PIEŠŤANY. Ak bývate v blízkosti výpadovky, máte smolu. Dodržiavanie rýchlosti tam policajti veľmi nekontrolujú. „Meranie rýchlosti sa nevykonáva v bezprostrednej blízkosti tabúľ označujúcich začiatok a koniec obce, kvôli tomu, aby motoristi nemali pocit, že sú políciou šikanovaní a aby mohli plynule prejsť do povolenej rýchlosti,“ hovorí na úvod Martina Kredatusová, krajská policajná hovorkyňa. Niektorí vodiči to však zneužívajú. Medzi nich patria aj kamionisti.
Kamióny ho v noci budia
Pán Martin (36) býva spolu s rodinou v obytnom dome pri Žilinskej ceste. Bytovka sa nachádza neďaleko letiska na konci Piešťan. „Nechápem to. Kamionisti si tu jazdia, akoby ani neboli v obci. Okolo nás chodia minimálne sedemdesiatkou,“ tvrdí Martin.
Najhoršie je to vraj v noci. „Povrch vozovky je nerovný, sem tam sú jamy a výmole. Keď na ne nabehne nákladiak s návesom, navyše vo vysokej rýchlosti, vždy sa na to zobudím. A nielen ja,“ dodáva. V letnom období je to ešte horšie. „Cez noc máme pootvárané okná, hluk je o to intenzívnejší,“ konštatuje.
Problémy s kamiónmi má v kraji viacero miest i dedín. Tento prípad je však výnimočný v tom, že na diaľnici D1 v úseku medzi Hornou Stredou a Piešťanmi platí zákaz vjazdu vozidiel prepravujúcich náklad, ktorý môže spôsobiť znečistenie vody.
„Takto“ naložené kamióny to musia obchádzať práve cez Piešťany, po Žilinskej ceste. „V uvedenom úseku skutočne platí odklon dopravy, ale len vozidiel prevážajúcich nebezpečný náklad, ktorý by mohol ohroziť vodné zdroje. Tieto vozidlá sú označené špeciálnymi nálepkami,“ vysvetľuje Kredatusová. „Vďaka“ tomu si ľudia zo Žilinskej cesty užijú svoje.
Policajti sľubujú pomoc
Ponosu nášho čitateľa však policajti budú riešiť. „Vnímame to ako podnet a polícia sa ním bude zaoberať s využitím síl a prostriedkov, ktoré máme k dispozícii,“ sľubuje policajná hovorkyňa.
Zmiznúť by mali aj nerovnosti vozovky. Iveta Fedorová, hovorkyňa Slovenskej správy ciest, nám mailom potvrdila, že nasledujúci rok plánujú rozsiahlejšiu opravu Žilinskej cesty.
„Na komunikácii bude prebiehať odstránenie technických nedostatkov a úprava povrchu v dĺžke2,2 kilometra,“ píše Fedorová. Každoročne riešia lokálne opravy, posledná väčšia, respektíve komplexnejšia sa realizovala pred siedmimi rokmi.
Najčastejšie priestupky vodičov kamiónov
O priestupkoch vodičov kamiónov informuje krajská policajná hovorkyňa, Martina Kredatusová. „Medzi najčastejšie priestupky vodičov kamiónov patrí preťaženie vozidiel nákladom, nedodržiavanie maximálnej povolenej rýchlosti a zlý technický stav vozidiel. Na dodržiavanie zákona o cestnej premávke vodičmi kamiónov sa polícia zameriava pri rôznych špeciálnych kontrolách, ktoré zvyknú robiť napríklad aj na diaľničnom odpočívadle Piešťany. Pomocou mobilnej stanice technickej kontroly polícia zisťuje technický stav vozidiel, špeciálnymi váhami sa meria hmotnosť na jednotlivé nápravy a podobne.“