Mladí sa pri výbere autoškoly rozhodujú najmä podľa ceny

Veľká konkurencia tlačí ceny kurzov nadol. Podpredseda komory autoškôl tvrdí, že nízka cena môže byť na úkor kvality.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: GABRIEL KUCHTA)

V Trnave funguje dvadsať autoškôl. Veľká konkurencia tlačí ceny kurzov nadol. Podpredseda komory autoškôl však tvrdí, že nízka cena môže byť na úkor kvality výučby budúcich vodičov.

TRNAVA. V Trnavskom kraji evidujú 94 autoškôl, priamo v Trnave ich funguje 20. Všetky spĺňajú zákonné podmienky prevádzkovania, ktorých dodržiavanie pravidelne kontroluje Obvodný úrad pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie (OÚ).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa Boženy Kopúnkovej z OÚ, kontroly autoškôl bývajú vopred ohlásené a priemerne absolvujú jednu za mesiac. „Kontrolu zameriavame hlavne na dokumenty zaznamenávajúce priebeh jednotlivých kurzov, ale aj na to, či autoškola používa v kurzoch výcvikové vozidlá s platnými protokolmi o technickej kontrole alebo emisnej kontrole, taktiež či predkladá hlásenia o začatí respektíve o ukončení kurzu,“ opísala Kopúnková.

Najčastejším priestupkom, ktorého sa autoškoly dopúšťajú, je oneskorené podávanie hlásení o ukončení kurzov. V minulom roku udelil úrad pokutu trom autoškolám. „K subjektom, ktorým boli udelené a k ich výške sa nevyjadrujeme,“ dodala Kopúnková.

SkryťVypnúť reklamu

Cena býva často rozhodujúca

Uchádzači o vodičský preukaz sa pri výbere autoškoly najčastejšie rozhodujú podľa ceny. „Cena je jedna z najdôležitejších kritérií rozhodovania. Keď v nej býva rozdiel sto eur, čo nie je v Trnave ojedinelý jav, väčšina žiakov sa rozhodne práve pre lacnejšiu verziu,“ tvrdí nemenovaný majiteľ trnavskej autoškoly.

Podpredseda komory autoškôl Igor Dolanský sa pre televíziu TA3 vyjadril, že veľkou chybou, vzhľadom na súčasnú premávku, je výber autoškoly na základe nízkej ceny. „Nie je to meradlo, ktoré vypovedá o kvalite výučby. Na druhej strane, nedá sa ani povedať, že čím drahšia, tým kvalitnejšia“ dodal v rozhovore pre spravodajskú televíziu.

Podľa Dolanského, cena závisí aj od regiónu. „Môžu byť v rámci jednotlivých miest rozdiely, ale nemali by byť veľké. Reálna cena pre B- skupinu (osobné vozidlá) by sa mala pohybovať od 400 do 460 eur,“ skonštatoval Dolanský.

SkryťVypnúť reklamu

saasas.jpg

foto autor: OLIVER FILAN

Na výroky Dolanského zareagoval ďalší majiteľ autoškoly, ktorý si prial zostať v anonymite. „Každá autoškola dokáže šetriť. Stačí vedieť ako. Niekto dokáže zohnať auto za 12 tisíc eur, iný zasa za päťtisíc. Niekto má učebne v centre mesta, iní zasa na periférii, kde sú podstatne lacnejšie nájmy. Niekto platí za cvičisko tristo eur, ďalší polovicu. Je veľa možností, ako šetriť,“ reagoval na Dolanského výroky.

Čím viac ušetria,tým viac zaplatia na daniach

V autoškole býva spravidla veľký hrubý obrat. Keď si uvedomíme, že sto žiakov zaplatí po štyristo eur, šetrenie na nákladoch takýmto spôsobom nie je vždy výhrou. „Čím viac budem na nákladoch šetriť, tým viac zaplatím na daniach štátu,“ myslí si ďalší majiteľ autoškoly.

Uchádzači o kurz sa rozhodujú totiž aj podľa áut, značiek či priestorov učební. „Mať učebňu v centre mesta je síce drahé, ale prínosné. Takisto, ak začnem šetriť na autách a nebudem dopĺňať autopark novými, záujem určite pôjde nadol. Všetci žiaci by najradšej jazdili na nových autách,“ vysvetlil.

SkryťVypnúť reklamu

Vozidlo autoškoly vydrží priemerne päť rokov. Jeho cena závisí od značky, úprava pedálov sa pohybuje okolo päťsto eur. „Jedným z účinných spôsobov, ako zaujať, sú určite aj vozidlá, ktorými jazdíte. Môžem kúpiť Fabiu za sedemtisíc eur, ale budúci šoféri sa chcú väčšinou učiť jazdiť na luxusnejších autách,“ poukázal ďalší.

Najlepšia reklama sú odporúčania absolventov

Všetci opýtaní majitelia autoškôl sa aj napriek rozdielnym cenám za kurzy jednohlasne zhodli na tom, že najlepšia reklama sú aj tak odporúčania od úspešných absolventov. Trnava má obrovský potenciál, vzhľadom na skutočnosť, že vodičský preukaz je v dnešnej dobe už samozrejmosťou.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trnava

Komerčné články

  1. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  2. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  3. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  4. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  5. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  6. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  7. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  8. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov
  1. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  3. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  4. Slovensko na nohách. Začína 10. ročník Európskeho týždňa športu
  5. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  6. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  7. Bez nich by elektrina netiekla.
  8. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  1. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 7 500
  2. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 056
  3. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 3 825
  4. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 3 283
  5. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“ 2 827
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 2 446
  7. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 2 120
  8. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 2 093
  1. Júlia Piraňa Mikolášiková: Kauza vraždy exprimátora Hurbanova: Prokurátor účelovo zmenil právnu kvalifikáciu. Chcel odmeniť kajúcnika
  2. Jaroslav Liptak: 10 dní bez – môj prvý míľnik
  3. Matúš Grznár: Vízia Slovenska (ne)chýba.
  4. Judita Vargová: Pozemšťan nie je vysávač alebo pohľad na reformu Erika Tomáša
  5. Dalibor Eštočák: V Boha ver, ale farárovi nie!
  6. Štefan Šturdzík: Demencia zasiahla parlament . Pozor je nákazlivá vyhýbajte sa politikom !!!
  7. Monika Albertiová: Pýtam sa vás: máte dvojitý meter, pán Šimečka?
  8. Norbert Kaník: Budú parlamentné voľby férové?
  1. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere. 21 833
  2. Vladimír Zervan: Ficov úpadok 14 820
  3. Ivan Mlynár: Pán Peter Tkačenko, na samozvaného šerifa sa hráte vy a nie Štefan Hamran. 11 678
  4. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 9 783
  5. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 9 469
  6. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 9 154
  7. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 8 274
  8. Rastislav Puchala: Veľký deň slovenskej diplomacie 6 828
  1. Radko Mačuha: Začnú nás stíhať za porušovanie národnej identity?
  2. Radko Mačuha: Už aj Verejné záchody chráni Ústava Slovenskej Republiky.
  3. Tupou Ceruzou: Neotravujte
  4. INESS: Socializmus skončil, ale láska k štátnemu stále žije
  5. Tupou Ceruzou: Iný
  6. Věra Tepličková: Keď zavolá rodina, vycestuje Martina
  7. Karol Galek: 5 klamstiev ministerky Sakovej o energopomoci
  8. Marian Nanias: Unikátna jadrová investícia – Turecká JE Akkuyu.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Prípad sa stal v Dunajskej Strede.


Športový areál Lokomotívy využíva aj verejnosť.

Klub bude fungovať ďalej ako doteraz.


5
Ilustračné foto.

Rátajte s dočasnými obmedzeniami vo vlakovej doprave.


SITA

Tržby za prvých osem mesiacov tohto roka sú najsilnejšie v 33-ročnej histórii AAA AUTO. Sú vyššie ako za celý rok 2017.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu