Pondelok, 21. august, 2017 | Meniny má Jana
Pridajte si svoje mesto
NAJFREKVENTOVANEJŠIA ULICA TRNAVY JE DOHNÁNYHO

Počet áut v Trnave neklesol, kamióny nahradila osobná doprava

Nové merania snímačov dopravy potvrdili, že počet vozidiel na tranzitných trnavských uliciach po spustení severného obchvatu neklesol. Podľa štúdie kamióny nahradila „nová“ osobná doprava.

Dohnányho ulica v Trnave.(Zdroj: (LEN))

TRNAVA. Po spustení severného obchvatu koncom minulého júna sa tranzitné ulice Trnavy začali pomaly vyprázdňovať.

Po troch mesiacoch fungovania sme informovali aj o tom, že zmeny v doprave pocítili viacerí Trnavčania.

Na našej web stránke trnava.sme.sk v ankete, či severný obchvat mestu pomohol, reagovalo viac ako 1400 respondentov. Necelých 80 percent sa vyjadrilo kladne, 10 percent záporne a zvyšní čakali od obchvatu viac.

Ulice sa začínajú znova zapĺňať

Najnovšie merania snímačov dopravy, ktoré sú umiestnené na dôležitých cestných ťahoch, jasne preukázali, že počet áut sa znova zvyšuje a dopravná situácia začína pripomínať tú spred spustením obchvatu.

Záver štúdie hovorí jednoznačne. „Výrazné odľahčenie na hlavných tepnách sa nekonalo. Voľný priestor na vnútromestských komunikáciách vyplnila nová osobná doprava,“ píše sa v štúdii, ktorej podstatnú časť tvoria grafy.

Premávku snímali od šiestej ráno do desiatej večer počas pracovného týždňa. Údaje zbierali od 1. januára 2012 do 20 júna 2012, respektíve pred spustením obchvatu a od 1.9. 2012 do 31.12.2012, teda po jeho spustení.

obchvatz.jpg

tex.jpg

Dohnányho ulica.

Snímače vyhodnotili ako najvyťaženejšiu Dohnányho ulicu. Zatiaľ čo pred otvorením severného obchvatu ju využívalo približne 21 tisíc motoristov počas dňa, po pol roku jeho fungovania sa ich počet zvýšil takmer o dve tisíc.

Druhým najfrekventovanejším úsekom je Rybníková. Pred spustením obchvatu tadiaľ chodilo približne 20 tisíc vozidiel, po pol roku prevádzky obchvatu sa ich počet pomaly šplhá k 19 tisícom.

Dennú premávku nad 15 tisíc áut zaevidovali ešte na Tamaškovičovej a Hospodárskej. Aktuálne merania dokazujú, že počet vozidiel na oboch uliciach opäť stúpa.

Ochvat odbremenil mesto od kamiónov

Priaznivejšie čísla prinášajú merania intenzity dopravy na obchvate.

„Je potvrdený dlhodobý trend zvyšovania objemu nákladnej, ale aj osobnej dopravy. U nákladnej dopravy bol nárast počas letných prázdnin väčší ako sezónny vplyv. Naopak, u osobnej dopravy bol sezónny vplyv (počas prázdnin) na obchvate silnejší ako nárast dopravy po jeho otvorení,“ hovorí štúdia.

Zaujímavé sú aj grafy znázorňujúce podiel nákladnej dopravy na jednotlivých mestských komunikáciách. Najväčší pokles tranzitnej dopravy zaregistrovali na Piešťanskej ulici. Zatiaľ čo pred spustením obchvatu tvorila 28 percent premávky, čo znamená, že takmer každé štvrté auto bolo nákladiak, po jeho spustení to je o 10 percent menej.

Pokles zaznamenali aj na ďalších uliciach. Na Bučianskej (z 21% na 14%), na Rybníkovej (z 22% na 17%), na Trstínskej (z 28% na 21%) a na Hospodárskej (z 25% na 24%). Na Dohnányho a Tamaškovičovej sa podiel nákladnej dopravy pred a po spustení obchvatu nezmenil. Mierny nárast namerali na Nitrianskej.

O ulice sa teraz stará mesto

Hospodárska, Bučianska, Rybníkova, Dohnányho, Piešťanská a mnohé ďalšie ulice v Trnave zmenili po otvorení severného obchvatu svojho správcu. Namiesto Slovenskej správy ciest sa o ne teraz stará mesto z vlastného rozpočtu.

„To, že mesto prevzalo isté komunikácie od štátu, súvisí s technickou normou, ktorá stanovuje zaraďovanie novovybudovaných úsekov do jestvujúcej siete komunikácii,“ hovorí Marián Novák z referátu dopravy na Mestskom úrade v Trnave.

Obchvat bol budovaný ako cesta I. triedy. Všetky cesty I. triedy v meste sa preto musia prekvalifikovať na cesty II. a III. triedy. „Tie, čo zostanú, sa zaradia do siete miestnych komunikácií. Samozrejme, na základe súhlasu mesta,“ vysvetľuje Novák.

Na radnici sú z výsledkov snímačov dopravy trocha skeptickí. Vzhľadom na narastajúcu dopravu si dané úseky vyžiadajú viac nákladov na prevádzku než predpokladali. „Rozhodne treba priznať, že peniaze z pokladnice budú vytiahnuté,“ uzatvára Novák.


  1. Po derby v Trnave zostali zničené toalety + FOTO 18 256
  2. Protihluková stena na R1 je hotová, ľudia si ju pochvaľujú 5 690
  3. Policajné manévre: Pozrite si fotogalériu z derby 1 248
  4. August 1968: Trnavské ulice boli plné tankov + FOTO 685
  5. Viete, okolo akých stavieb denne chodíte? Nazrite do vreckového sprievodcu 388
  6. Trnavskej bráne počasie neprialo, napriek tomu pritiahla tisíce ľudí + FOTO 356
  7. Nezvestného Dominika našli pri nákupnom centre 162
  8. Historické hradby Trnava zvýrazní ilumináciou 152
  9. Rušeň sa zrazil s kamiónom, šofér z Turecka nerešpektoval STOP-ku +foto 132
  10. Pomôžte: 11-ročný Dominik je nezvestný 101

Najčítanejšie správy

Trnava

Po derby v Trnave zostali zničené toalety + FOTO

Sobotné derby, ktoré skončilo prehrou domácich, malo predohru ešte mimo štadióna. Fanúšikovia Slovana sa predviedli na toaletách.

Protihluková stena na R1 je hotová, ľudia si ju pochvaľujú

Rýchlostná cesta R1 medzi Trnavou a Sereďou je po skončení výstavby protihlukovej steny už prejazdná bez obmedzení.

Policajné manévre: Pozrite si fotogalériu z derby

Trnavský Spartak dnes na Štadióne Antona Malatinského hostil odvekých rivalov z Bratislavy. Pozrite si atmosféru pred zápasom i počas neho na fotografiách.

August 1968: Trnavské ulice boli plné tankov + FOTO

Mysleli sme si, že nikdy neodídu. Spomínal na inváziu z augusta 1968 Trnavčan Marián Drobný. Jeho rozprávanie sme v MY Trnavských novinách uverejnili v roku 2011, prinášame ho v pôvodnom znení.

Viete, okolo akých stavieb denne chodíte? Nazrite do vreckového sprievodcu

Sprievodcu architektúrou Trnavy 20. storočia s názvom C 20 spoločne vydali občianske združenia Archimera a Publikum.sk. Zaradili do neho aj kontroverzný Dom kultúry na Trojičnom námestí.

Blízke regióny

Marek, ktorého našli dezorientovaného, je mŕtvy. Pomôžte polícii

V pondelok ho našli zraneného pri potoku. Jeho mobil niekto zaniesol na faru o deň skôr.

Mladého muža zachránili pred ochrnutím. Bez röntgena

Dvadsaťročnému pacientovi tlačil na miechu roztrieštený stavec. Už sa postaví, sedieť však nemôže.

Bábätká z trenčianskej pôrodnice

Prinášame vám prehľad novorodeniatok, ktoré sme odfotili v trenčianskej nemocnici počas uplynulého týždňa a ich fotky zverejníme aj v pondelňajšom vydaní MY Trenčianskych novín.

S opravou historického mlyna začnú už na jar + FOTO

V zachovalom 250-ročnom mlyne vznikne informačné centrum. Mesto na rekonštrukciu získalo viac ako 140-tisíc eur.

Dom na strome. Kúpeľné mestečko má novú atrakciu

Domček na strome sa nachádza v blízkosti Kúpeľného parku na turistickej trase smerom na kopec Klepáč.

Všetky správy

Najdlhšia bytovka na svete je vo Viedni a má meno po Marxovi. Je radosť v nej žiť

Nie je špinavá ani nebezpečná, hoci sú v nej sociálne byty. Nezamestnaní v nej bývajú vedľa profesorov.

Bratislava porastie do výšky, budovy zmenia panorámu

V Bratislave rýchlym tempom pribúdajú výškové budovy. Najvyššia z nich, Eurovea 2 by mala vyrásť do roku 2020.

Ako šperk, ktorý vyhrával vojny, prehráva boj s časom

Bol to vynález desaťročia. Nebyť náramkových hodiniek, niektoré strategické bitky by možno dopadli inak. Dnes prehrávajú samotné náramkové hodinky.

Mladý Slovák vytvoril nový dizajn pre TANAP, majú oň záujem

Baví ma, keď sa môžem podieľať na niečom, čo spropaguje Slovensko, hovorí dizajnér Milan Pleva.

Investície sú neúmerné výkonom. Slovan kupuje hráčov, ktorým niečo chýba

Slovan nastúpil s najlepšou zostavou v tejto sezóne. Preukázali sme mu až príliš veľa rešpektu a nervozity, priznal tréner Trnavy.

Kam vyraziť