Mladí sa pri výbere autoškoly rozhodujú najmä podľa ceny

Veľká konkurencia tlačí ceny kurzov nadol. Podpredseda komory autoškôl tvrdí, že nízka cena môže byť na úkor kvality.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: GABRIEL KUCHTA)

V Trnave funguje dvadsať autoškôl. Veľká konkurencia tlačí ceny kurzov nadol. Podpredseda komory autoškôl však tvrdí, že nízka cena môže byť na úkor kvality výučby budúcich vodičov.

TRNAVA. V Trnavskom kraji evidujú 94 autoškôl, priamo v Trnave ich funguje 20. Všetky spĺňajú zákonné podmienky prevádzkovania, ktorých dodržiavanie pravidelne kontroluje Obvodný úrad pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie (OÚ).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa Boženy Kopúnkovej z OÚ, kontroly autoškôl bývajú vopred ohlásené a priemerne absolvujú jednu za mesiac. „Kontrolu zameriavame hlavne na dokumenty zaznamenávajúce priebeh jednotlivých kurzov, ale aj na to, či autoškola používa v kurzoch výcvikové vozidlá s platnými protokolmi o technickej kontrole alebo emisnej kontrole, taktiež či predkladá hlásenia o začatí respektíve o ukončení kurzu,“ opísala Kopúnková.

Najčastejším priestupkom, ktorého sa autoškoly dopúšťajú, je oneskorené podávanie hlásení o ukončení kurzov. V minulom roku udelil úrad pokutu trom autoškolám. „K subjektom, ktorým boli udelené a k ich výške sa nevyjadrujeme,“ dodala Kopúnková.

SkryťVypnúť reklamu

Cena býva často rozhodujúca

Uchádzači o vodičský preukaz sa pri výbere autoškoly najčastejšie rozhodujú podľa ceny. „Cena je jedna z najdôležitejších kritérií rozhodovania. Keď v nej býva rozdiel sto eur, čo nie je v Trnave ojedinelý jav, väčšina žiakov sa rozhodne práve pre lacnejšiu verziu,“ tvrdí nemenovaný majiteľ trnavskej autoškoly.

Podpredseda komory autoškôl Igor Dolanský sa pre televíziu TA3 vyjadril, že veľkou chybou, vzhľadom na súčasnú premávku, je výber autoškoly na základe nízkej ceny. „Nie je to meradlo, ktoré vypovedá o kvalite výučby. Na druhej strane, nedá sa ani povedať, že čím drahšia, tým kvalitnejšia“ dodal v rozhovore pre spravodajskú televíziu.

Podľa Dolanského, cena závisí aj od regiónu. „Môžu byť v rámci jednotlivých miest rozdiely, ale nemali by byť veľké. Reálna cena pre B- skupinu (osobné vozidlá) by sa mala pohybovať od 400 do 460 eur,“ skonštatoval Dolanský.

SkryťVypnúť reklamu

saasas.jpg

foto autor: OLIVER FILAN

Na výroky Dolanského zareagoval ďalší majiteľ autoškoly, ktorý si prial zostať v anonymite. „Každá autoškola dokáže šetriť. Stačí vedieť ako. Niekto dokáže zohnať auto za 12 tisíc eur, iný zasa za päťtisíc. Niekto má učebne v centre mesta, iní zasa na periférii, kde sú podstatne lacnejšie nájmy. Niekto platí za cvičisko tristo eur, ďalší polovicu. Je veľa možností, ako šetriť,“ reagoval na Dolanského výroky.

Čím viac ušetria,tým viac zaplatia na daniach

V autoškole býva spravidla veľký hrubý obrat. Keď si uvedomíme, že sto žiakov zaplatí po štyristo eur, šetrenie na nákladoch takýmto spôsobom nie je vždy výhrou. „Čím viac budem na nákladoch šetriť, tým viac zaplatím na daniach štátu,“ myslí si ďalší majiteľ autoškoly.

Uchádzači o kurz sa rozhodujú totiž aj podľa áut, značiek či priestorov učební. „Mať učebňu v centre mesta je síce drahé, ale prínosné. Takisto, ak začnem šetriť na autách a nebudem dopĺňať autopark novými, záujem určite pôjde nadol. Všetci žiaci by najradšej jazdili na nových autách,“ vysvetlil.

