Štvrtok, 19. júl, 2018 | Meniny má Dušana

Vlakovú stanicu v Trnave dokončia v priebehu apríla

Nová fasáda administratívnej budovy vlakovej stanice v Trnave priťahuje pohľady okoloidúcich. Železnice plánujú zmeniť aj vestibul a terasu.

Dôvodom opráv bolo odstránenie nebezpečného azbestu, ktorý použili na zateplenie.(Zdroj: (PB))

TRNAVA. Prebiehajúce úpravy železničnej stanice stále pokračujú. Po tom, čo robotníci demontovali lešenie, výšková budova sa ukázala v nových farebných tónoch. Pôvodne hnedá budova sa zmenila na šedú kombinovanú modrými prvkami.

Odstránili nebezpečný azbest

Trnavská stanica patrí medzi tie mladšie na Slovensku. Aj napriek tomu, že ju dokončili koncom osemdesiatych rokov minulého storočia, po krátkom čase fungovania ju zaradili do plánu opráv. „Dôvodom rekonštrukcie je, že budova bola vybudovaná z nevhodných stavebných materiálov. Obvodový plášť a vnútorné priečky sú zriadené z azbestových dielov,“ potvrdila Zuzana Chalupová z Generálneho riaditeľstva ŽSR.

Článok pokračuje pod video reklamou

Okrem odstránenia škodlivého azbestu chcú zmenami ušetriť aj na vykurovaní, na ktoré ročne minú viac ako päťdesiat tisíc eur. Viaceré úpravy sa doteraz dotkli iba administratívnej budovy. Pribudli nové okná, obklady, dlažby. V kanceláriách sú nové plávajúce podlahy, klimatizácia, elektrikári vymenili všetky rozvody. Novinkou sú aj dispozičné riešenia jednotlivých poschodí budovy. Nová fasáda je z takzvaného „alukobondu“ - plast potiahnutý hliníkom.

Zmeny zaujali cestujúcich

„Zmeny som zaregistrovala pred pár týždňami, keď demontovali lešenie. Myslím, že obnova stanici prospela, stará administratívna budova teraz pripomína stavby modernej architektúry,“ myslí si Trnavčanka Lenka.
Michal, ktorý denne dochádza vlakom do Bratislavy, si to ani nevšimol. „Priestory pre cestujúcich sú stále rovnako ošarpané a vlastne neviem, čo je v tých zrekonštruovaných. Samozrejme, pri dôkladnom pohľade to každý musí oceniť, je to krajšie. Len naozaj neviem, čo tam bude a koľko to stálo. Snáď to bude užitočné,“ skonštatoval Michal.

tex.jpg

Robotníci sa teraz presunú smerom k hlavnej budove stanice. Zmeny by sa mali dotknúť aj jej časti s vestibulom spolu s priľahlými spevnenými plochami. Celkové dokončenie prác odhadli na apríl. Železnice doteraz preinvestovali viac ako 2,5 milióna eur. Celkové náklady by sa mali vyjsť na 2,7 milióna eur.

V opravách plánujú pokračovať ďalej

Po dokončení prebiehajúcej rekonštrukcie by chceli v opravách pokračovať. „Oblastné riaditeľstvo zaradilo do návrhu plánu investičných stavieb na roky 2012 - 2014 pokračovanie stavby,“ povedala Chalupová.

Tá ráta s rekonštrukciou staničnej budovy, prístupových komunikácií k nástupištiam číslo 3 a 4 a ich prekrytia.
Obnovy by sa mal dočkať aj predstaničný priestor. Podľa odhadov, komplexná oprava trnavskej vlakovej stanice by vyšla na viac ako 4,8 milióna eur. „Rekonštrukcia objektov je potrebná, závisí však od finančných možností ŽSR,“ uzatvorila Chalupová.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  8. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  9. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  10. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 24 802
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 18 308
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 17 137
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 12 456
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 9 027
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 984
  7. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 3 560
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 219
  9. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 2 802
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 034

Hlavné správy z MY Trnava

Prežíva krásne obdobie, Godál je pre Spartak veľkou oporou

Boris Godál dnes svojim gólom nasmeroval aktuálneho majstra Fortuna ligy do 2. predkola LM.

Do stanice v Trnave investovali už vyše 28 miliónov, pozrite si fotky

V súčasnosti sa pracuje na 2. nástupišti, ktoré 
kompletne prerábajú. 
Prístupné by malo byť už v septembri.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Šialená jazda kamiónu. Vodič ohrozil mnoho životov

Na internete sa objavil kamerový záznam z cesty pri Novákoch.

Do stanice v Trnave investovali už vyše 28 miliónov, pozrite si fotky

V súčasnosti sa pracuje na 2. nástupišti, ktoré 
kompletne prerábajú. 
Prístupné by malo byť už v septembri.

Zomrel známy horský záchranár Rudolf Chalupek

Rodák z Nemiec pri Banskej Bystrici pomohol na horách mnohým ľuďom v ťažkých situáciách. Odišiel do večnosti vo veku nedožitých 35 rokov.

Vybrali SME

Už ste čítali?