- prúdový, na základe výsledkov štátnej expertízy musí mesto projekt prerobiť. Vzhľadom na výhľad 20 rokov musí byť dimenzovaný ako 4- prúdový.

„Finančne mesto doteraz zabezpečilo projektovú dokumentáciu pre územné rozhodnutie, kde musíme zapracovať 4-prúdovú variantu. Zároveň vysporiadalo pozemky potrebné pre rekonštrukciu križovatky Bratislavská - Strojárenská okrem jedného, ktorý vzhľadom na platnú legislatívu sa v súčasnosti ešte stále rieši,“ spresnil Horák.

Radnica už rokovala so zástupcami dvoch najvýznamnejších podnikateľských subjektov v tejto časti- spoločnosti Sachs a Johns Manville, ohľadne spolupráce pri prestavbe križovatky na okružnú. Bude slúžiť ako napájací úsek z Južného obchvatu na jestvujúcu dopravnú sieť mesta. Predpokladaný rozpočet na križovatku je približne 960 tisíc eur.

Už od roku 2007 mesto vyvíja maximálnu iniciatívu pre dobudovanie uceleného obchvatu mesta. „Severný obchvat jednoznačne potvrdil svoje opodstatnenie, predovšetkým čo sa týka odklonu tranzitnej dopravy,“ povedal Horák.

Južný obchvat Trnavy sa skloňoval aj na slávnostnom otvorení severného obchvatu v júni 2012. Vtedy sa minister dopravy Ján Počiatek, trnavský župan Tibor Mikuš i primátor Butko vo svojich príhovoroch vyjadrili o jeho potrebe. Minister dokonca uviedol, že s ním jeho rezort výhľadovo počíta, znamenal by totiž odľahčenie dopravy aj v smere na Modru a Pezinok.

To, koľko bude obchvat stáť, ešte nie je známe. Podľa Hromcovej peniaze na jeho výstavbu budú pravdepodobne čerpať z Operačného programu doprava.

Najčítanejšie na My Trnava

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 143
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 547
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 14 918
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 991
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 594
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 487
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 996
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 386
  1. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  2. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  3. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  4. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 718
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 667
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 470
  4. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 391
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 372
  6. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 341
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 298
  8. Juraj Kumičák: Kolaborant 6 936
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Tematín sa nachádza v Považskom Inovci.

Veľa informácií o hrade čaká na objavenie.


Vpravo Anton Ulbricht, konateľ spoločnosti Tanawa, ktorá vyrába tatranskú minerálku.

V ďalšej časti seriálu Príbeh značky sme hovorili s konateľom spoločnosti Tanawa.


Inšpirujte sa a nechajte sa unášať do sveta gastronomických pochúťok s našou druhou časťou najlepších tipov na jedlo a nápoje v našom meste.


Z miesta nehody.

Polícia v priebehu jedného dňa zaznamenala až päť nehôd.


  1. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  2. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  3. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  4. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 718
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 667
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 470
  4. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 391
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 372
  6. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 341
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 298
  8. Juraj Kumičák: Kolaborant 6 936
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu