Mladí sa pri výbere autoškoly rozhodujú najmä podľa ceny

Veľká konkurencia tlačí ceny kurzov nadol. Podpredseda komory autoškôl tvrdí, že nízka cena môže byť na úkor kvality.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: GABRIEL KUCHTA)

V Trnave funguje dvadsať autoškôl. Veľká konkurencia tlačí ceny kurzov nadol. Podpredseda komory autoškôl však tvrdí, že nízka cena môže byť na úkor kvality výučby budúcich vodičov.

TRNAVA. V Trnavskom kraji evidujú 94 autoškôl, priamo v Trnave ich funguje 20. Všetky spĺňajú zákonné podmienky prevádzkovania, ktorých dodržiavanie pravidelne kontroluje Obvodný úrad pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie (OÚ).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa Boženy Kopúnkovej z OÚ, kontroly autoškôl bývajú vopred ohlásené a priemerne absolvujú jednu za mesiac. „Kontrolu zameriavame hlavne na dokumenty zaznamenávajúce priebeh jednotlivých kurzov, ale aj na to, či autoškola používa v kurzoch výcvikové vozidlá s platnými protokolmi o technickej kontrole alebo emisnej kontrole, taktiež či predkladá hlásenia o začatí respektíve o ukončení kurzu,“ opísala Kopúnková.

Najčastejším priestupkom, ktorého sa autoškoly dopúšťajú, je oneskorené podávanie hlásení o ukončení kurzov. V minulom roku udelil úrad pokutu trom autoškolám. „K subjektom, ktorým boli udelené a k ich výške sa nevyjadrujeme,“ dodala Kopúnková.

SkryťVypnúť reklamu

Cena býva často rozhodujúca

Uchádzači o vodičský preukaz sa pri výbere autoškoly najčastejšie rozhodujú podľa ceny. „Cena je jedna z najdôležitejších kritérií rozhodovania. Keď v nej býva rozdiel sto eur, čo nie je v Trnave ojedinelý jav, väčšina žiakov sa rozhodne práve pre lacnejšiu verziu,“ tvrdí nemenovaný majiteľ trnavskej autoškoly.

Podpredseda komory autoškôl Igor Dolanský sa pre televíziu TA3 vyjadril, že veľkou chybou, vzhľadom na súčasnú premávku, je výber autoškoly na základe nízkej ceny. „Nie je to meradlo, ktoré vypovedá o kvalite výučby. Na druhej strane, nedá sa ani povedať, že čím drahšia, tým kvalitnejšia“ dodal v rozhovore pre spravodajskú televíziu.

Podľa Dolanského, cena závisí aj od regiónu. „Môžu byť v rámci jednotlivých miest rozdiely, ale nemali by byť veľké. Reálna cena pre B- skupinu (osobné vozidlá) by sa mala pohybovať od 400 do 460 eur,“ skonštatoval Dolanský.

SkryťVypnúť reklamu

saasas.jpg

foto autor: OLIVER FILAN

Na výroky Dolanského zareagoval ďalší majiteľ autoškoly, ktorý si prial zostať v anonymite. „Každá autoškola dokáže šetriť. Stačí vedieť ako. Niekto dokáže zohnať auto za 12 tisíc eur, iný zasa za päťtisíc. Niekto má učebne v centre mesta, iní zasa na periférii, kde sú podstatne lacnejšie nájmy. Niekto platí za cvičisko tristo eur, ďalší polovicu. Je veľa možností, ako šetriť,“ reagoval na Dolanského výroky.

Čím viac ušetria,tým viac zaplatia na daniach

V autoškole býva spravidla veľký hrubý obrat. Keď si uvedomíme, že sto žiakov zaplatí po štyristo eur, šetrenie na nákladoch takýmto spôsobom nie je vždy výhrou. „Čím viac budem na nákladoch šetriť, tým viac zaplatím na daniach štátu,“ myslí si ďalší majiteľ autoškoly.

Uchádzači o kurz sa rozhodujú totiž aj podľa áut, značiek či priestorov učební. „Mať učebňu v centre mesta je síce drahé, ale prínosné. Takisto, ak začnem šetriť na autách a nebudem dopĺňať autopark novými, záujem určite pôjde nadol. Všetci žiaci by najradšej jazdili na nových autách,“ vysvetlil.

SkryťVypnúť reklamu

Vozidlo autoškoly vydrží priemerne päť rokov. Jeho cena závisí od značky, úprava pedálov sa pohybuje okolo päťsto eur. „Jedným z účinných spôsobov, ako zaujať, sú určite aj vozidlá, ktorými jazdíte. Môžem kúpiť Fabiu za sedemtisíc eur, ale budúci šoféri sa chcú väčšinou učiť jazdiť na luxusnejších autách,“ poukázal ďalší.

Najlepšia reklama sú odporúčania absolventov

Všetci opýtaní majitelia autoškôl sa aj napriek rozdielnym cenám za kurzy jednohlasne zhodli na tom, že najlepšia reklama sú aj tak odporúčania od úspešných absolventov. Trnava má obrovský potenciál, vzhľadom na skutočnosť, že vodičský preukaz je v dnešnej dobe už samozrejmosťou.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trnava

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné?
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 999
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 4 370
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 638
  4. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné? 3 289
  5. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 798
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 787
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 264
  8. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 2 110
  1. Otilia Horrocks: Keď sa spomienky rozsvietia v novinových titulkoch
  2. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (4. - 10.7.1925)
  3. Tomáš Hrubý: Saturn je bližšie, než sa zdá
  4. František Kukura: Politické metafory národa: 1989 – 2025
  5. Janka Bittó Cigániková: Klamstvá o interrupciách. Naleteli ste aj vy?
  6. Milan Removčík: Poludnica
  7. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma!
  8. Jozef Huljak: Partneri alebo rivali? EÚ a Čínu čaká dôležitý samit.
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 478
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 374
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 588
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 8 590
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 236
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 5 904
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 829
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 358
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Zúbožený psík sa dočkal veterinárnej starostlivosti.

Dvadsaťpäťročnému mužovi hrozia tri roky za mrežami.


V lete dozrievajú sny – aj tie o krásnom bývaní. S Decodom meníme každý kút vášho domova na miesto, kde sa cítite naozaj doma.


Práce budú trvať približne jeden rok.

Rekonštrukcia potrvá približne 12 mesiacov.


a 2 ďalší
Mesto Hlohovec.

Zostavili sme rebríček najväčších dlžníkov finančnej správy okresu Hlohovec.


  1. Otilia Horrocks: Keď sa spomienky rozsvietia v novinových titulkoch
  2. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (4. - 10.7.1925)
  3. Tomáš Hrubý: Saturn je bližšie, než sa zdá
  4. František Kukura: Politické metafory národa: 1989 – 2025
  5. Janka Bittó Cigániková: Klamstvá o interrupciách. Naleteli ste aj vy?
  6. Milan Removčík: Poludnica
  7. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma!
  8. Jozef Huljak: Partneri alebo rivali? EÚ a Čínu čaká dôležitý samit.
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 478
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 374
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 588
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 8 590
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 236
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 5 904
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 829
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 358
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu