Obchádzku cez mesto museli absolvovať pre ochranné pásmo vodného zdroja pri D1.
PIEŠŤANY. Pre zákaz vjazdu vozidiel prepravujúcich náklad, ktorý môže spôsobiť znečistenie vody, museli kamióny opustiť diaľnicu medzi Hornou Stredou a Piešťanmi a prejsť cez mesto.
Po novom už môžu pokračovať v jazde po D1.
Zmena dopravného značenia
„Mesto Piešťany oznamuje vodičom, že z diaľničného úseku Piešťany Horná Streda bol odstránený zákaz vjazdu vozidiel prepravujúcich náklad, ktorý môže spôsobiť znečistenie vody. Upozorňuje preto vodičov prepravujúcich náklad, ktorý môže spôsobiť znečistenie vody, aby rešpektovali zmenu dopravného značenia. Znamená to, že majú pokračovať v jazde po diaľnici a vyhnúť sa ceste I. triedy vedúcej cez mesto Piešťany,“ informuje Drahomíra Moretová, hovorkyňa piešťanskej radnice.
TAVOS dal vypracovať nový posudok
Zmeny iniciovala Trnavská vodárenská spoločnosť (TAVOS), rozhodol o tom Obvodný úrad životného prostredia (OÚŽP).
„Národná diaľničná spoločnosť (NDS) pri zmene dopravného značenia vychádzala z rozhodnutia OÚŽP v Piešťanoch, ktorým boli určené nové hranice ochranného pásma vodných zdrojov (VZ)- Piešťany – Veľké Orvište – Červené Vŕby,“ vyjadril sa v maile Martin Jánošík, hovorca NDS.
Spoločnosť TAVOS si objednala nový hydrogeologický posudok pásma vyššie uvedených vodných zdrojov. Dôvodom malo byť prehodnotenie hraníc tohto ochranného pásma. Merania vykonala odborná firma z Bratislavy.
„Na základe hydrogeologických posudkov VZ Veľké Orvište a Červené Vŕby, stanoviska Regionálneho úradu verejného zdravotníctva, Mesta Piešťany, Národnej diaľničnej spoločnosti, Slovenskej inšpekcie životného prostredia vydal OÚŽP Piešťany rozhodnutie o zmene rozsahu týchto pásiem,“ spresnil Ján Brenk zo spoločnosti TAVOS.
Zmenšili ochranné pásmo
Ochranné pásmo VZ na základe posudkov zmenšili. „Pri dodržiavaní podmienok rozhodnutia a zákazov činnosti v tomto pásme by nemalo dôjsť k zhoršeniu kvality vody,“ dodal Brenk.
Nové zmeny privítali najmä obyvatelia Žilinskej cesty v Piešťanoch, po ktorej viedol odklon tranzitnej dopravy. Tým prekážalo najmä množstvo kamiónov, ktoré tadiaľ denne prechádzalo.
Častokrát nedodržiavali povolenú rýchlosť a spôsobovali nadmerný hluk najmä v nočných hodinách. Podľa našich informácií, počet kamiónov na Žilinskej sa podstatne znížil.