Utorok, 28. jún, 2022 | Meniny má Beáta

Havarijný stav mosta bude mesto riešiť

Most cez Trnávku pri Bernolákovej bráne si vyžaduje nákladnú opravu. Mesto sa ním zaoberá už viac ako desať rokov, vlani vyčlenilo na jeho rekonštrukciu 83-tisíc eur. Ukázalo sa však, že je to málo.

V najhoršom stave je chodník pre peších opticky spojený s vozovkou.V najhoršom stave je chodník pre peších opticky spojený s vozovkou. (Zdroj: LENKA ŠTEPÁNEKOVÁ)

TRNAVA. Približne 300-tisíc eur by mala podľa odhadov projektantov stáť kompletná rekonštrukcia a rozšírenie mosta pri Bernolákovej bráne o jeden jazdný pruh. Mesto vlani na jeho opravu vyčlenilo 83-tisíc eur, táto suma sa však po odbornej diagnostike mosta ukázala ako nedostatočná.

„Pôvodne plánovaná suma na rekonštrukciu mosta, ktorý sa mal sanovať, sa ukázala ako podhodnotená, keďže v tom čase nebola známa skutočnosť, že staršia časť mosta pod chodníkom pre peších je v havarijnom stave,“ píše sa v záverečnom účte mesta za rok 2011. Práve pre nedostatok peňazí most nakoniec z vlaňajšieho rozpočtu vyškrtli. Nedostal sa ani do aktuálneho rozpočtu na rok 2012, z pohľadu dopravy skončil prvý pod čiarou.

SkryťVypnúť reklamu

„Stav mosta nie je kritický. Je však dosť zlý na to, aby sme sa ním vážne zaoberali. Peniaze na projektovú dokumentáciu sa budeme snažiť zaradiť pri aktualizácii rozpočtu, najneskôr však do budúceho roka,“ povedal Dušan Béreš, vedúci odboru investičnej výstavby mestského úradu. Všetko však závisí od vývoja príjmov mesta a od toho, či sa mestu podarí na niektorých akciách ušetriť.

Zlý stav chodníka

Najstaršia časť mosta, chodník pre peších, ktorý je opticky spojený s vozovkou, je v najhoršom stave. Aj keď pri bežnom pohľade vyzerá, že s cestou tvorí jeden celok, sú to dve samostatné konštrukcie. „Most po ktorom chodia autá je na tom pomerne dobre. Zatiaľ nie je potrebné pristúpiť k obmedzeniu premávky či presmerovaniu chodcov na vedľajšiu lávku,“ hovorí Béreš.

SkryťVypnúť reklamu

Kompletná oprava mosta nie je tento rok prioritou aj preto, že mesto počíta s čiastočným odľahčením dopravy na Hospodárskej ulici po otvorení severného obchvatu. „Dopravný koridor do centra je skôr z opačnej strany, od Sladovníckej aj Hlbokej ulice. Preto má pre mesto väčší význam budovanie záchytných parkovísk pri amfiteátri a Jednote. Pravidelne most využívajú len obyvatelia Vajanského ulice,“ povedal hovorca mesta Pavol Tomašovič.

Dva pruhy a otoč pre autobusy

Prvýkrát sa o stavebných zásahoch na moste začalo hovoriť už v roku 1999. Mesto si vtedy dalo vypracovať projekt jeho rozšírenia o jeden jazdný pruh. Celkové náklady by vtedy predstavovali necelé dva milióny korún (asi 60-tisíc eur).

„Našim záujmom bolo dynamizovať dopravu na Hospodárskej ulici. Projekt sa však v tom čase nerealizoval,“ hovorí Béreš. Podľa neho vtedy mesto uvažovalo aj o veľkom otoči pre autobusy v priestore medzi parkoviskom za hradbami a Kostolom sv. Jakuba. „Autobusy s turistami by prišli takmer na pešiu zónu, tu by ich vyložili a plynule by pokračovali na záchytné parkovisko. Otoč mohol slúžiť aj pre mestskú autobusovú dopravu, ktorá by najmä cez víkendy vozila veriacich bližšie ku kostolu,“ povedal Béreš s tým, že priestor dostal aj pracovný názov Jakubské námestie.

Najčítanejšie na My Trnava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  2. Plyn v doprave môže byť medzičlánkom k nízkoemisnej budúcnosti
  3. Spacák na kozmetiku?
  4. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete
  6. IMMOFINANZ pokračuje v úspechoch nájomných zmlúv aj v roku 2022
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  8. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  1. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  2. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  3. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  4. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  5. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  6. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  7. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 10 867
  2. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 10 123
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 309
  4. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 944
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 654
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 100
  7. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 2 595
  8. ČSOB hľadá zamestnancov: Skvelá kampaň, chystajte životopis! 1 197

Blogy SME

  1. Vladimír Krátky: Kam sa hrabe Wiener šniceľ na naše bryndzáky !
  2. Martina Paulenová: Narodeninový darček
  3. Janka Bittó Cigániková: Takto by sme nemocnice (nie len) z plánu obnovy riešili my
  4. Peter Maroncik: Kúpili sme záhradku
  5. Tomáš Bilik: Ako sa mesto (ne) rozvíja ?
  6. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit
  7. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa)
  8. Jozef Sitko: Bude Slovensko krajinou nikoho?(2)
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 403
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 405
  3. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 882
  4. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 4 158
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 858
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 398
  7. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 185
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 100
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Vodičovi hrozí pokuta až do výšky 750 eur.


3 h

Získanie pozemkov a stavieb umožní realizovať investičné rozvojové zámery spolufinancované z európskych zdrojov.


TASR 6 h
Šulekovo je víťazom 8. ligy MEVASOX v sezóne 2021/2022.

Vyššia súťaž pre nich nebude žiadnou neznámou.


7 h
Džudisti z Judo Clubu AŠK Slávia Trnava

Judo Clubu AŠK Slávia Trnava celkovo vybojovalo dvadsaťjeden cenných kovov.


Judo Club AŠK Slávia Trnava 27. jún

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

V obci Zákopčie odstraňujú následky po ničivej povodni.


22 h

Všetky metódy plašenia zlyhali.


a 1 ďalší 27. jún

Ľuboš odišiel v stredu, v piatok ohlásili jeho nezvestnosť.


25. jún

Priehradu ešte len napúšťajú po rozsiahlej rekonštrukcii. Je mimo prevádzky.


3 h

Blogy SME

  1. Vladimír Krátky: Kam sa hrabe Wiener šniceľ na naše bryndzáky !
  2. Martina Paulenová: Narodeninový darček
  3. Janka Bittó Cigániková: Takto by sme nemocnice (nie len) z plánu obnovy riešili my
  4. Peter Maroncik: Kúpili sme záhradku
  5. Tomáš Bilik: Ako sa mesto (ne) rozvíja ?
  6. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit
  7. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa)
  8. Jozef Sitko: Bude Slovensko krajinou nikoho?(2)
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 403
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 405
  3. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 882
  4. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 4 158
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 858
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 398
  7. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 185
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 100
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu