TRNAVA. V priestoroch staničnej budovy v Trnave pokračujú rekonštrukčné práce, ktoré viac ako dvadsaťročnému objektu dodajú moderný výzor a kvalitnejšie vybavenie.
V polovici januára bola pre cestujúcich sprístupnená zrekonštruovaná hala na druhom podlaží, od februára začínajú stavebné práce na pôvodnom nákladnom tuneli, ktorý doteraz nebol verejnosti prístupný.
Po skončení sa počíta s jeho otvorením pre cestujúcich s obmedzenou schopnosťou pohybu a nevidiacich. Informovalao tom hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky Martina Pavliková.
Súčasťou rekonštrukcie v tejto etape bude aj výmena výťahov, opravovať sa budú aj vonkajšie plochy priestory medzi staničnou budovou a nástupišťami číslo 3 a 4. Zároveň budú upravovať prístupovú cestu, dažďovú kanalizáciu a bezbariérový prístup.
"Nepredpokladáme, že by práce obmedzili vlakovú dopravu, s určitými obmedzeniami sa počíta až pri rekonštrukcii šácht osobných výťahov na nástupištiach," uviedla Pavliková.
Cestujúcim už slúži hala, kde boli do prevádzky uvedené štyri pokladne na zakúpenie lístkov, čakáreň pre cestujúcich s deťmi, lístkový automat a sociálne zariadenia.
Pre jednoduchšie cestovanie boli zároveň sprevádzkované elektronické informačné tabule, oznamovanie prostredníctvom rozhlasu a vystavené sú aj cestovné poriadky. Dokončené sú aj služobné priestory Železničnej spoločnosti Slovensko a miestnosti určené pre zdravotné centrum.
Stavebné práce sa teraz začali realizovať na prvom podlaží budovy stanice, ktoré pre cestujúcu verejnosť uzatvorili od 16. januára. Celkové náklady na rekonštrukciu by mali predstavovať okolo päť miliónov eur a ukončená by mala byť v júni tohto roka.
Budovu súčasnej železničnej stanice v Trnave odovzdali do prevádzky symbolicky 17. novembra 1989, kedy nový objekt nahradil starú budovu stanice z roku 1896, ktorá stojí neďaleko. Základný kameň novej stavby bol položený v septembri 1979, v rokoch 1983-84 však bola stavba utlmená.
Stavba stanice bola dokončená v septembri 1989 s nákladom viac ako 81 miliónov Kčs. Napriek tomu sa celá prevádzka hneď do novej budovy nepresťahovala a dva roky fungovala v režime zdvojenej prevádzky.