TRNAVA. Prebiehajúca obnova trnavskej vlakovej stanice pokračuje podľa harmonogramu. Robotníci už dokončujú búracie práce vo vestibule hlavnej budovy na poschodí. V blízkom období sa nanovo vymuruje obvodový plášť a priečky, osadia sa nové okná. Začať by sa malo aj s kompletnou opravou strechy, ktorá dostane novú hydroizoláciu.
Počas rekonštrukcie sa vyskytli aj neplánované problémy. „Po obnažení nosných konštrukcií terasy prepojenej na vonkajšie lávky sa zistilo, že sú značne skorodované a je potrebné ich vymeniť,“ informovala Zuzana Chalupová z odboru komunikácie Železníc Slovenskej republiky (ŽSR).
Opravy sa dočká aj samotná terasa, ktorá bola z nevhodných materiálov a vplyvom poveternostných podmienok je po vyše dvadsiatich rokoch používania zdevastovaná. „Existujúca dlažba bude nahradená betónovou dlažbou, ktorá bude osadená do špeciálnej malty,“ vysvetlila Chalupová. Existujúceho podchodu sa zmeny nedotknú, k jednotlivým nástupištiam sa vybudujú bezbariérové prístupy, tretie a štvrté navyše zastrešia.
Novinkou bude kamerový systém, ktorý bude monitorovať priestory stanice. „V závislosti od finančných možností ŽSR sa inštalujú kamerové systémy v železničných staniciach, väčšinou pri ich rekonštrukciách. Akákoľvek skutočnosť, či už poškodenie, napadnutie, krádež a podobne sa hneď hlási polícii v zmysle prevádzkových poriadkov ŽSR,“ dodala Chalupová. Kamery budú podľa jej slov pri odhaľovaní takýchto neželaných priestupkov na vlakovej stanici nápomocné.
Pre cestujúcu verejnosť je v súčasnosti k dispozícii iba prízemie hlavnej budovy, kde boli presunuté všetky pokladne. Prebiehajúca rekonštrukcia prináša síce viaceré obmedzenia, no samotné cestovanie vlakom to podľa Chalupovej nijako neovplyvňuje. Na stanici si však už nevyberiete peniaze, zrušili novinový stánok, nájomné vzťahy ukončili ŽSR aj s viacerými predajňami drobných potravín a nápojov. Zostali iba jediné lahôdky vedľa stanice a niekoľko kávomatov.
Celkové ukončenie prác je naplánované na jún 2013. Výrazné zmeny vyjdú ŽSR na viac ako 4,9 milióna eur.