Mladí sa pri výbere autoškoly rozhodujú najmä podľa ceny

Veľká konkurencia tlačí ceny kurzov nadol. Podpredseda komory autoškôl tvrdí, že nízka cena môže byť na úkor kvality.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: GABRIEL KUCHTA)

V Trnave funguje dvadsať autoškôl. Veľká konkurencia tlačí ceny kurzov nadol. Podpredseda komory autoškôl však tvrdí, že nízka cena môže byť na úkor kvality výučby budúcich vodičov.

TRNAVA. V Trnavskom kraji evidujú 94 autoškôl, priamo v Trnave ich funguje 20. Všetky spĺňajú zákonné podmienky prevádzkovania, ktorých dodržiavanie pravidelne kontroluje Obvodný úrad pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie (OÚ).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa Boženy Kopúnkovej z OÚ, kontroly autoškôl bývajú vopred ohlásené a priemerne absolvujú jednu za mesiac. „Kontrolu zameriavame hlavne na dokumenty zaznamenávajúce priebeh jednotlivých kurzov, ale aj na to, či autoškola používa v kurzoch výcvikové vozidlá s platnými protokolmi o technickej kontrole alebo emisnej kontrole, taktiež či predkladá hlásenia o začatí respektíve o ukončení kurzu,“ opísala Kopúnková.

Najčastejším priestupkom, ktorého sa autoškoly dopúšťajú, je oneskorené podávanie hlásení o ukončení kurzov. V minulom roku udelil úrad pokutu trom autoškolám. „K subjektom, ktorým boli udelené a k ich výške sa nevyjadrujeme,“ dodala Kopúnková.

SkryťVypnúť reklamu

Cena býva často rozhodujúca

Uchádzači o vodičský preukaz sa pri výbere autoškoly najčastejšie rozhodujú podľa ceny. „Cena je jedna z najdôležitejších kritérií rozhodovania. Keď v nej býva rozdiel sto eur, čo nie je v Trnave ojedinelý jav, väčšina žiakov sa rozhodne práve pre lacnejšiu verziu,“ tvrdí nemenovaný majiteľ trnavskej autoškoly.

Podpredseda komory autoškôl Igor Dolanský sa pre televíziu TA3 vyjadril, že veľkou chybou, vzhľadom na súčasnú premávku, je výber autoškoly na základe nízkej ceny. „Nie je to meradlo, ktoré vypovedá o kvalite výučby. Na druhej strane, nedá sa ani povedať, že čím drahšia, tým kvalitnejšia“ dodal v rozhovore pre spravodajskú televíziu.

Podľa Dolanského, cena závisí aj od regiónu. „Môžu byť v rámci jednotlivých miest rozdiely, ale nemali by byť veľké. Reálna cena pre B- skupinu (osobné vozidlá) by sa mala pohybovať od 400 do 460 eur,“ skonštatoval Dolanský.

SkryťVypnúť reklamu

saasas.jpg

foto autor: OLIVER FILAN

Na výroky Dolanského zareagoval ďalší majiteľ autoškoly, ktorý si prial zostať v anonymite. „Každá autoškola dokáže šetriť. Stačí vedieť ako. Niekto dokáže zohnať auto za 12 tisíc eur, iný zasa za päťtisíc. Niekto má učebne v centre mesta, iní zasa na periférii, kde sú podstatne lacnejšie nájmy. Niekto platí za cvičisko tristo eur, ďalší polovicu. Je veľa možností, ako šetriť,“ reagoval na Dolanského výroky.

Čím viac ušetria,tým viac zaplatia na daniach

V autoškole býva spravidla veľký hrubý obrat. Keď si uvedomíme, že sto žiakov zaplatí po štyristo eur, šetrenie na nákladoch takýmto spôsobom nie je vždy výhrou. „Čím viac budem na nákladoch šetriť, tým viac zaplatím na daniach štátu,“ myslí si ďalší majiteľ autoškoly.

Uchádzači o kurz sa rozhodujú totiž aj podľa áut, značiek či priestorov učební. „Mať učebňu v centre mesta je síce drahé, ale prínosné. Takisto, ak začnem šetriť na autách a nebudem dopĺňať autopark novými, záujem určite pôjde nadol. Všetci žiaci by najradšej jazdili na nových autách,“ vysvetlil.

SkryťVypnúť reklamu

Vozidlo autoškoly vydrží priemerne päť rokov. Jeho cena závisí od značky, úprava pedálov sa pohybuje okolo päťsto eur. „Jedným z účinných spôsobov, ako zaujať, sú určite aj vozidlá, ktorými jazdíte. Môžem kúpiť Fabiu za sedemtisíc eur, ale budúci šoféri sa chcú väčšinou učiť jazdiť na luxusnejších autách,“ poukázal ďalší.

Najlepšia reklama sú odporúčania absolventov

Všetci opýtaní majitelia autoškôl sa aj napriek rozdielnym cenám za kurzy jednohlasne zhodli na tom, že najlepšia reklama sú aj tak odporúčania od úspešných absolventov. Trnava má obrovský potenciál, vzhľadom na skutočnosť, že vodičský preukaz je v dnešnej dobe už samozrejmosťou.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trnava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 267
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 142
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 231
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 545
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 142
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 265
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 125
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 1 779
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  2. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  3. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  4. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  5. Štefan Šturdzík: 350
  6. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  7. Tomáš Mikloško: Svet spojený, no rozdelený
  8. Eva Chmelíková: Cítiť depresiu či úzkosť je ľudské.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 366
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 721
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 298
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 170
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 455
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 670
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 631
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 617
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  8. Tupou Ceruzou: Medvede
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Dielo Reflexe na Signál festivale v Prahe

Prvý ročník Light Art Festivalu premení mesto na veľkú svetelnú galériu.


Marek Ujlaky mladší bol kapitánom Spartaka pri prehre v Košiciach.

Prioritou Trnavy je zrejme opäť pohár.


1

Chodci, cyklisti a záchranné zložky budú mať prejazd povolený.


TASR
„Deti mi prevrátili priority naruby, no naučili ma efektivite,“ vraví Adam Ďurica.

Koncerty vypredáva na Slovensku i v Česku.


Ján Janočko 2
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  2. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  3. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  4. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  5. Štefan Šturdzík: 350
  6. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  7. Tomáš Mikloško: Svet spojený, no rozdelený
  8. Eva Chmelíková: Cítiť depresiu či úzkosť je ľudské.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 366
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 721
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 298
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 170
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 455
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 670
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 631
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 617
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  8. Tupou Ceruzou: Medvede

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu