Počet áut v Trnave neklesol, kamióny nahradila osobná doprava

Nové merania snímačov dopravy potvrdili, že počet vozidiel na tranzitných trnavských uliciach po spustení severného obchvatu neklesol. Podľa štúdie kamióny nahradila „nová“ osobná doprava.

Dohnányho ulica v Trnave.Dohnányho ulica v Trnave. (Zdroj: (LEN))

TRNAVA. Po spustení severného obchvatu koncom minulého júna sa tranzitné ulice Trnavy začali pomaly vyprázdňovať.

Po troch mesiacoch fungovania sme informovali aj o tom, že zmeny v doprave pocítili viacerí Trnavčania.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na našej web stránke trnava.sme.sk v ankete, či severný obchvat mestu pomohol, reagovalo viac ako 1400 respondentov. Necelých 80 percent sa vyjadrilo kladne, 10 percent záporne a zvyšní čakali od obchvatu viac.

Ulice sa začínajú znova zapĺňať

Najnovšie merania snímačov dopravy, ktoré sú umiestnené na dôležitých cestných ťahoch, jasne preukázali, že počet áut sa znova zvyšuje a dopravná situácia začína pripomínať tú spred spustením obchvatu.

SkryťVypnúť reklamu

Záver štúdie hovorí jednoznačne. „Výrazné odľahčenie na hlavných tepnách sa nekonalo. Voľný priestor na vnútromestských komunikáciách vyplnila nová osobná doprava,“ píše sa v štúdii, ktorej podstatnú časť tvoria grafy.

Premávku snímali od šiestej ráno do desiatej večer počas pracovného týždňa. Údaje zbierali od 1. januára 2012 do 20 júna 2012, respektíve pred spustením obchvatu a od 1.9. 2012 do 31.12.2012, teda po jeho spustení.

obchvatz.jpg

tex.jpg

Dohnányho ulica.

Snímače vyhodnotili ako najvyťaženejšiu Dohnányho ulicu. Zatiaľ čo pred otvorením severného obchvatu ju využívalo približne 21 tisíc motoristov počas dňa, po pol roku jeho fungovania sa ich počet zvýšil takmer o dve tisíc.

Druhým najfrekventovanejším úsekom je Rybníková. Pred spustením obchvatu tadiaľ chodilo približne 20 tisíc vozidiel, po pol roku prevádzky obchvatu sa ich počet pomaly šplhá k 19 tisícom.

SkryťVypnúť reklamu

Dennú premávku nad 15 tisíc áut zaevidovali ešte na Tamaškovičovej a Hospodárskej. Aktuálne merania dokazujú, že počet vozidiel na oboch uliciach opäť stúpa.

Ochvat odbremenil mesto od kamiónov

Priaznivejšie čísla prinášajú merania intenzity dopravy na obchvate.

„Je potvrdený dlhodobý trend zvyšovania objemu nákladnej, ale aj osobnej dopravy. U nákladnej dopravy bol nárast počas letných prázdnin väčší ako sezónny vplyv. Naopak, u osobnej dopravy bol sezónny vplyv (počas prázdnin) na obchvate silnejší ako nárast dopravy po jeho otvorení,“ hovorí štúdia.

Zaujímavé sú aj grafy znázorňujúce podiel nákladnej dopravy na jednotlivých mestských komunikáciách. Najväčší pokles tranzitnej dopravy zaregistrovali na Piešťanskej ulici. Zatiaľ čo pred spustením obchvatu tvorila 28 percent premávky, čo znamená, že takmer každé štvrté auto bolo nákladiak, po jeho spustení to je o 10 percent menej.

SkryťVypnúť reklamu

Pokles zaznamenali aj na ďalších uliciach. Na Bučianskej (z 21% na 14%), na Rybníkovej (z 22% na 17%), na Trstínskej (z 28% na 21%) a na Hospodárskej (z 25% na 24%). Na Dohnányho a Tamaškovičovej sa podiel nákladnej dopravy pred a po spustení obchvatu nezmenil. Mierny nárast namerali na Nitrianskej.

O ulice sa teraz stará mesto

Hospodárska, Bučianska, Rybníkova, Dohnányho, Piešťanská a mnohé ďalšie ulice v Trnave zmenili po otvorení severného obchvatu svojho správcu. Namiesto Slovenskej správy ciest sa o ne teraz stará mesto z vlastného rozpočtu.

„To, že mesto prevzalo isté komunikácie od štátu, súvisí s technickou normou, ktorá stanovuje zaraďovanie novovybudovaných úsekov do jestvujúcej siete komunikácii,“ hovorí Marián Novák z referátu dopravy na Mestskom úrade v Trnave.

Obchvat bol budovaný ako cesta I. triedy. Všetky cesty I. triedy v meste sa preto musia prekvalifikovať na cesty II. a III. triedy. „Tie, čo zostanú, sa zaradia do siete miestnych komunikácií. Samozrejme, na základe súhlasu mesta,“ vysvetľuje Novák.

Na radnici sú z výsledkov snímačov dopravy trocha skeptickí. Vzhľadom na narastajúcu dopravu si dané úseky vyžiadajú viac nákladov na prevádzku než predpokladali. „Rozhodne treba priznať, že peniaze z pokladnice budú vytiahnuté,“ uzatvára Novák.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trnava

Komerčné články

  1. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  2. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  4. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  5. Plátené tašky a opakované použitie
  6. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor
  7. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  8. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  1. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  3. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Podpora projektov, ktoré učia ľudí postaviť sa za seba
  6. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  1. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 8 176
  2. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 4 922
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 4 438
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 150
  5. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 724
  6. Plátené tašky a opakované použitie 2 656
  7. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna 2 319
  8. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 2 123
  1. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  2. Samuel Ivančák: Iron Maiden oslavujú 50 rokov. Bratislavským koncertom dokázali, že ich odkaz tu s nami bude aj o ďalšie polstoročie
  3. Vladimír Bojničan: Miklošov omyl: Nie progresivizmus, ale konzervatívny klerikalizmus priviedol svet do postfaktického chaosu
  4. Timotej Opálek: Peter Doherty - Felt Better Alive
  5. Patrik Benčík: Denník advokáta: 22 rokov v advokácii & 1 z 5800 advokátov
  6. Irena Šimuneková: Vyšehrad
  7. Branko Štefanatný: Dôverujte, ale preverujte
  8. Matúš Grznár: Prosperujúci domov kdekoľvek na Slovensku – píše sa rok 2053
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 33 524
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 23 400
  3. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 13 603
  4. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 590
  5. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 10 773
  6. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 639
  7. Věra Tepličková: Šok v Levoči 5 788
  8. Rastislav Puchala: Ficov budapeštiansky pride 4 653
  1. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  2. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  3. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  4. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  5. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  6. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  7. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  8. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Kaštieľ vo Voderadoch

V ponuke sú aj komentované prehliadky so sprievodcom.


SITA

Viac ako 20 výtvarných a umeleckých workshopov a oveľa viac čaká návštevníkov festivalu MAKUKI VEN.


Zľava Leo Sauer a Julian Ryerson počas prípravného stretnutia pred ME 2024 Nórsko - Slovensko.

Slováci majú silný výber.


Nešťastná udalosť sa stala priamo v Dunajskej Strede.


  1. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  2. Samuel Ivančák: Iron Maiden oslavujú 50 rokov. Bratislavským koncertom dokázali, že ich odkaz tu s nami bude aj o ďalšie polstoročie
  3. Vladimír Bojničan: Miklošov omyl: Nie progresivizmus, ale konzervatívny klerikalizmus priviedol svet do postfaktického chaosu
  4. Timotej Opálek: Peter Doherty - Felt Better Alive
  5. Patrik Benčík: Denník advokáta: 22 rokov v advokácii & 1 z 5800 advokátov
  6. Irena Šimuneková: Vyšehrad
  7. Branko Štefanatný: Dôverujte, ale preverujte
  8. Matúš Grznár: Prosperujúci domov kdekoľvek na Slovensku – píše sa rok 2053
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 33 524
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 23 400
  3. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 13 603
  4. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 590
  5. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 10 773
  6. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 639
  7. Věra Tepličková: Šok v Levoči 5 788
  8. Rastislav Puchala: Ficov budapeštiansky pride 4 653
  1. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  2. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  3. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  4. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  5. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  6. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  7. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  8. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu