Streda, 22. marec, 2023 | Meniny má Beňadik

Letisko si na svoj chod zarába aj na festivaloch

Na letisko v Piešťanoch momentálne nelieta žiadna pravidelná linka. Evidujú iba obchodné lety, ojedinele súkromné. Ročné náklady na jeho prevádzku sa pohybujú cez milión eur.

Letisko Piešťany.Letisko Piešťany. (Zdroj: s-l-a.sk)

Počas leta zarobili na podujatiach viac ako 40 tisíc.

PIEŠŤANY. Mesačná vyťaženosť letiska sa v minulom roku pohybovala na hranici 330 letov. Približne päťdesiat z nich bolo komerčných, zvyšok v rámci výcviku.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V súčasnosti slúži najmä pre obchodné lety spoločností, ktoré majú záujem podnikať na Považí. Menej je súkromných letov „exkluzívnych“ hostí kúpeľov. Pravidelné spojenia tu chýbajú.

„V spolupráci so zástupcom spoločnosti CK Euromed Berlín sme opätovne oslovili slovenskú leteckú spoločnosť vo veci preskúmania možnosti otvorenia pravidelnej leteckej dopravy v sezóne 2013 na linke Piešťany – Berlín. Bohužiaľ, nepodarilo sa dohodnúť na rozložení finančného rizika,“ hovorí na úvod primátor Remo Cicutto, ktorý je zároveň predsedom dozornej rady spoločnosti Letisko Piešťany.

SkryťVypnúť reklamu

Nedohodli sa na znášaní rizika

Tripartitné rokovania medzi letiskom, leteckou spoločnosťou a cestovnou kanceláriou zlyhali. „Každé otvorenie pravidelnej linky znamená riziko pre leteckého dopravcu, že vyťaženosť sedačkovej kapacity linky bude nižšia, ako sa pôvodne plánovalo,“ vysvetľuje Cicutto.

Dopravcovia vo väčšine prípadov nemajú záujem znášať toto riziko sami a žiadajú ho rozdeliť medzi partnerov. „Z tohto uhľa pohľadu otvorenie pravidelných liniek nielen v Piešťanoch, ale aj na iných slovenských letiskách, nie je jednoduchá záležitosť... V ďalších jednaniach nie je preto aktuálne pokračovať,“ dodáva Cicutto.

Náklady letiska sa pohybujú cez milión eur

Ročné náklady na prevádzku letisku v minulom roku vyčíslili na viac ako milión eur, výnosy bez dotácii predstavovali sumu 445 tisíc eur.

SkryťVypnúť reklamu

Chýbajúce peniaze získavajú formou pôžičiek sprostredkovaných majoritným akcionárom, ktorým je Trnavský samosprávny kraj (TTSK). „V súčasnej zložitej finančnej situácii nemá mesto Piešťany ani TTSK disponibilné prostriedky, ktoré by mohli byť použité ako dotácia pre letisko. Pomoc zo strany mesta Piešťany je v súčasnosti v oddialení zaplatenia dane z nehnuteľnosti,“ hovorí Cicutto.

Viacero hudobných podujatí počas leta

Počas leta sa na piešťanskom letisku organizovalo šesť akcií. Štyri hudobné a dve motoristické. Zisk z nich bol viac ako 44 tisíc eur.

„Naša spoločnosť sa snaží v maximálnej možnej miere komerčne využívať všetky dotknuté priestory a s tým spojený nehnuteľný majetok spoločnosti pre zvýšenie výnosov letiska,“ dodáva Cicutto s tým, že takéto akcie kladú vysoké organizačné nároky na letisko. Aj napriek tomu však zisk z nich predstavuje nezanedbateľný príjem, ktorý slúži na prevádzkové náklady.

SkryťVypnúť reklamu

Spôsob, ako letisko v Piešťanoch naštartovať, je zložitý. Iba jedno riešenie podľa Cicutta neexistuje. Ide o súbor procesov súvisiacich s spresnením koncepcie rozvoja civilného letectva na Slovensku, so zvýšením objemu leteckej prevádzky, s vyvolaním záujmu turistov o pobytové, liečebné, či iné možnosti rekreácie v Piešťanoch a okolí, či s vytváraním investičných stimulov v spádovej oblasti.

Najčítanejšie na My Trnava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  3. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  4. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  5. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  6. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  8. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  1. Aké sú národnosti podnikateľov s virtuálnou adresou v Košiciach?
  2. Rozdielový impulz: Fix hypotéky 1,49 % na tri roky
  3. Východ mieša karty v súboji pamiatok, hlasuje sa online
  4. Obnovené historické skvosty už bojujú o priazeň verejnosti
  5. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  6. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  7. Verejnosť už hlasuje za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  8. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozhodne verejné hlasovanie
  1. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 13 706
  2. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 11 557
  3. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zmrazená cena potravín 10 953
  4. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 9 175
  5. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 7 687
  6. Jednoznačný recept na úspech? Buďte pripravení prispôsobiť sa 3 689
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 383
  8. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 3 036

Blogy SME

  1. Irena Šimuneková: Horné Lefantovce - Čierna skala, Malá skala
  2. Ján Serbák: Lanzarote - ostrov večnej jari, nevšednej prírody a jedinečnej architektúry - záverečná časť
  3. Ľubomír Belák: Ukradnuté Slovensko, alebo správa o republike 2023
  4. Portu Fin Blog: Prečo bankové účty nie sú vhodným finančným nástrojom pre tvoje úspory
  5. Martin Pilnik: Dáte šancu na život 160 000 alebo 120 ľuďom?
  6. Ján Roháč: Ad.: Štiavnica a syndróm vyhorenia
  7. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Krušetnica
  8. Pavel Kalis: Ako žiť s infláciou
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 7 211
  2. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 5 973
  3. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 4 786
  4. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 4 433
  5. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 3 973
  6. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 3 165
  7. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 519
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 358
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Z miesta nehody.

Tri pruhy smerom na Bratislavu sú neprejazdné.


2 h
Martin Bukata.

V drese Spartaka Trnava pôsobí od júla 2020. Tri roky predtým odohral dva zápasy v drese slovenskej reprezentácie. Rozprávali sme sa s 29-ročným záložníkom Spartaka Trnava Martinom Bukatom.


Juraj Hertel 4 h
Ilustračné foto.

Razia podľa polície súvisí s obchodom s drogami.


a 1 ďalší 7 h
Ilustračné foto.

Futbal by podľa polície nemal byť o výtržnostiach.


19 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Niektorých hľadajú viac ako dvadsať rokov.


23 h

Nemocnica sa bráni, že hoci operovali nesprávne koleno, nebolo zdravé.


17 h

Obvinených je päť osôb, sú medzi nimi aj funkcionári Slovenského pozemkového fondu.


20. mar

Práce na estakáde, ktorá bude najdlhšou na Slovensku, sú v plnom prúde.


20. mar

Blogy SME

  1. Irena Šimuneková: Horné Lefantovce - Čierna skala, Malá skala
  2. Ján Serbák: Lanzarote - ostrov večnej jari, nevšednej prírody a jedinečnej architektúry - záverečná časť
  3. Ľubomír Belák: Ukradnuté Slovensko, alebo správa o republike 2023
  4. Portu Fin Blog: Prečo bankové účty nie sú vhodným finančným nástrojom pre tvoje úspory
  5. Martin Pilnik: Dáte šancu na život 160 000 alebo 120 ľuďom?
  6. Ján Roháč: Ad.: Štiavnica a syndróm vyhorenia
  7. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Krušetnica
  8. Pavel Kalis: Ako žiť s infláciou
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 7 211
  2. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 5 973
  3. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 4 786
  4. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 4 433
  5. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 3 973
  6. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 3 165
  7. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 519
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 358
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu