Streda, 23. jún, 2021 | Meniny má SidóniaKrížovkyKrížovky

Havarijný stav mosta bude mesto riešiť

Most cez Trnávku pri Bernolákovej bráne si vyžaduje nákladnú opravu. Mesto sa ním zaoberá už viac ako desať rokov, vlani vyčlenilo na jeho rekonštrukciu 83-tisíc eur. Ukázalo sa však, že je to málo.

V najhoršom stave je chodník pre peších opticky spojený s vozovkou.V najhoršom stave je chodník pre peších opticky spojený s vozovkou. (Zdroj: LENKA ŠTEPÁNEKOVÁ)

TRNAVA. Približne 300-tisíc eur by mala podľa odhadov projektantov stáť kompletná rekonštrukcia a rozšírenie mosta pri Bernolákovej bráne o jeden jazdný pruh. Mesto vlani na jeho opravu vyčlenilo 83-tisíc eur, táto suma sa však po odbornej diagnostike mosta ukázala ako nedostatočná.

„Pôvodne plánovaná suma na rekonštrukciu mosta, ktorý sa mal sanovať, sa ukázala ako podhodnotená, keďže v tom čase nebola známa skutočnosť, že staršia časť mosta pod chodníkom pre peších je v havarijnom stave,“ píše sa v záverečnom účte mesta za rok 2011. Práve pre nedostatok peňazí most nakoniec z vlaňajšieho rozpočtu vyškrtli. Nedostal sa ani do aktuálneho rozpočtu na rok 2012, z pohľadu dopravy skončil prvý pod čiarou.

Skryť Vypnúť reklamu

„Stav mosta nie je kritický. Je však dosť zlý na to, aby sme sa ním vážne zaoberali. Peniaze na projektovú dokumentáciu sa budeme snažiť zaradiť pri aktualizácii rozpočtu, najneskôr však do budúceho roka,“ povedal Dušan Béreš, vedúci odboru investičnej výstavby mestského úradu. Všetko však závisí od vývoja príjmov mesta a od toho, či sa mestu podarí na niektorých akciách ušetriť.

Zlý stav chodníka

Najstaršia časť mosta, chodník pre peších, ktorý je opticky spojený s vozovkou, je v najhoršom stave. Aj keď pri bežnom pohľade vyzerá, že s cestou tvorí jeden celok, sú to dve samostatné konštrukcie. „Most po ktorom chodia autá je na tom pomerne dobre. Zatiaľ nie je potrebné pristúpiť k obmedzeniu premávky či presmerovaniu chodcov na vedľajšiu lávku,“ hovorí Béreš.

Skryť Vypnúť reklamu

Kompletná oprava mosta nie je tento rok prioritou aj preto, že mesto počíta s čiastočným odľahčením dopravy na Hospodárskej ulici po otvorení severného obchvatu. „Dopravný koridor do centra je skôr z opačnej strany, od Sladovníckej aj Hlbokej ulice. Preto má pre mesto väčší význam budovanie záchytných parkovísk pri amfiteátri a Jednote. Pravidelne most využívajú len obyvatelia Vajanského ulice,“ povedal hovorca mesta Pavol Tomašovič.

Dva pruhy a otoč pre autobusy

Prvýkrát sa o stavebných zásahoch na moste začalo hovoriť už v roku 1999. Mesto si vtedy dalo vypracovať projekt jeho rozšírenia o jeden jazdný pruh. Celkové náklady by vtedy predstavovali necelé dva milióny korún (asi 60-tisíc eur).

„Našim záujmom bolo dynamizovať dopravu na Hospodárskej ulici. Projekt sa však v tom čase nerealizoval,“ hovorí Béreš. Podľa neho vtedy mesto uvažovalo aj o veľkom otoči pre autobusy v priestore medzi parkoviskom za hradbami a Kostolom sv. Jakuba. „Autobusy s turistami by prišli takmer na pešiu zónu, tu by ich vyložili a plynule by pokračovali na záchytné parkovisko. Otoč mohol slúžiť aj pre mestskú autobusovú dopravu, ktorá by najmä cez víkendy vozila veriacich bližšie ku kostolu,“ povedal Béreš s tým, že priestor dostal aj pracovný názov Jakubské námestie.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  2. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  3. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  4. V centre Bratislavy vznikajú apartmány určené na predaj
  5. Od 1. septembra je predprimárne vzdelávanie povinné
  6. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  7. Nemecko-slovenská spoločnosť ETL/GR je už v desiatke najlepších
  8. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  9. Kam patria rolky z toaletného papiera? Dávať dole etikety zo sklenených nádob?
  10. Viete, prečo by nás mala zaujímať ochrana biodiverzity?
  1. Holenie je umenie. A vy môžete byť jeho majstrom
  2. Od 1. septembra je predprimárne vzdelávanie povinné
  3. Nemecko-slovenská spoločnosť ETL/GR je už v desiatke najlepších
  4. Viete, prečo by nás mala zaujímať ochrana biodiverzity?
  5. Stiahnite si stovky e-kníh
  6. Recyklovať PET fľaše a plechovky môžu už aj obyvatelia Krupiny
  7. V centre Bratislavy vznikajú apartmány určené na predaj
  8. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  9. 3 veci, s ktorými zvládnete horúčavy v byte
  10. Spoločnosť ASBIS uvádza na európske trhy novinku
  1. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 9 100
  2. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 8 595
  3. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 8 002
  4. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 7 344
  5. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 5 588
  6. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 4 372
  7. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 3 655
  8. Crème de la crème po slovensky 3 249
  9. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto 2 847
  10. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania 2 129
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Páchatelia poškodili bankomat.

V minulom roku zaevidovali policajti 6 prípadov poškodenia bankomatu.


9 h
Novú cyklotrasu posvätil kňaz.

Šaštín- Mesto Šaštín-Stráže odovzdalo do užívania novú cyklotrasu o celkovej dĺžke 3,5 kilometra. Informovalo o tom mesto na webovej stránke.


TASR 12 h

Cesta spájajúca Trnavu s Bielym Kostolom vykazuje známky vysokého opotrebovania. Roky sa iba plátala asfaltom. Komunikácia patrí mestu.


13 h

Dôvodom je nedostatok polovodičových dielov.


SITA 13 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Pre búrku padali aj stromy.


20 h

Američania skupujú drevo v celej Európe, výsledkom je cena, ktorá likviduje slovenský drevospracujúci priemysel.


21. jún

Obcou na Záhorí sa prehnala smršť. Starý kostol náporu vody odolal.


14 h

Na lúkach v obci Bolešov v Trenčianskom kraji uhynulo 67 kusov hovädzieho dobytka.


TASR 12 h

Už ste čítali?