TRNAVA. Investícia za viac ako 33 miliónov eur. Dlho očakávaný severný obchvat Trnavy už slúži motoristom. Slávnostnému otvoreniu severného obchvatu predchádzalo dokončenie tretej etapy a jej úspešná kolaudácia. Momentálne je už celý úsek prepojený.
Polícia informuje o zmenách v organizácii dopravy. „Premávka na severnom obchvate Trnavy bola spustená. Polícia upozorňuje vodičov nákladných vozidiel nad 3,5 tony, že pokiaľ nezabezpečujú dopravnú obsluhu v meste, musia použiť obchvat. Polícia bude v tomto úseku intenzívne dohliadať nad bezpečnosťou a plynulosťou v cestnej premávke a tiež na dodržiavanie predpisov,“ potvrdila Martina Kredatusová, krajská hovorkyňa polície.
Kamiónová doprava smerujúca na Záhorie už nebude prechádzať cez stred mesta. Tranzitné ulice- Piešťanská, Rybníková a Trstínska by sa tak mali stať priechodnejšími. O koľko, ukáže až čas.
Na slávnostnom otvorení avizoval účasť aj premiér Róbert Fico, deň vopred sa však pre zmeny v pracovnom pláne ospravedlnil, prišiel iba minister dopravy Ján Počiatek. Ten sa v príhovore podelil aj so svojim krátkym zážitkom na trnavských cestách. Na vlastnej koži totiž pocítil, čo znamená dopravná špička v Trnave. Zdržal sa na Trstínskej, ktorá bola v oboch smeroch krátko pred treťou poobede upchatá. „Obchvat znamená kvalitatívny posun pre všetkých Trnavčanov. Dúfame, že nový obchvat ešte viac zatraktívni mesto,“ povedal Počiatek.
Za jeho hlavné priority vymenoval plynulosť a bezpečnosť premávky, menej hluku, čistejší vzduch a menej dopravných kolón najmä na problematických uliciach. Štatistiky odhalili, že počet vozidiel jazdiacich denne po Trstínskej ceste presiahol 23 tisíc a do roku 2015 by sa mal podľa odhadov zvýšiť na 26 tisíc. Pred siedmimi rokmi využívalo cestu vyše 20 tisíc áut za deň.
Na pódiu ďakoval aj trnavský župan Tibor Mikuš, ktorý okrem iného vyzdvihol fakt, že celý obchvat sa zrealizoval s minimálnym zaťažením obyvateľov Trnavy a jej okolia. Nadšenie neskrýval ani primátor Vladimír Butko, ktorý zhrnul časovú genézu projektu, ktorá existuje už od polovice 70. rokov. V roku 1996 ešte ako zástupca primátora riešil s SCC otázku realizácie, posun podľa jeho slov nastal až po príchode automobilky PSA do Trnavy.
Počiatek, Mikuš i Butko sa vo svojich príhovoroch vyjadrili aj o potrebe vybudovania južného obchvatu mesta. Minister potvrdil, že s ním jeho rezort výhľadovo počíta, znamenal by odľahčenie dopravy v smere na Modru a Pezinok. Všetko však závisí od peňazí z únie, pretože rozpočet ministerstva je obmedzený. Trnavský župan sa Počiatkovmu „výhľadu“ potešil a s prianím dodal, aby sme toho dožili.