SkryťVypnúť reklamu

Vozidlo autoškoly vydrží priemerne päť rokov. Jeho cena závisí od značky, úprava pedálov sa pohybuje okolo päťsto eur. „Jedným z účinných spôsobov, ako zaujať, sú určite aj vozidlá, ktorými jazdíte. Môžem kúpiť Fabiu za sedemtisíc eur, ale budúci šoféri sa chcú väčšinou učiť jazdiť na luxusnejších autách,“ poukázal ďalší.

Najlepšia reklama sú odporúčania absolventov

Všetci opýtaní majitelia autoškôl sa aj napriek rozdielnym cenám za kurzy jednohlasne zhodli na tom, že najlepšia reklama sú aj tak odporúčania od úspešných absolventov. Trnava má obrovský potenciál, vzhľadom na skutočnosť, že vodičský preukaz je v dnešnej dobe už samozrejmosťou.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trnava

Komerčné články

  1. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  2. METRO na Slovensku podporuje gastro a obchod už 25 rokov
  3. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi
  4. Slovenské firmy šetria a hľadajú flexibilné riešenia
  5. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  6. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  8. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  1. METRO na Slovensku podporuje gastro a obchod už 25 rokov
  2. Slovenské firmy šetria a hľadajú flexibilné riešenia
  3. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi
  4. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  5. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  6. Rady pre začínajúcich podnikateľov: na čo nezabudnúť pri štarte
  7. Filantropia slovenských milionárov s tichým vplyvom
  8. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  1. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 12 574
  2. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 11 550
  3. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 7 922
  4. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja 6 234
  5. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku 5 142
  6. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 4 372
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 3 386
  8. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok. 1 624
  1. Milan Buno: Adela Vinczeová: Príbeh o výnimočnej žene, ktorá išla proti tradičnému a posúvala veci dopredu | 7 knižných tipov
  2. Monika Albertiová: Kradol som. Pán Glück, až tak? Alebo ako sa rodí spravodlivosť v Chujave
  3. Michael Achberger: Malý účinok, veľké sľuby: pravda o karnitíne
  4. Martin Fronk: Prúty kráľa, naivita národa: Prečo sú v našej ríši rozbroje dôležitejšie ako chlieb?
  5. Vladimír Krátky: Fico : „ Zadarmo nepôjde žiadna smrtiaca pomoc na Ukrajinu ! “
  6. Katka Želinská: Hĺbky a hlbiny
  7. Martin Sečkár: Sklenený Strop
  8. Ivan Čáni: Danko mohol ruinovať štátne rozpočty viac ako Hlas SD trinástymi dôchodkami.
  1. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou? 12 976
  2. Rado Surovka: Prečo Fico vyhrá voľby v r.2027. 11 307
  3. Sebastian Drobný: Ďalšia mladá puška Smeru 9 413
  4. Ján Valchár: Čo to, čo to? Žeby ďalšia rafinéria? 7 514
  5. Veronika Michalčíková: S KST na neprístupných miestach Belianskych Tatier. Sú to celkom fajn ľudia 6 338
  6. Ján Valchár: Palivová kríza v Rusku bujnie 6 105
  7. Angelika Herčková: V sociálnych službách nás majú za handry nielen vládni predstavitelia, ale aj rodinní príbuzní? 5 823
  8. Juraj Sališ: Klasický dôchodcovský systém nie je nič iné ako šikovný podvod. 5 068
  1. Radko Mačuha: Herné automaty do každej tradičnej rodiny.
  2. Radko Mačuha: Desať prikázaní Glücka.
  3. Marcel Rebro: Týždeň ticha uprostred vojny
  4. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  5. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
  6. Radko Mačuha: Skúsme pochopiť Slovensko.
  7. Dušan Koniar: Ak je Únia v prdeli, kto je tá šťastná mrľa z nej trčiaca?
  8. Marcel Rebro: Pošli Vianoce deťom do ostreľovaného mesta
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Aktuálne vydanie je už od dnes v predaji.


Gladiátori skladajú káder za pochodu, v budúcnosti by mal mať väčší trnavský podpis.

Najprv chcú záchranu a viac fanúšikov.


Skupina AURES Holdings, prevádzkovateľ siete autocentier AAA AUTO a Mototechna, dosiahla v prvých troch štvrťrokoch 2025 historicky najlepšie výsledky.


Bývalé depo v Trnave.

Na mieste zasahovali policajti aj psovod.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu