PIEŠŤANY. Eliminácia bezpečnostných rizík na cestách prvej triedy, ktorá zahŕňa okrem opráv ciest aj osadenie nových značení, inštalovanie meračov rýchlosti a teploty či rušičiek zveri, sa rozbehla aj v Piešťanoch.
V týchto dňoch už robotníci odstránili starý a natiahli nový asfalt na viacerých úsekoch na Bratislavskej a Žilinskej, oba úseky patria medzi cesty prvej triedy.
Čiastočné obmedzenia
Komunikácie sú už takmer hototvé, dokončiť by ich mali v priebehu tohto týždňa. Práce čiastočne obmedzujú premávku, doprava je vedená striedavo vo voľnom jazdnom pruhu.
„Pri realizácii hlavných križovatiek bude doprava čiastočne vedená po vedľajších priľahlých komunikáciách,“ informoval Michal Rolinčin, vedúci projektu.
Práce by chceli stihnúť do polovice septembra. Na úseku vymenia okrem asfaltu aj dopravné značky, pribudnúť by mal aj digitálny ukazovateľ rýchlosti. Náklady na celkové zmeny vyjdú na 550 tisíc eur. Realizátorom prác je spoločnosť Alpine Slovakia.
Základný kameň, ktorý spustil masívnu obnovu ciest prvej triedy po celom Slovensku symbolicky poklepali práve v Piešťanoch. Projekt oficiálne predstavil bývalý minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Figeľ. Až 570 kilometrov ciest prvej triedy sa má opraviť zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu.
Radnica požiadala o neskorší termín
S opravou Bratislavskej a Žilinskej mali začať ešte v marci, na naliehanie radnice to však presunuli. „Mesto požiadalo o neskorší termín. Dôvodom bolo organizovanie podujatí a festivalov od Otvorenia letnej kúpeľnej sezóny, až po Country Lodenicu, počas celého leta. Investor požiadavku mesta akceptoval,“ píše sa na piešťanskej web stránke.
Cesty prvej triedy využívajú vodiči najviac
Cesty prvej triedy patria podľa meraní medzi najvyťaženejšie, používa ich viac ako polovica motoristov. Bývalý minister Figeľ na oficiálnom brífingu začiatkom tohto roka zdôraznil, že z ich celkovej dĺžky 3200 kilometrov je takmer jedna tretina nevyhovujúca, čo sa týka dopravných a bezpečnostných parametrov.
Podľa jeho slov sa v minulom roku opravilo cez sto kilometrov jednotiek, čo je najviac v doterajšej histórii. Všetko sa to stihlo v priebehu troch mesiacov. V tomto roku sa plánuje s obnovou až 570 kilometrov ciest I. triedy. Okrem nového asfaltu pribudne aj vodorovné značenie, reflexné bezpečnostné prvky, merače rýchlosti a teploty či rušičky zveri.
V trnavskom a nitrianskom regióne pôjde o úpravu trinástich úsekov v celkovej dĺžke 146 kilometrov.