Utorok, 28. jún, 2022 | Meniny má Beáta

Mladí sa pri výbere autoškoly rozhodujú najmä podľa ceny

Veľká konkurencia tlačí ceny kurzov nadol. Podpredseda komory autoškôl tvrdí, že nízka cena môže byť na úkor kvality.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: GABRIEL KUCHTA)

V Trnave funguje dvadsať autoškôl. Veľká konkurencia tlačí ceny kurzov nadol. Podpredseda komory autoškôl však tvrdí, že nízka cena môže byť na úkor kvality výučby budúcich vodičov.

TRNAVA. V Trnavskom kraji evidujú 94 autoškôl, priamo v Trnave ich funguje 20. Všetky spĺňajú zákonné podmienky prevádzkovania, ktorých dodržiavanie pravidelne kontroluje Obvodný úrad pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie (OÚ).

Podľa Boženy Kopúnkovej z OÚ, kontroly autoškôl bývajú vopred ohlásené a priemerne absolvujú jednu za mesiac. „Kontrolu zameriavame hlavne na dokumenty zaznamenávajúce priebeh jednotlivých kurzov, ale aj na to, či autoškola používa v kurzoch výcvikové vozidlá s platnými protokolmi o technickej kontrole alebo emisnej kontrole, taktiež či predkladá hlásenia o začatí respektíve o ukončení kurzu,“ opísala Kopúnková.

Najčastejším priestupkom, ktorého sa autoškoly dopúšťajú, je oneskorené podávanie hlásení o ukončení kurzov. V minulom roku udelil úrad pokutu trom autoškolám. „K subjektom, ktorým boli udelené a k ich výške sa nevyjadrujeme,“ dodala Kopúnková.

SkryťVypnúť reklamu

Cena býva často rozhodujúca

Uchádzači o vodičský preukaz sa pri výbere autoškoly najčastejšie rozhodujú podľa ceny. „Cena je jedna z najdôležitejších kritérií rozhodovania. Keď v nej býva rozdiel sto eur, čo nie je v Trnave ojedinelý jav, väčšina žiakov sa rozhodne práve pre lacnejšiu verziu,“ tvrdí nemenovaný majiteľ trnavskej autoškoly.

Podpredseda komory autoškôl Igor Dolanský sa pre televíziu TA3 vyjadril, že veľkou chybou, vzhľadom na súčasnú premávku, je výber autoškoly na základe nízkej ceny. „Nie je to meradlo, ktoré vypovedá o kvalite výučby. Na druhej strane, nedá sa ani povedať, že čím drahšia, tým kvalitnejšia“ dodal v rozhovore pre spravodajskú televíziu.

Podľa Dolanského, cena závisí aj od regiónu. „Môžu byť v rámci jednotlivých miest rozdiely, ale nemali by byť veľké. Reálna cena pre B- skupinu (osobné vozidlá) by sa mala pohybovať od 400 do 460 eur,“ skonštatoval Dolanský.

SkryťVypnúť reklamu

saasas.jpg

foto autor: OLIVER FILAN

Na výroky Dolanského zareagoval ďalší majiteľ autoškoly, ktorý si prial zostať v anonymite. „Každá autoškola dokáže šetriť. Stačí vedieť ako. Niekto dokáže zohnať auto za 12 tisíc eur, iný zasa za päťtisíc. Niekto má učebne v centre mesta, iní zasa na periférii, kde sú podstatne lacnejšie nájmy. Niekto platí za cvičisko tristo eur, ďalší polovicu. Je veľa možností, ako šetriť,“ reagoval na Dolanského výroky.

Čím viac ušetria,tým viac zaplatia na daniach

V autoškole býva spravidla veľký hrubý obrat. Keď si uvedomíme, že sto žiakov zaplatí po štyristo eur, šetrenie na nákladoch takýmto spôsobom nie je vždy výhrou. „Čím viac budem na nákladoch šetriť, tým viac zaplatím na daniach štátu,“ myslí si ďalší majiteľ autoškoly.

Uchádzači o kurz sa rozhodujú totiž aj podľa áut, značiek či priestorov učební. „Mať učebňu v centre mesta je síce drahé, ale prínosné. Takisto, ak začnem šetriť na autách a nebudem dopĺňať autopark novými, záujem určite pôjde nadol. Všetci žiaci by najradšej jazdili na nových autách,“ vysvetlil.

SkryťVypnúť reklamu

Vozidlo autoškoly vydrží priemerne päť rokov. Jeho cena závisí od značky, úprava pedálov sa pohybuje okolo päťsto eur. „Jedným z účinných spôsobov, ako zaujať, sú určite aj vozidlá, ktorými jazdíte. Môžem kúpiť Fabiu za sedemtisíc eur, ale budúci šoféri sa chcú väčšinou učiť jazdiť na luxusnejších autách,“ poukázal ďalší.

Najlepšia reklama sú odporúčania absolventov

Všetci opýtaní majitelia autoškôl sa aj napriek rozdielnym cenám za kurzy jednohlasne zhodli na tom, že najlepšia reklama sú aj tak odporúčania od úspešných absolventov. Trnava má obrovský potenciál, vzhľadom na skutočnosť, že vodičský preukaz je v dnešnej dobe už samozrejmosťou.

Najčítanejšie na My Trnava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Spacák na kozmetiku?
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  3. Plyn v doprave môže byť medzičlánkom k nízkoemisnej budúcnosti
  4. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete
  6. IMMOFINANZ pokračuje v úspechoch nájomných zmlúv aj v roku 2022
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  8. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  1. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  2. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  3. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  4. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  5. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  6. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  7. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 10 827
  2. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 10 726
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 304
  4. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 944
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 645
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 094
  7. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 2 686
  8. ČSOB hľadá zamestnancov: Skvelá kampaň, chystajte životopis! 1 194

Blogy SME

  1. Martina Paulenová: Narodeninový darček
  2. Vladimír Krátky: Kam sa hrabe Wiener šniceľ na naše bryndzáky !
  3. Tomáš Bilik: Ako sa mesto (ne) rozvíja ?
  4. Janka Bittó Cigániková: Takto by sme nemocnice (nie len) z plánu obnovy riešili my
  5. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa)
  6. Peter Maroncik: Kúpili sme záhradku
  7. Jozef Sitko: Bude Slovensko krajinou nikoho?(2)
  8. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 396
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 400
  3. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 881
  4. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 4 316
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 846
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 382
  7. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 183
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 098
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Vodičovi hrozí pokuta až do výšky 750 eur.


2 h

Získanie pozemkov a stavieb umožní realizovať investičné rozvojové zámery spolufinancované z európskych zdrojov.


TASR 5 h
Šulekovo je víťazom 8. ligy MEVASOX v sezóne 2021/2022.

Vyššia súťaž pre nich nebude žiadnou neznámou.


6 h
Džudisti z Judo Clubu AŠK Slávia Trnava

Judo Clubu AŠK Slávia Trnava celkovo vybojovalo dvadsaťjeden cenných kovov.


Judo Club AŠK Slávia Trnava 24 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

V obci Zákopčie odstraňujú následky po ničivej povodni.


21 h

Ľuboš odišiel v stredu, v piatok ohlásili jeho nezvestnosť.


25. jún

Všetky metódy plašenia zlyhali.


a 1 ďalší 24 h

Hlavná kontrolórka má podozrenie aj na obchádzanie zákona o verejnom obstarávaní.


27. jún

Blogy SME

  1. Martina Paulenová: Narodeninový darček
  2. Vladimír Krátky: Kam sa hrabe Wiener šniceľ na naše bryndzáky !
  3. Tomáš Bilik: Ako sa mesto (ne) rozvíja ?
  4. Janka Bittó Cigániková: Takto by sme nemocnice (nie len) z plánu obnovy riešili my
  5. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa)
  6. Peter Maroncik: Kúpili sme záhradku
  7. Jozef Sitko: Bude Slovensko krajinou nikoho?(2)
  8. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 396
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 400
  3. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 881
  4. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 4 316
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 846
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 382
  7. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 183
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 098
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu