Utorok, 17. júl, 2018 | Meniny má Bohuslav
NAJFREKVENTOVANEJŠIA ULICA TRNAVY JE DOHNÁNYHO

Počet áut v Trnave neklesol, kamióny nahradila osobná doprava

Nové merania snímačov dopravy potvrdili, že počet vozidiel na tranzitných trnavských uliciach po spustení severného obchvatu neklesol. Podľa štúdie kamióny nahradila „nová“ osobná doprava.

Dohnányho ulica v Trnave.(Zdroj: (LEN))

TRNAVA. Po spustení severného obchvatu koncom minulého júna sa tranzitné ulice Trnavy začali pomaly vyprázdňovať.

Po troch mesiacoch fungovania sme informovali aj o tom, že zmeny v doprave pocítili viacerí Trnavčania.

Na našej web stránke trnava.sme.sk v ankete, či severný obchvat mestu pomohol, reagovalo viac ako 1400 respondentov. Necelých 80 percent sa vyjadrilo kladne, 10 percent záporne a zvyšní čakali od obchvatu viac.

Ulice sa začínajú znova zapĺňať

Najnovšie merania snímačov dopravy, ktoré sú umiestnené na dôležitých cestných ťahoch, jasne preukázali, že počet áut sa znova zvyšuje a dopravná situácia začína pripomínať tú spred spustením obchvatu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Záver štúdie hovorí jednoznačne. „Výrazné odľahčenie na hlavných tepnách sa nekonalo. Voľný priestor na vnútromestských komunikáciách vyplnila nová osobná doprava,“ píše sa v štúdii, ktorej podstatnú časť tvoria grafy.

Premávku snímali od šiestej ráno do desiatej večer počas pracovného týždňa. Údaje zbierali od 1. januára 2012 do 20 júna 2012, respektíve pred spustením obchvatu a od 1.9. 2012 do 31.12.2012, teda po jeho spustení.

obchvatz.jpg

tex.jpg

Dohnányho ulica.

Snímače vyhodnotili ako najvyťaženejšiu Dohnányho ulicu. Zatiaľ čo pred otvorením severného obchvatu ju využívalo približne 21 tisíc motoristov počas dňa, po pol roku jeho fungovania sa ich počet zvýšil takmer o dve tisíc.

Druhým najfrekventovanejším úsekom je Rybníková. Pred spustením obchvatu tadiaľ chodilo približne 20 tisíc vozidiel, po pol roku prevádzky obchvatu sa ich počet pomaly šplhá k 19 tisícom.

Dennú premávku nad 15 tisíc áut zaevidovali ešte na Tamaškovičovej a Hospodárskej. Aktuálne merania dokazujú, že počet vozidiel na oboch uliciach opäť stúpa.

Ochvat odbremenil mesto od kamiónov

Priaznivejšie čísla prinášajú merania intenzity dopravy na obchvate.

„Je potvrdený dlhodobý trend zvyšovania objemu nákladnej, ale aj osobnej dopravy. U nákladnej dopravy bol nárast počas letných prázdnin väčší ako sezónny vplyv. Naopak, u osobnej dopravy bol sezónny vplyv (počas prázdnin) na obchvate silnejší ako nárast dopravy po jeho otvorení,“ hovorí štúdia.

Zaujímavé sú aj grafy znázorňujúce podiel nákladnej dopravy na jednotlivých mestských komunikáciách. Najväčší pokles tranzitnej dopravy zaregistrovali na Piešťanskej ulici. Zatiaľ čo pred spustením obchvatu tvorila 28 percent premávky, čo znamená, že takmer každé štvrté auto bolo nákladiak, po jeho spustení to je o 10 percent menej.

Pokles zaznamenali aj na ďalších uliciach. Na Bučianskej (z 21% na 14%), na Rybníkovej (z 22% na 17%), na Trstínskej (z 28% na 21%) a na Hospodárskej (z 25% na 24%). Na Dohnányho a Tamaškovičovej sa podiel nákladnej dopravy pred a po spustení obchvatu nezmenil. Mierny nárast namerali na Nitrianskej.

O ulice sa teraz stará mesto

Hospodárska, Bučianska, Rybníkova, Dohnányho, Piešťanská a mnohé ďalšie ulice v Trnave zmenili po otvorení severného obchvatu svojho správcu. Namiesto Slovenskej správy ciest sa o ne teraz stará mesto z vlastného rozpočtu.

„To, že mesto prevzalo isté komunikácie od štátu, súvisí s technickou normou, ktorá stanovuje zaraďovanie novovybudovaných úsekov do jestvujúcej siete komunikácii,“ hovorí Marián Novák z referátu dopravy na Mestskom úrade v Trnave.

Obchvat bol budovaný ako cesta I. triedy. Všetky cesty I. triedy v meste sa preto musia prekvalifikovať na cesty II. a III. triedy. „Tie, čo zostanú, sa zaradia do siete miestnych komunikácií. Samozrejme, na základe súhlasu mesta,“ vysvetľuje Novák.

Na radnici sú z výsledkov snímačov dopravy trocha skeptickí. Vzhľadom na narastajúcu dopravu si dané úseky vyžiadajú viac nákladov na prevádzku než predpokladali. „Rozhodne treba priznať, že peniaze z pokladnice budú vytiahnuté,“ uzatvára Novák.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Zmrzlina z McDonald’s má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Pre
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. Zmrzlina z McDonald’s má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Pre
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  9. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  10. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 14 849
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 621
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 432
  4. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 8 061
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 981
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 593
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 775
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 195
  9. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 3 026
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 2 707

Hlavné správy z MY Trnava

Čaro dedinských štadiónov: Štadión na ktorom hral Slovan Bratislava či ihrisko bez tribúny

V novej rubrike vám postupne predstavíme všetky dedinské štadióny na Záhorí a v Trnave.

Firmy hľadajú ľudí ťažko, problémom bývajú spoje aj práca na viacero zmien

V celom regióne Trnavy a Záhoria počet nezamestnaných v priebehu minulého roka klesal. Pre firmy je problém obsadiť najmä miesta vo viac-zmennej prevádzke či pozície, kde je náročná práca za nízku mzdu.

Medzi storočných Trnavčanov patrí aj Mária Kuželová

V Trnave žije podľa evidencie obyvateľov aktuálne päť ľudí, ktorí majú sto a viac rokov. Medzi storočných sa dnes zaradila aj Mária Kuželová.

Kraj chce oceniť osobnosti, čaká na návrhy verejnosti

Trnavský samosprávny kraj (TTSK) chce aj v tomto roku oceniť významných rodákov a preto sa opäť obracia na verejnosť s ponukou spolupráce pri predkladaní návrhov na ocenenie.

Motorkár sa čelne zrazil s dodávkou (+ FOTO)

V ranných hodinách bol horský priechod Havran neprejazdný. Spôsobila to nehoda motorkára.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Investor musí zbúrať celý Orbis, skelet nie je bezpečný

Statik neodporučil stáť pod stropom ani minútu. Má obavy, že spadne.

Motorkár narazil na obrubník, zraneniam podľahol

Motorkár utrpel veľmi ťažký úraz hlavy, bol v bezvedomí. Po prevoze do nemocnice zraneniam podľahol.

Návrat do Fortuna ligy nevyšiel. Slovenský talent nevie, čo bude

Denis Baumgartner naplno trénuje so Samdoriou na sústredení.

Pohyby v FC Nitra

Prvý zápas s Trenčínom je odložený na neurčito. Na pozíciách v klube došlo k zmenám.

Vybrali SME

Už ste čítali?