To, či k tomu nakoniec dôjde, závisí od vlastných finančných možností.
TRNAVA. Železnice Slovenskej republiky rozbehli dlho očakávanú opravu trnavskej stanice. Pre škodlivý azbest, ktorý použili počas výstavby na zateplenie ešte koncom osemdesiatych rokov.
„Dôvodom rekonštrukcie uvedeného stavebného objektu je, že budova bola vybudovaná z nevhodných stavebných materiálov. Obvodový plášť a vnútorné priečky sú zriadené z azbestových dielov,“ potvrdila Zuzana Chalupová z Generálneho riaditeľstva ŽSR.
Chcú znížiť aj náklady na vykurovanie
Ďalším dôvodom je aj zníženie nákladov na vykurovanie, zateplením budovy plánujú ušetriť. Za „teplo“ v priestoroch pre zamestnancov a cestujúcich zaplatili v minulom roku viac ako 56 tisíc eur.
Prebiehajúca oprava administratívnej budovu fungovanie stanice neovplyvňuje. Chceli by ju stihnúť do konca roka. Vyžiada si investíciu viac ako 2,4 milióna eur. Celú čiastku hradia železnice z vlastného rozpočtu.
S rekonštrukciou chcú pokračovať ďalej
Po dokončení by chceli v opravách pokračovať. „Oblastné riaditeľstvo zaradilo do návrhu plánu investičných stavieb na roky 2012 – 2014 pokračovanie stavby,“ povedala Chalupová. Tá ráta s rekonštrukciou staničnej budovy, prístupových komunikácií k nástupištiam číslo 3 a 4 a ich prekrytia.
Obnovy by sa mal dočkať aj predstaničný priestor. Podľa odhadov, komplexná oprava trnavskej vlakovej stanice by vyšla na viac ako 4,8 milióna eur. „Rekonštrukcia objektov je potrebná, závisí však od finančných možností ŽSR,“ vysvetlila Chalupová.